automoto.ee foorumid

Täisversioon: uaz 69 ja gaz 69 vahe.
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Selgitage mis on uaz 69-al ja gaz 69-al vahet. Tean , et kapottidel on erinevad kirjad ning enim levinud on uaz 69. Miks aetakse neid gaz kirjaga kapotte taga?
Ette tänades vilkar.
Autot hakati tegema Gorki tehases 1953, kuid juba aasta hiljem - 1954 - viidi põhitootmine üle Uljanovskisse. Gorkis pandi hr Šugurovi andmetel viimane 69 kokku 1956, kuid Uljanovskis valmistati neid kuni 1972. aastani.

Eks need vähesed autod, mis Gorkis kokku pandud on kaasajal muutunud üli-üliharuldaseks.
Olen nüüd kokku pannud UAZ 69 kasutades GAZ 69 raamatut. Vahet ei täheldanud peale sildi kapotil. Eks valdo mainitud fakt on vast põhiline.
Näiteks keredetailides on erinevused sees, Gorki versioonil pole eraldi suunatulesid (ega nende kohti) tagaplekis. Samuti on teise konstruktsiooniga ja asukohaga käru pistik.

Igatahes varuosade katalooge on minu kätte sattunud kolm erinevat varianti. Küllap oli põhjust siis neid toota, kui mingid muutused sisse viidi.

Asp
UAZ 69 aastast 1968 ja tagumised suunatuled on samas korpuses. Või ei saa ma aru? Pole ühelgi näinud eraldi suunatulesid.
Asi lihtsalt selles, et Gorki tehase autodel puudusid suunatuled ja elektriskeem seetõttu veidi teistsugune. Vanematel autodel asus käru pistik kere tagumise vasaku nuka sees, uuematel autodel aga tagumisest puksiirkonksust vasakul raami külge kinnitatud kronsteinil.
Vanematel autodel olid kere taganurkades tehase poolt ka refleksid.


Tervitades!
Mis gaz 69 see võib olla millel kapoti peal mingisugune suur märk, umbes nagu volgal on põder aga ei olnud see põder vaid mingi muu märk. Ei mäleta täpselt mis seal peal oli kui käisin ühte villist vaatamas.
Äkki keegi teab oletusi teha või midagi täpsemat rääkida ka sellise asja kohta.
Igasugused suured embleemid on teadaolevalt omalooming.

Siin aga pilt siis ühest vanemast koguteosest, sellel näha tuletõrje versioon GAZ-69 eriti varajasest mudelist.

[Pilt: villiskg0.th.jpg]

Hoolikas vaatleja näeb, tagumisse parempoolsesse plekki on sisse pressitud veel omaette süvend. Seda hiljem ei olnud.

Sealt edasi tuli aga (tõenäoliselt) versioon, millel olid mõlemal pool all plekis kohad väikeste ümmarguste tulede jaoks. Ise tean ühte 1954.aasta varianti selliste plekkidega.

Asp
Selliste tuledega versiooni ma küll näinud pole, eestimaa teedel.
Palju muidu neid masinaid tooteti. Olen kuulnud, et neid Gaz 69 tooteti kuskil 10 000 ja uaz 69 30 000, kuid ma väga kahtlen nendes andmetes.
miniest Kirjutas:Selliste tuledega versiooni ma küll näinud pole, eestimaa teedel.

Metallvõru ja klaasiga veoautode tagatuli asendus plasthajutiga tagatulega siinmail 1960ndate aastate lõpuaastail. Kuna klaasist tule klaas oli kerge katki minema (ka siis, kui talle pandi tihend mõlemale poole klaasi nagu vaja), siis eelistati üsna pea uusi ja moodsaid plasthajuteid ning klaasist klaasid kadusid tänavapildist kusagil 1970ndate keskpaigaks või lõpuks.

Tulekorpuses vahesid muide ei ole.
Tänana Valdo.