automoto.ee foorumid

Täisversioon: iz jupiter3k küsimused(1976a)
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8
Minu masin on iz jupiter 3k.ostsin selle 1500.-eest. oli ennem 10a seisnud.koju tuues vahetasin ära küünlad,keti generaatori harjad(sobivad hästi relaka harjad) ja mootori6li.varst sain kh käima.

küsimused:
*kust saada uut esi ratast(mul velg k6ver ja mantel nats katki,s6ita saab aga suure hoo pealt viskab, kas velge v6imalik otseks saada kh)
*2 käik jamab(1pealt teisele ei taha minna aga 3 pealt teisele läheb hästi,kas viga hammasratastes?)
*spidomeetritross(puruks on kust saab uut osta)
*silindrites kl6bin(arvatavasti kepsu puksid, aga pole veel vaadanud)
*ei p6le laadimis ja vabakäigu tuli (kas kellegil on selle kohta ka skeeme joonseid?oleks väga tänulik)
indrek1000 Kirjutas:*kust saada uut esi ratast(mul velg k6ver ja mantel nats katki,s6ita saab aga suure hoo pealt viskab, kas velge v6imalik otseks saada kh)

Velg peaks kõikidel IŽidel alates pealesõjaaegsest esimeset 350st (1940ndad) olema sama, st 3.25x19" rehvile. Neid liigub ülipalju, vaata nt suvalisel Kurtna laadal ringi või pane kuulutus siia turuplatsile. Mis puudutab "viskava" ratta taastamisse, siis oleneb sellest, mis on veljega juhtunud ja kui "järsud" jõnksud tal sees on.

Kui lihtsalt ajapikku on osa kodaraid järele andnud ja velg ise enamvähem sirge, siis saab kodaratest vast paika reguleerida. Vähegi tõsisemate veljedeformatsioonide korral aga ei ole velge spetsiaalsete rakiste/presside abil mõtet õgvendama hakata, kuna kuna tegu on ülimass-kogustes toodetud veljega ja õgvendustöö on üsna mahukas. Sel juhul on velg mõistlik vahetada - tööks jääb sel juhul vaid kodarate sisseladumise/rihtimise vaev. Kui saad endale aga uue ratta täpselt sama tüüpi rummuga, siis langeb seegi töö ära.

indrek1000 Kirjutas:*2 käik jamab(1pealt teisele ei taha minna aga 3 pealt teisele läheb hästi,kas viga hammasratastes?)

Võta kast lahti ja vaata käiguvahetusmehhanism üle. Põhjus selgub kasti sisu (iseäranis lülitusmehhanismi) inspekteerides - esialgu võib veakirjelduse järgi oletada võib kas kulissmehhanismi piirkulumist ja/või fiksaatorite vigu (nt nende kinnikiilumisi mingil põhjusel teatud asendis). Kordan üle - need on vaid võimalikud veapõhjused, tegelik põhjus selgub lahtivõetud kasti mehhanisme ja selle detaile uurides.

Muidugi, kui kast juba korra laiali, siis soovitan kõik osad seal sees kriitilise pilguga üle vaadata - hammasrataste seisukord, laagrite seisukord, pukside seisukord, lülitusmuhvide seisukord jne.

indrek1000 Kirjutas:*spidomeetritross(puruks on kust saab uut osta)

Eeldatavalt Kloostrimetsa ja/või Tondi. Ja muidugi, võibolla pakub Sulle keegi kusagil pruugitut ka, kui otsa juhtud.

indrek1000 Kirjutas:*silindrites kl6bin(arvatavasti kepsu puksid, aga pole veel vaadanud)

See võib viidata juba tõsisemale veale. Lihtsam variant on kolvisõrm -
kui lõtk on kolvisõrmepuksis, siis tuleb vahetada arvatavasti sõrmepuksid ja/või sõrm, milleks ei pea mootoripooli laiali kiskuma.

Samas võib põhjuseks olla aga ka lõtkuline kepsu kuullaager. Igatahes pead Sa silindrid maha võtma ja veenduma kolvisõrme ja kepsulaagrite olukorras - üldiselt on igasugune tuntav lõtk nii kolvisõrme/puksi vahel kui ka kepsu alumises laagris lubamatu. Mugavaim on on seda kontrolli koosoleva mootori korral teostada ÜSS asendis - käte vahel on selles asendis ideaalselt tuntav igasugune lõtk kepsu ja kolvi vahel kui ka igasugune lõtk kepsulaagris kepsu üles alla loksutamisel väntvõlli suhtes.

