automoto.ee foorumid

Täisversioon: IZ-ide mootorite vead.
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Tervitused, küsimus oleks , et kui hästi peavad iz-ide mootorid vastu tavalisele talus põristamisele. Kõige rohkem eriti huvitab käigukastide vastu pidamine. Külapeal räägiti mulle , et vahet pole, isegi õli ei pea sisse valama peavad need käimarid ilma õlita ka vastu väga hästi. Antke nõu kas see jutt on ikka kõige õigem ja muidugi jutt käib kõikide iz mootorrataste kohta. Võib rääkida ka üldiselt iz vigadest ja headest omadustest. Ette tänades rynts.Smile
Nuh ega nad nüüd nii tugevad kah pole, tean oma värskest kogemusest ja õli peab ikka kindlalt sees olemaSmile
To:Vilkar.
Kui Sinu arvamus langeb kokku küla(poe bocki sõprade arvamusega),siis ole hea poiss ja pöördu kohaliku perearsti poole,lase kontrollida enda vaimset seisundit.
Siin foorumis on vastused ka kõige idiootsematele küsimustele valmis postitatud.
Pead kasutama otsingut.
Kõik masinad peavad hästi vastu, kui need hästi hooldad!
Kui siin keegi ütleb, et IZ on s*** masin ja lendab kohe tükkideks kui tööle panna, kas sa siis arvad, et IZiga saad nädala sõita ja juba pead parandama hakkama?
Küsimus kukkus küll idiootselt välja, ei tea kas see ka nii mõeldud oli? kuid IZ-i tehase toodangu kohta võiks küll rohkem objektiivset infot olla. Üle foorumi on pläratud palju erinevate mudelite kohta. Tehnilisi fakte ja praktikas oskaja poolt kasutatud nõuandeid võiks küll rohkem olla.
sõbra IZ-56 sõitis jõgevatreffilt üksaasta tallinnasse ca 5-6 tundi kuna pidevalt viskas 4. käiku välja ja seetõttu tuli enamus teest läbida 3. käiguga. hiljem kodus lahti võttes selgus et õli polnud tilkagi. Pärast seda sai õli ka lisatud ja kaan uuesti peale, pärast seda sõidab kõikidekäikudega ilma jamata siiani, kuigi mõned hammakad kastis on sinakas-lilladToungue. Vene värk.
Niipalju tahtsin siis mina lisada oma kogemustest IZ-i käigukasti laialilendamise kohta.

iz350

Ma vastaks küsimusele,et ühesilindriliste IZ-ide mootoritel polegi vigu.Vähemalt vene standardi järgi on nad ikka ülimalt töökindlad.
Aga elekter on neil küll kehvavõitu.
Ise pole kunagi mootoririkke tõttu IZ-iga teele jäänud,külla aga elektrijamadega mitmeidki kordi.

offtopic,aga ei saa mitte vaiki olla...

Minu jaoks leidis ühesilindriliste IZ-ide töökindlus viimase veenva tõestuse sellel suvel,kui 3 Eesti matkaselli käisid oma IZ-idega (2xIZ-56 ja Planeta-4)"väikesel" EESTI-GIBRALTAR reisil.
Reisi kestvus-1 kuu,läbitud 13 maad ja 10500 km.
Selle reisi jooksul ei esinenud ühtegi mainimisväärset mootoririket!
Kusjuures ükski neist IZ-idest polnud spetsiaalselt pikaks reisiks remonti näinud.Ja üks neist IZ-56-est oli ostetud nädalake enne sõitu.Ratas oli seisnud 20 aastat,mootor ikka väga kulunud(nii hirmsat kolinat polnud ma tükk aega IZ-i mootorist kuulnud) ja rehvid olid pragunenud.Siin pilt sellest ratast,koos "väikese"reisivarustusega-
[Pilt: rotikashaistaao5.jpg]
Veel üks Eesti matkasellide IZ-idest-
[Pilt: rotikasleiksfe2.jpg]
Pildid tehtud Prantsusmaal (vaadake neid ehtsaid pikki batoonsaiu Planeta-4 koorma otsas)ja juhuslikult leitud Soome Harleyklubi foorumist.
Reisi jooksul oli küllaga probleeme elektrisüsteemidega(mitu läbikärsanud genekat ja harjapaari+üks pisike tulekahju),raamidel murdusid keevitused lahti,amordid(nii esimesed,kui tagumised) ütlesid töölepingust lahti,20000(jah,20tuhat)km sõitnud IZ-i kett läks Pürenee mägedes pooleks(ja peale käepäraste vahenditega lappimist pidas veel 6000 km vastu),vene rehvid(nii pragunenud,kui uued)purunesid pidevalt(päästsid prügihunnikust leitud kapitalistlikud pastlad) jne.

