automoto.ee foorumid

Täisversioon: Automakk
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.

vada

Kas keegi oskab öelda , kus kohas paigaldatakse auto makke ja kõlareid ?
Ise eriti ei tunne seda värki seal elektrit jne. Ei taha proovida ka pärast läheb auto põlema veel kui lyhisesse sattub Big Grin
Aga kas keegi teaks mõnda kohta kus paigaldatakse ja mis hinna eest ?
Auto on FORD Probe

Lugupidamisega,
Vadim
iga endast lugupidav autodega tegelev firma suudab paigaldada automakke. Kui tõesti pole enne paigaldanud oma autosse makki, siis ei soovita seda teha, kuna valesti/halvasti ühendamisel võib tõesti auto maha põleda eriti hullul juhul.
mh, aga vali variant, kus juhtmeid ise ühendama ei pea. ehk siis marsid mõnda autoaudio poodi (topaudio rocca keskuses nt) ja nõuad omale pistikut/pistikuid vastavalt makile ja autole. Ma olen kokku puutunud kolme auto ja makiga ning KÕIGILE olen saanud poest hinnaklassis ~100.- pistiku või kaks, mille abil kahe klikiga makk autosse installitud. eeldus on muidugi see, et auto armatuuris on olemas mingil tasemel pistik ja maki taga on mingil teisel tasemel pistik.

teine võimalus, millega nüüd äsja kokku puutusin: sain ühe blaupunkti maki, millel taga tilbendasid juhtmed lahtiselt. võtsin ühest otsast lahtiste juhtmetega pistiku maki tagant ära, marssisin samasse topaudiosse, ütlesin, mis marki autosse minema peab, jätsin pistiku sinna ja 10 minuti pärast olid vanal pistikud omavahel ühendatud. minu ülesandeks jäi "klõpsuga" pistik maki taha lükata, teisest otsast autos olevasse pistikusse ja toimis - hind 200 eek.

muidugi probleemsem on siis, kui auto armatuurist turritab vastu pundar lahtiseid juhtmeid ja sama seksikas vaade avaneb maki tagant - siis on vaja testrit ja elektrikku. aga kõik teised variandid saad lahendatud lihtsalt.
Seal ei ole midagi keerulist - plussi leiad kindlasti ilma suurema vaevata, kõlarite vastavust juhtmele saad testida AA või AAA patareiga (kuulad krõpsu kõlaris), antennijuhet on võimatu mitte ära tunda ja jäävadki järele maandus ja võibolla ka el. antenni juhtimise juhe. Kõlarite faase kontrollid neid kahe kaupa taha ühendades ja mingi suurema "mürtsuga" looga, viimast muidugi siis, kui kõlarijuhtmetel ei ole pluss ja miinus pealt eristatavad. Juhtmete mugavaks ühendamiseks on mõistlik kasutada näiteks kontaktliistu vms. Lisana võid maki autosse "lukustada" kinnitades näiteks keti ühe otsa armatuuri all auto kere ja teise otsa maki tagaosas asuva maanduse kinnitamise poldi otsa. Viimasest võib küll johtuda, et pätid lõhuvad armatuuri ära (ja makki ikka kätte ei saa), kuid suur võimalus on ka, et kui lihtsalt kätte ei saa, siis ei julge pätt ka kaua autos lõhkuda (iseäranis, kui signa röögib)
Alts Kirjutas:Seal ei ole midagi keerulist - plussi leiad kindlasti ilma suurema vaevata, kõlarite vastavust juhtmele saad testida AA või AAA patareiga (kuulad krõpsu kõlaris), antennijuhet on võimatu mitte ära tunda ja jäävadki järele maandus ja võibolla ka el. antenni juhtimise juhe. Kõlarite faase kontrollid neid kahe kaupa taha ühendades ja mingi suurema "mürtsuga" looga, viimast muidugi siis, kui kõlarijuhtmetel ei ole pluss ja miinus pealt eristatavad. Juhtmete mugavaks ühendamiseks on mõistlik kasutada näiteks kontaktliistu vms. Lisana võid maki autosse "lukustada" kinnitades näiteks keti ühe otsa armatuuri all auto kere ja teise otsa maki tagaosas asuva maanduse kinnitamise poldi otsa. Viimasest võib küll johtuda, et pätid lõhuvad armatuuri ära (ja makki ikka kätte ei saa), kuid suur võimalus on ka, et kui lihtsalt kätte ei saa, siis ei julge pätt ka kaua autos lõhkuda (iseäranis, kui signa röögib)