Kui tõesti on loks alumises kepsulaagris, siis on töö VÄGA PALJU suurem - väntvõll vaja laiali kiskuda, kepsulaager vahetada ning uuesti kokku panna. Viimasena nimetet töö vajab erivahendeid kokkusurumiseks ja täpseks reguleerimiseks ning on ülimõistlik oma ala spetsil teha lasta - kasuta otsingut foorumis, sellest töös on siin ka varem juttu olnud. Rääkimata juba sellest, et mootor on vaja täiesti laiali kiskuda väntvõlli kättesaamiseks.
valdo Kirjutas:Velg peaks kõikidel IŽidel alates pealesõjaaegsest esimeset 350st (1940ndad) olema sama, st 3.25x19" rehvile.
Jupiter-Planeta-kolmest alates tuli 18-tolline velg, kummi mõõt 3.50-18.
Arvan et see velg ei kannata taastamist sellepärast et arvan et selle esimene omanik on teinud kerge avarii või midagi taolist. tahaks ka panna pilte aga kuidas?manustena nad suured on.
kas sellel jupiteril on originaalis iste ikka selle metallist käehoidjaga.minul on sellega aga vaadates teisi jupiter 3-lmesid on neil vist need ära kaotatud et mugavam istuda oleks. lisaks on mul veel tuuleklaas ja jala tuule kaitsmed v6i midagi taolist.
Külgkorv on ka ja kõik funktsioonid toimivad...
ainus et külgkorvi ratas kulunud arvatavasti sellepärast et on korv vale nurga all küljes olnud.
Kui kellegil on pakkuda jupiterile esimest ratast siis palun kontakteeruda tel 56683047(soovitatav oleks viljandimaa) hind kokkuleppel.rattal võiks olla säilinud kroom.
Kas sellistel jupiteridel on originaalis planeeta vänt või on see juurde ise lisatud?et tagada parem käiguvahetus.
kindlasti lähiajal läheb ratas kah remonti nii kuidas ise aega saab eks näis.rattal natuke roostet kh, kuid seda vähe.
Kui hakkan remontima siis teatan kh sellest.
kas planeeta käigukasti jupid sobivad ka jupiterile?Mul endal terve hunik juppe mis natuke roostetanud aga panin kõik õli sisse et nii võib neis asja saada kh.
kas on ka müüa poes remont 2 kolbi, mul on aga mõlemad vasaku poole omad nii et ei mängi välja.
sain kh rattaga kaasa 2kolbi r6ngastega,veel 4 rõngast uued kontaktid ja palju kasutatuid kontakte.
selleks korraks siis k6ik kui midagi teada saan siis teatan.
Kolbidel küll vahet pole kummal pool käib.Kroomitud veljet on vist pakkuda foorumlasel MADEINUSSR (kui veel alles on),endal on värvitud veljesid pakkuda.Käigukastist leiab ka midagi(komplektina peaks olema 2 käimakasti).
Kas need nooled kolvi peal siis ei näita kuhu poole kumb kolb käib?Kirjutan ja küsin madeinussr-i käest ka siis ratast.
ei tohiks näidata.Parandage keegi kui eksin.
ma olen kuulnud et Jawadel küll see nii on sest silindri aknad on selliselt kohe tehtud.Aga jupiteri kohta ma ei tea eks näis kui ma silindrid maha krutin.
JAWA-del jah asi nii,et kui valesti paned,siis ei tule sellest mootorist piuksugi kuna kütust ei saa kätteToungue IZ-iga nii ei ole õnneks.
OT:on JAWA-ga olnud selline juhus,et üks hirmus kõva jawamees ragistas mitu nädalat pead,et miks üks silinder kudagi kohe tööle ei hakka,säde on ja bensu kah,aga silindrisse ei jõua.Sai siis küsitud,et kas kolvid on õieti sees,millepeale mees lausa vihastas ja ütles,et kas sa pead mind mingiks poisikeseks,kes ei tea maad ega ilma,pärast kiskus ikka lahti ja avastas,et kolb oli valepoole omaBig Grin
Eks ma vaatan siis mis poole kolvid mul sees on ja eks näis.Aga jh kui jawadest rääkida siis olen ka ise näinud millel 2 vasaku poole kolvi sees ja ega sealt erilist piuksu ei tulnud.see oli veel vana jawa 350.natukese aja pärast osteti üldse uus mootor peale ja see sõitis kah ja vägev relv oli!!! peale seda natukese aja pärast seda sai ka masin otsa sellepärast et kui me tulime suurema hooga ja kui siis t6mbas jawa plekist kettikaitsme kodarate vahele siis... k6va pikk libisemine algul püstises asendis ja siis külili. Ise saime paar kriimu et ühesõnaga vedas sellest ajast peale ei vajuta enam nii k6vasti kui muidu, see jääb eluks ajaks meelde ikka.
Jawa taastasime kohe ega seal midagi viga polnudgi erilist ainult kett ja m6ned asjad weel.Jawa müüdi varsti ära ja osteti uus 350ccm 634 mis nüüd kah s6idab.
Pisut puusse viimased jutud. Nooli ei maksa küll järgida - esmaspäeva pohmaga taoti neid tehasas nagu juhtus- aga kolb peab olema kindlasti õigetpidi, muidu jooksevad rõngaste lukukohad silindri akendesse. Kuidas kindlaks teha? Lihtne- märgi markeriga kolvi horisontaalosale lukkude paiknemise kohad ja lase kolb silindrisse vajuda- kui märgitud koht ei jookse üle akende, siis on korras. Kui jooksevad, siis tee kolvile  180 kraadi.
No siis on mull olemas 2 uut kolbi mis ka käiku lähevad.Big Grin
Pole, mingid rattad on, aga need üsna nirud ja roostes...
mis kolbide käelisusse puutub, siis ausalt ei mäleta kas nad vahetatavad on... eelpool kirjeldatud protseduur on igatahes kindlustuseks, et rõngast tükke ei hakkaks lendama ja mootor normaalselt käiks. Ehk teadjamad hommikul kommenteerivad, minu mured Izhiga lõppesid jupiteri mootori vahetamisel planeta vastu, ja sellest on üksjagu aega möödas Wink
Kolbidel pole vahet, nool näitab sõidusuunale vastupidi. Ühesõnaga nool näitab tahapoole. Uute kolbide panemisel tuleks arvestada ka silindrite kulumist, kui piisavalt kulunud siis parem lasta üle puurida, pealegi ei lähe nr2 rem kolvid isegi parima tahtmise juures 0 silindrisse. Ratta kohapealt saatsin ps-i.
Pilte saad panna kuni 100kb-seid, tee oma pildid näit infranviewga väiksemaks või lae neid album.ee-sse või näiteks zone.ee-sse.
olevtoom Kirjutas:
valdo Kirjutas:Velg peaks kõikidel IŽidel alates pealesõjaaegsest esimeset 350st (1940ndad) olema sama, st 3.25x19" rehvile.
Jupiter-Planeta-kolmest alates tuli 18-tolline velg, kummi mõõt 3.50-18.