Ja lõpuks-nii ilusat pilti,kui 3 õhtuhämaruses IZ-i Gibraltaril ja taustaks paistmas Aafrika tuled,pole ma ammu näinud.IZ forever!!!
Kuskil kirjutasin ka sellest:
Jupiteril ei ole sidur kooskölas mootoriga. Kui reguleerida sidur hästi lahutama (palju linnasöitu ja ristmikke), siis libiseb ta kiirendamisel. Kui reguleerida nii, et kiirendamisel ei libiseks, siis veab ta ristmikul lahutatud olekus kergelt kaasa. Probleemile sain lahenduse, kui lisasin juurde ühe siduriketta (kui köi kettad uued on, siis nad sinna sidurikorvi ei mahu. Et üks ketas juurde panna, peavad köik + see lisaketas natukse kulunud olema). Siis sain reguleerida siduri nii, et kiirendusel läbi ei libise ning ristmikul kaasa ei vea.
Mis nende IŽ-56 generaatoritega täpsemalt juhtus ja mis seal konkreetselt läbi "kärssas"? Kas ergutusmähis andis otsad või ankru mähis? Huvitav oleks teada/leida põhjust, a la generaator kipub üle kuumenema või on vibratsioon mis mähistele liiga teeb vms.

iz350

Põles läbi nii ergutus,kui ankru mähiseid.Miks-ei tea.
Muide,sel reisil käinud Planeta-4 oli varustatud mopilt pärit elektronsüütega ja see õigustas ennast.Viletsam esituli,aga see eest ei mingeid probleeme.
Hmm, aga põhjus oleks ikkagi huvitav teada Smile Võimalik, et viga peitus ja peitub seni hoopis mõlema IŽ-56-e relee-regulaatoris, mis ei hoidnud pinget õigetes piirides ja lubas tolle tõusta liialt kõrgele ehk üle laadida, mis põhjustas omakorda mähiste "läbi põlemise".
Kriitiline koht on mähise lakk, kui see kuumenedes järgi annab, siis ongi puuks.

Teine jama on, kui lakk kaotab aja möödudes oma elastsuse ja muutub rabedaks, siis ta ei pea enam vibratsioonidele vastu, annab ühendust ning ongi osa keerdusid mängust väljas.

See lühistatud osa tekitab ka generaatori parameetrite muutuse, kuna on vähem keerdusid, siis voldid langevad.

Edasi võttes, et kui voldid langevad, siis amprid suurenevad ja ja rohkem ampreid tekitavad juhtmetes suuremat kuumenemist - siis annab lakk jälle kusagilt järgi - põletab keeru läbi ja ongi mähis kutu.

Muidugi on variant, et mähis katkeb kohe alguses, siis pole laadimisest haisugi, tuli on peatselt kustus ning aeg tee ääres peatus teha Smile
Vabandust et uue postituse teen, aga muutmine ei tahtnud töötada millegi pärast.

See eelmine jutt eeldab, et ergutusvooluga on asjad korras.

Generaator toodab voolu vastavalt ergutusvoolule ja pööretele.
Mida rohkem keerdusid mähistes, seda rohkem volte, mida jämedam juhtme ristlõige seda rohkem ampreid jaksab välja anda. Kui on kõrgem pinge - näiteks 12 volti, siis juhtme ristlõige võib olla poole väiksem võrreldes 6 voldise generaatori mähisega.

Ahjaa, et vanemate tsiklite puhul on tegemist alalisvoolu genekatega, mis on peavad vastu lollustele, et nende klemme võib tööajal lahti võtta, ta lihtsalt kas töötab või ei tööta.

Uuemate tsiklite nagu jawa, uued izid, 12 voldi genekad on vahelduvvoolu generaatorid ja nende puhul ei tohi töötamise ajal koormust tagant ära võtta, see peaks lõppema, siis vägeva pinge kõikumisega- nimetatakse spike - ja alaldamiseks kasutatavad dioodid ei talu nominaalpingest kõrgemat pinget ja annavad otsad selle peale.

Ise olen ziguli pingeregulaatori niimoodi ära tapnud, jäme pluss juhe tuli kinnitusest lahti ja laadimine kadus...

Ajasin nüüd palju pläma välja, loodetavasti auväärt automoto seltskond ei pahanda :p
Tsiklimeister Kirjutas:To:Vilkar.
Kui Sinu arvamus langeb kokku küla(poe bocki sõprade arvamusega),siis ole hea poiss ja pöördu kohaliku perearsti poole,lase kontrollida enda vaimset seisundit.
Siin foorumis on vastused ka kõige idiootsematele küsimustele valmis postitatud.
Pead kasutama otsingut.

Mis, ei meeldi postitus vä??? Paluks sul endal perearsti poole pöörduda!!
Öelge kõik mis sellel postitusel viga on.Wink
vilkar. Kirjutas:Tervitused, küsimus oleks , et kui hästi peavad iz-ide mootorid vastu tavalisele talus põristamisele. Kõige rohkem eriti huvitab käigukastide vastu pidamine. Külapeal räägiti mulle , et vahet pole, isegi õli ei pea sisse valama peavad need käimarid ilma õlita ka vastu väga hästi. Antke nõu kas see jutt on ikka kõige õigem ja muidugi jutt käib kõikide iz mootorrataste kohta. Võib rääkida ka üldiselt iz vigadest ja headest omadustest. Ette tänades rynts.Smile

Tsiklimeister Kirjutas:To:Vilkar.
Kui Sinu arvamus langeb kokku küla(poe bocki sõprade arvamusega),siis ole hea poiss ja pöördu kohaliku perearsti poole,lase kontrollida enda vaimset seisundit.
Siin foorumis on vastused ka kõige idiootsematele küsimustele valmis postitatud.
Pead kasutama otsingut.

vilkar. Kirjutas:Mis, ei meeldi postitus vä??? Paluks sul endal perearsti poole pöörduda!!
Öelge kõik mis sellel postitusel viga on.Wink

Minule ei meeldi teie mõlema postitused. edasise lahmimise vältimiseks teema lukus