automoto.ee foorumid

Täisversioon: Õli vahetus
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Asjaloo sellised. K-750m, eelmine omanik kasutas koguaeg diiselõli, kuna paremat poolnud saada. Aga nüüd on mul soov õli vahetada. Et mida siis sisse panna? Kas mootor lasta läbi ka loputusõliga? Kas tuleb eemaldada ka karteripõhi, et sealt sopp kätte saada? Ja kas on veel mingeid asju mida õliga seoses tegema peaks?
Mida puhtamaks saad,seda paremWink
Loputusõli on mõistlik mõte. Iz-ide ja Jawa- dega olen kasutanud üsna lihtsat meetodit- vana õli asemele diiselkütus ja hoogsalt vänta andnud. See meetod on ennast õigustanud, aga K-750 osas ei tea- kardan, et diiselkütus jääb õlipumba jaoks liiga vedelaks...
Võta karteripõhi alt ära ning puhasta käsitsi. See on odavam kui hakata mingit ajutist õli kasutama ning tulemus on 100% garanteeritud. Kui karteripõhi puhas, siis uus õli sisse. Mina kasutan oma dnepraalil poolsünt õlinaadi mille mark oli vist 10w40, mis marki õli ette on nähtud ma täpselt ei tea.
Kui karteripõhja alt ära võtad ,siis näed milline mootor seestpoolt välja näeb. Sellel mootoril on kepsu alumisteks laagriteks nõellaagrid ,mis kannatavad ka halba õlitust. Kui mootor totaalselt nõge ja tahma täis ei ole ,siis võid korra sama õliga mida kasutama hakkad läbi loputada. Ise olen aastaid K-750m ja Dnepriga sõitnud "Ziguli" õliga 10w-30 ja 15w-30 kuna õli kulu on piisavalt suur ,et mitte kasutada kallimat õli.
Aga kuidas istub avtool? Aga mootor oli ilus puhas karterist. Ainult põhja oli mingit paksemat möginat segunend. Pesin ilusti puhtaks.
Ma ei soovitaks mingit müstilist vedelikku nagu avtool. Õhklajutusega suured mootorid on kuumad mootorid ja neile peaks panema vastava viskoosusega õli et see kõrbema ei läheks ja oma määrdeomadusi ei kaotaks.
Kas SAE20 Autooli pakendil ei viitagi sellele, et õli on paksem ja ei veeldu nii kergelt? Või peaks kasutama mingit õlilisandit vedeldumise vastu? Esimene eelistus oli mul panna 20w50 mineraal õli aga mida ei leia seda ei leia. Kuigi ma arvan, et kunagi, kui ma vastava õli ülesse leian paen selle mootorisse.
Rannol täitsa õigus. Ka mina ei soovita "avtooli" kasutada ,sest see ei kannata madalat ega kõrget temperatuuri ja pesevad omadused on halvad ,mootori sisemus kattub musta nõe kihiga. Vanasti ei soovitatud "Ziguli" õli valada mootorisse ,milles oli kasutatud "avtooli" ,sest see pesi osa mustusest lahti ,mille tagajärjel mõned õlikanalid ummistusid. Multiviskoosne mineraalõli 20w50 on kindlasti parim valik ,kuid selle hind on liiga kõrge. Arvestada tuleb õli kuluga 1 kuni 2 liitrit 1000 km kohta ,mis praktikas kujuneb tihti ka suuremaks ja õlivahetusvälbaga ,mis sellel mootoril on 1000 km ,kuna puudub õli filtreerimine.
Ise kasutan karteris Comma mineraal õli 20W50.....ja pole veel probleeme olnud,et liiga vedelaks muutuks ja õlisurve ära kaoks. Soovitan. Ja pole kallis ka 139.-(kui mälu ei peta) 4.5L(Autopartneris).
Minu mäletamist mööda voolab minu dnepri soontes Valvoline 20w50. Ostetud Stokkerist.
Nüüd ma ütlen edasi seda mida ma olen kuulnud kuid ei ole ise teinud, nii et igaüks ise teab kas uskuda või mitte, kerge paranoia on alati kasuks olnud Smile.

Niisiis, k750 flathead mootoril ei ol emittemingisugust õlifiltrit.

Selle mootori nõrk koht on väntvõlli sees olevad kanalid ja nende ummistumine.