Vabandan, ma nii uusi asju alati kruvideni ei tea (minu huviperiood lõpeb palju varem ära). Aga noh, kui juba 1970ndatel oli 18" velg, siis ka neid on massiliselt toodetud...

(Ostusoovi postituse tõstsin siit teemast turuplatsile...)
Mõned märkused:

1) 18-tolliseid velgi hakati panema juba viimastele 2. seeria masinatele, alates 3. seeriast olid nad juba valdavad (välja arvatud PS esivelg).
2) Minu praktika näitab, et umbes iga viies nool kolvile on tehases löödud ikka päris suvalises suunas (eriti varuosadeks mõeldud kolbidel).
3) Kui mu mälu mind nüüd ei peta (seda on muidugi manuaalist lihtne kontrollida), siis on Jupiter on ainulaadne NL kahetaktiline, kus nool kolvil on vastupidises suunas.
4) Päris suvalist Jupiteri-seeria kolbi ei saa kohe pimesi sisse panna, kuna aegade jooksul muutusid silindri akende laiused ja sellega koos ka rõngalukkude asukohad. Lihtsalt tuleb kindlasti kontrollida, et lukud üle akende ei jookseks.
klaabu Kirjutas:4) Päris suvalist Jupiteri-seeria kolbi ei saa kohe pimesi sisse panna, kuna aegade jooksul muutusid silindri akende laiused ja sellega koos ka rõngalukkude asukohad. Lihtsalt tuleb kindlasti kontrollida, et lukud üle akende ei jookseks.