ja mida teha remote juhtmetega? ja RCA pistikutega juhtmetega. Ka need tuleb ju ühendada, kui on vajadus, vähemalt sissetulev remote tuleb +12V-ga ühendada, ilma selleta piiksu ei saa makist.
Aga kes see hull ikka uuel makil juhtmeid katki lõikab, et neid kontaktliistuga ühendada, kergem osta din pesa autole, mille teises otsas on puhtad juhtmed.
taavi Kirjutas:ja mida teha remote juhtmetega? ja RCA pistikutega juhtmetega. Ka need tuleb ju ühendada, kui on vajadus, vähemalt sissetulev remote tuleb +12V-ga ühendada, ilma selleta piiksu ei saa makist.
Aga kes see hull ikka uuel makil juhtmeid katki lõikab, et neid kontaktliistuga ühendada, kergem osta din pesa autole, mille teises otsas on puhtad juhtmed.

Ole nüüd täitsa rahuli kohe Smile See kõik on ju täpselt samasse skeemi mahtuv - ühendad asjad loogika järgi! Ise pole elus ühtki uut stereot ega telefoni ostnud (makid alates 94 ja telefonid 95), kuna nende hindade kukkumine uus - "pakendist välja võetud" on vähemasti 1/4-1/3 - lihtsalt pole mõtet poest osta, kuna otsides saad odava kasutatud asja koos toimiva poe garantiiga. Pistikutest. Koos täiskomplektidega olen kaasa saanud stereosse käiva pistiku, millel juhtmed taga lipendavad. Kellele sa selle stereo sinna mitme pistikutega paned? Varastele või? Nagunii on ühe auto ja stereo pidamise aeg umb ~5 aastat, kui kord paika pandud, siis nii ka jääb. Ja vanemasse autosse paned just ajastukohase stereo (ise otsin ühele enda autodest siiani sobivat) Ahjaa. Minu poolt viimati soetatud rüüsleril on maki aemel sees pistikuga maki sahtel ja kuigi ma pole veel uurinud, arvan, et juhtmed selle taga on ühendatud "otse". Käesoleva foorumi põhiliseks teemaks pole uued autod, vaid tegelikult masinad, mis on valmistatud vast kuni 1985 (viimasel juhul (1975-1985) ja siis juba millegagi eriti teravalt silma paistnud) ja nendes sõidukites on stereo asemel tavaliselt kimp juhtmeid. Sõltub, palju keegi teenib aga ma eelistan pigem selle stereo paigaldamisega ise tegelda ja selle raha nädalavahetusel kasvõi kõrtsi viia Smile Enamuse asjade keerukus on müüt Smile
mnjahh...siit foorumist lugedes kõlab asi nii lihtsalt nagu seenekorjamineSmile Me nägime sõbraga kaks tundi kurja vaeva, et Audi 100 (C4 kere) tagumisi kõlle uude makki ühendada. Oli ikka jamamist, ometi sõber jagab audioteemat nagu spets...
Mis selle tagumiste kõlarite ühendamise siis nii keeruliseks tegi?
Hr. Alts, ma ei ole väitnuidki Sulle, et lase oma makid firmas autosse paigaldada ja ära näpi ise Smile Vastasin teemaalgatajale, kelle postitusest tuli palju ebalemist ühendamise kohta. Kui pole enne tegelenud asjaga, siis kus otsast võiks aimata et +B on 12 volti akutoide ja RMT on süütevõtme alt toide, mille võiks vajadusel ka +B juhtmega ühendada Smile

muidugi, kui on tegu vana likiaegse raadioga, kus on küljes punane, must ja 4 muud värvi juhet, siis tõesti pole see ühendamine raske. Aga paljud ei tea sedagi, et punane on + juhe, rääkimata kõlari faasidest (kuidas seda süüa?).


taavi@omab kogemusi üsna paljude uuemate ja vanemate stereosüsteemide paigaldamisega autosse hobikorras.

p.s. sorry, et Sinu teemat tsiteerisin ja sellele jutule vastasin.
pppp Kirjutas:Mis selle tagumiste kõlarite ühendamise siis nii keeruliseks tegi?