Ainuke kindel variant on selle väntvõlli väljavõtmine ning oma silmaga asja üle vaatamine.

Õlivahetuse intervall on 2000 kilomeetrit?

Õlina kasutada ühekomponentset õli - muruniitja ehk harley davidsoni õli.

Selline info minu poolt.

Võibolla oskavad vanemad olijad selgitada k750 mootori parema silindri vastupidamise probleeme?


Andrus Viil
Kusjuures muruniitja õli ma väga ei kasutaks....enamus saada olevad niiduki õlid on ikkagi suht vedelad.....endal paar korda Dnepriga on hakanud õlirõhu tuluke põlema kui niiduki õli sees oli. Kuid jah see minu arvamusSmile
Peale pikka kaalumist jootsin oma dneprile sisse Liqui Moly HD Classic. Miks? Aga sellepärast, et leidsin tootekirjeldusest lause: Eriti sobilik Harley Davidsonidele ja klassikalistele mootorratastele Big Grin
Mina olen juba kaks õlivahetust otsustanud muruniiduki õli kasuks (mõlemal korral minuteada Mobile'i toodang). Ta on küll võrdlemisi vedel, kuid erilisi puudusi ma selle õlitusomadustes nagu ei leia. Ainukesed korrad, kui on õlituli tahtnud põlema jääda madalamatel pööretel, on olnud pikemad otsad väga sooja ilmaga suvel ning ka nendel kordadel on olnud õlivannis õli umbes poole normi ulatuses (mida sai loomulikult kohe koju jõudes lisatud).

Siinkohal oleks vast paslik tsiteerida natuke motoklubi Nowhere League'i kodukalt leitud asjalikku artiklit emmiliste õlide kohta:


Neljataktiline mootor, käigukasti karter mootorist eraldi, kuivsidur (Dnepr, Ural jmt.):
- Mootoris võib kasutada automootori õli, võib kasutada ka muid õlilisandeid. Parima tulemuse annab suvisel perioodil (temperatuuril üle +4 kraadi) siiski ÜHEASTMELISE ÕLI kasutamine, viskoossusega SAE-40. Motopoodides müüakse seda ka Harley-Davidsoni õli nime all. Sama üheastmelist õli on saadaval ka MURUNIITJA ÕLI nimega (Näiteks Valvoline Lawn-mower Oil), kusjuures sel juhul pole hinnas liigset HD-hinnalisa. Põhimõte sellel asjal on, et kuna õhkjahutusega mootor kuumeneb töötamisel rohkem kui vesijahutusega mootor, siis õhkjahutusega mootoris hakkavad mitmeastmelise (näiteks 10W40) õli väiksema viskoossusega astmed, mis on mõeldud miinustemperatuuridega töötamiseks, kõrbema, moodustades väljalaskeklappidele ja põlemiskambrisse tugeva nõekihi, mis segab loomulikult mootori tööd. Üheastmelisel õlil seda probleemi pole, tuleb vaid meeles pidada, et pakasega ei tohiks mootorit käivitada, kuna õli on liiga paks. Tõenäoliselt talvisel ajal pole tsikliga sõitjaid ka liiga palju, kes siiski sõidab, peaks küll kasutama mitmeastmelist automootori õli.
- Käigukastis kasutatakse valmistaja poolt näidatud õlisid, Dnepril ja Uralil näiteks transmissiooniõli, neil võib kasutada ka moodsamat õli viskoossusega SAE 80W90.

Vanemat tüüpi mootoritel (Ural, Dnepr) ja samuti juhul kui mootor kulutab õli, on mõtekas kasutada mineraalipõhjalist õli, see on odavam ja määrib kulunud mootorit paremini.
Keskmise erivõimsusega (kuni 100 hj./L) mootoritel on mõtekas kasutada poolsünteetilist mootorrattaõli, mis on spetsiaalsete lisanditega märgsiduri libisemise vastu ja käigukasti kergema lülitumise jaoks.
Suure erivõimsusega (üle 100 hj./L) ja kõrgete pööretega mootoritel on mõtekas kasutada täissünteetilist mootorrattaõli, mis on spetsiaalsete lisanditega märgsiduri libisemise vastu ja käigukasti kergema lülitumise jaoks.