automoto.ee foorumid

Täisversioon: Kaldhammasrattad
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Tere
Oskab keegi öelda, kas kuskil saab lasta kaldhammasrattaid teha?
Kõrgus 2-2,5 cm ja diameeter kuskil ~18 cm (sisemine diameeter on välimisest paar cm väiksem ehk siis seest tühi).
Tänud
Milleks neid vaja on? Järvamaal Roosna-Alliku külje all Kodasemal on käigukastide remonditöökoda,kus tehakse ka hammasrattaid igat mõõtu mida vaja läheb.
Masinasist Kirjutas:Kõrgus 2-2,5 cm ja diameeter kuskil ~18 cm (sisemine diameeter on välimisest paar cm väiksem ehk siis seest tühi).

Mis hambumise kaldenurk on?
Esitatud andmetega ei ole mõtet ühegi firma ukse taha minna - sentimeeter siia sinna. Mis masinaga on tegu, keegi kaasfoorumlastest saab ehk sind aidata.
See läheb mootorisse- ülekandeks. (planeta spordi taoline)
Praegu ei tea ma veel, mis tuleb kaldenurgaks, sest kaalun ja uurin veel erinevaid võimalusi.
Sentimeetritega loopisin foorumis lihtsalt, et saaks üldpildi kätte. Loodan, et keegi teab, kus selliseid saab lasta teha. Firma ukse taha minnes oleksid arvud juba kindlad.
Pakuks et mootori ja siduri ühendamiseks on siiski parem kasutada sirgete
hammastega hammasrattaid,kuna näiteks mingi võimsamal mootoril tuleb
külgjõud päris suur ja kas on mõtet tega laagritele lisakoormust?Teoreetiliselt
saab ka kalasaba hambad teha aga kas on mõtet?Pealegi saab sirgeid hambaid teha igas freespingis,kui on jagamispea ja iga freesija peaks sellega
hakkama saama.
2715 Kirjutas:Pakuks et mootori ja siduri ühendamiseks on siiski parem kasutada sirgete
hammastega hammasrattaid...

Kaldhammaste pea ainus eelis sirgete hammaste ees on väiksem müra töötamisel. Sirge (evolvent)hamba kõik pinnad haakuvad korraga, mistõttu kastis tekib iseloomulik undamine, mille toon sõltub pöörlemiskiirusest ja sageli tugevus sõltub veojõust. Kaldhammastel toimub haakumine tasapisi ehk siis hammaste eri paikades eri aegadel, mistõttu sellist müra (undamist ei teki).

Võtame nt GAZ-51 versus 53 käigukast - esimene undab parajalt (joua-joua-joua), teine mitte. Või väiksematel sõidukitel D4 versus D5 mootor - sirgete hammastega D4 "laulab" kaldhammastega D5ga võrreldes ikka palju rohkem ja on seetõttu ilmeksimatult häälest ära tuntav...

Võistlusmasinatel ei ole müra/undamine probleemiks ja seetõttu eelistatakse kaasfoorumlase 2715 mainitud aksiaaljõu vähendamise tõttu tihti just sirgeid hambaid...
mesamees Kirjutas:Milleks neid vaja on? Järvamaal Roosna-Alliku külje all Kodasemal on käigukastide remonditöökoda,kus tehakse ka hammasrattaid igat mõõtu mida vaja läheb.
Kas seal autode käigukaste ka taastatakse?
Kui võtta võrdluseks näiteks planeta spordi. Põhimõtteliselt oli plaanis umbes samasuguste kaldhammasrataste kasutamine. Loomulikult tuleb nende läbimõõtu suurendada (võrreldes PS-ga), sest vahemaa neil suurem. hammaste kaldenurk oleks võinud olla midagi samasugust. Hammmasrataste suurust peaks tõstme võrdeliselt (st. ülekanne jääb ei muutu eriti), muidu läheb käigukastis väga kiireks. Lisakiirust oleks vast mõtekam otsida rohkem peaülekandest.
Selge see, et sirgete hammastega tekib undamine. Kui jupiterile selline ülekanne panna ja pöörded ka tõusevad, siis läheks kolin päris suureks.
Kui suureks see külgjõud praktikas võib osutuda?

Tänud
eberhard Kirjutas:
mesamees Kirjutas:Milleks neid vaja on? Järvamaal Roosna-Alliku külje all Kodasemal on käigukastide remonditöökoda,kus tehakse ka hammasrattaid igat mõõtu mida vaja läheb.
Kas seal autode käigukaste ka taastatakse?
See ongi autode käigukastide remonditöökodaSmile