Kuna maki ostsin uue, aga kõllid jäid originaalid, siis Audi orig.kõllidel pidi see ühendamise teema paras porno olema. Ma ise ei jaga seda asja absoluutselt, aga nii ütles mulle sõber (mida kinnitas ka see 2 tundi tööd) ning nii on ka paarist selliste töödega tegelevast ettevõttest öeldud.
Põhimõtteliselt pidi lihtsam olema täiesti uued juhtmed vedada, aga kuna me ei tahtnud hakata autol sisu laiali lammutama juhtmeteni jõudmiseks, tekitasime ühenduse miskit muudmoodi. Toimib ilusti.
Coger Kirjutas:
pppp Kirjutas:Mis selle tagumiste kõlarite ühendamise siis nii keeruliseks tegi?


Kuna maki ostsin uue, aga kõllid jäid originaalid, siis Audi orig.kõllidel pidi see ühendamise teema paras porno olema. [...]
Põhimõtteliselt pidi lihtsam olema täiesti uued juhtmed vedada, aga kuna me ei tahtnud hakata autol sisu laiali lammutama juhtmeteni jõudmiseks, tekitasime ühenduse miskit muudmoodi.

Ei leidnud kõlarite juhtmeotsi maki juures "esimese pauguga" üles? Pole ju väga keeruline:

1. Vana makk lahti võtta ja teha ligipääsetavakls kõik otsad, mis sinna kulgesid.

2. Kõlar lahti võtta ja kõlaripoolsed juhtmeotsad välja tuua.

3. Võtta ligi miski oommeeter (tester).

4. Viia pika ajutise juhtmega üks kõlari juures olev juhtmeots maki kanti.

5. Hakata oommeetriga proovima, milline maki juures olevatest otstest sellele kõlarijuhtmele kuulub (selle korral on takistus 0, muude otste korral eeldatavalt lõpmatus, sest vaevalt kõlarijuhe mujale kulgeb kui vaid makki).

6. Niiviisi leida üles ja märgistada (või fikseerida) kõikide kõlarite kõik juhtmed.

7. Ühendada leitud juhtmed uue maki kõlarijuhtmetega.

Kõik.
Coger Kirjutas:Kuna maki ostsin uue, aga kõllid jäid originaalid, siis Audi orig.kõllidel pidi see ühendamise teema paras porno olema.

Miskid aktiivkõlarid siis ilmselt?
Üritasime ka sõbra Mersu W123 kõlaritele makki taha ühendada. Sellel masinal on armatuurlauas eraldi ette-taha regulaator, mis kogu asja raskeks teeb. Juhtmeotsad olid sees puntras, + ja massijuhtme leidsime kiiresti üles, aga kõlarite printsiibile ei saanudki pihta - tulemuseks oli, et armatuurlaual oleva nupu keeramisel kadus osadest kõlaritest heli sootuks. Ühes äärmises asendis siiski esimesed kõlarid töötasid ja nii ta meist jäigi.

vada

Kas keegi teab äkki nettis mingit õpetust selle kohta , et kuidas pistikut vahetada . Nimelt Ford originaal pistiku tahan ära lõigata otsast ja siis euro(universaal) Big Grin, oma asemel panna , et netist leida õpetus , et mis värv millega yhendada .

Lugupidamisega,
http://www.performanceprobe.com/doityour.../index.htm
See peaks vist igale Probe-omanikule tuttav leht olema või kuidas?
Igal juhul head meisterdamist.

vada

tnx Toungue