Siin julgen ise sõna võtta, Jupiter 1 ja Jupiter 2 kolvid peaks olema identsed, samas on neid võimalik asendada ka 175 mootori kolbideks (Kavrovets, Voshod). Uuematel Jupiteridel 3,4,5 on kolvid jälle identsed, erinevus 1,2 ja 3,4,5 kolbide vahel peaks olema sisse lõigetes kolvi alaosas, uuematel see vahe lai, vanematel kitsam. 3,4 ja 5 seerja omavaheline erinevus peaks seisnema järgmises. Jupiter 5 kolvi mõõt on Jupiter 3,4 esimene remont, ühesõnaga Jupiter 5 kolvi läbimõõt on 62mm eelnevatel 61,75.
Tere, kas kellegil oleks jupiteri elektriskeemi. sooviks sättida töökorda laadimise ja vabakäigu tule.
kui kellegil pakkuda dnepri silindrit, kolbi, ja s6rme (ei pea olema uued) siis v6ib kirjutada postkasti.
Ette tänades!
Sain vahepeal kõvasti targemaks ja mootori võtsin kah maha, ning juba ka osadeks.

Käigukasti poolelt ei saanud suht targemaks midagi. asi siis selles et ei paistnud viga olevat midagi, aga varsti uurin lähemalt järele.
Kavas kah vahetada kõik laagrid ja simmekad. Veovõlli kuullaager jooksis kah laiali, aga nagu aru saan on see kergesti kokkupandav tavotti ja kannatuse abil.
Suur jama selles, et vasakpoolne väntvõlli keps natuke liigu üless-alla. järeldan et laager on läbi.Kas on mõtekas vahetada või osta uus?
Kolvid ja silindrid olid korras. silindrid olid vähekulunud ja kolvid korralikud. vahetasin ainult rõngad ja sellega asi piirdus.
Rootor on kah kannatada saanud ja tuleb välja vahetada.

praeguseks kõik, annan teada, kui midagi uut teada saan.
madeinussr Kirjutas:
klaabu Kirjutas:4) Päris suvalist Jupiteri-seeria kolbi ei saa kohe pimesi sisse panna, kuna aegade jooksul muutusid silindri akende laiused ja sellega koos ka rõngalukkude asukohad. Lihtsalt tuleb kindlasti kontrollida, et lukud üle akende ei jookseks.

Siin julgen ise sõna võtta, Jupiter 1 ja Jupiter 2 kolvid peaks olema identsed, samas on neid võimalik asendada ka 175 mootori kolbideks (Kavrovets, Voshod). Uuematel Jupiteridel 3,4,5 on kolvid jälle identsed, erinevus 1,2 ja 3,4,5 kolbide vahel peaks olema sisse lõigetes kolvi alaosas, uuematel see vahe lai, vanematel kitsam. 3,4 ja 5 seerja omavaheline erinevus peaks seisnema järgmises. Jupiter 5 kolvi mõõt on Jupiter 3,4 esimene remont, ühesõnaga Jupiter 5 kolvi läbimõõt on 62mm eelnevatel 61,75.

Ülevoolukanalitesse minevad kolvi sisselõigete erinevus ei keela kolbe ristkasutada. Kui see sisselõige laiem on, siis pole häda midagi, töökanali laiuse määrab ikkagi silindri serv ära. Kui aga kitsam, siis tuleb natuke kolvi akent laiendada. Erinevus tuleb sellest, et 3. ja 4. seeria olid 2 ülevoolukanaliga, teised neljaga.

Ka kolvi läbimõõdu muutus 0,25 mm ei keela sobivate mõõtude juures (silindrid puuritud/hoonitud) kolbe ristkasutada (muidugi eeldusel, et suuremasse silindrisse väiksem kolb ei sobi).

Vahetatavuse teeb raskeks erinevate mudelite väljalaskeakende laiusete erinevus, mistõttu rõnga stopperid on erinevate kohtade peal ja ebasoodsal juhul võivad hakata vales silindris üle akende jooksma. Oskajale mehele pole ka muidugi stopperite nihutamine ületamatu takistus.

Parimat.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8