automoto.ee foorumid

Täisversioon: paar küsimust delta kohta
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
1.Kas silindri peal olev number näitab mitu korda seda on puuritud? 2.Kas uue kolvi ja rõngastega tuleb enne pealepanekut midagi teha?3.mida tähendavad need numbrid silindrikaane peal nt: 4-2...3-2...3-1(kohas kus ta kinnitub raamile). 4.kui silindril pole mingit numbrit kas see tähendab 0 remonti?
marko12345 Kirjutas:2.Kas uue kolvi ja rõngastega tuleb enne pealepanekut midagi teha?

Muuga ei oska ma aidata kui anult sellega,et ennem uue kolvi pealepanekut on vaja teinekord kolvi ikka päris kõvasti töödelda,aga samas teinekord ei tule suurt midagi teha
1)Number silindril ja kolvipõhjal peaksid teoreetiliselt olema samad, st. number näitab lihtsalt tolerantsi. Tegelikkuses on nagu idanaabri (varuosad toodetakse tänapäeval vist seal)kaubaga ikka (treial oli purjus jms..).
2)Kolvirõnga lukupilu peab uuel rõngal olema 0,15...0,3mm. Kontrollimiseks lükatakse rõngas
kolviga (selleks, et korralikult silindri tejega risti oleks) silindri ülemisest äärest 10mm kaugusele ning mõõdetakse pilu lehtkaliibriga. Rõngad tuleb vahetada, kui pilu üle 0,9mm.
Rõngas peab soones istuma vabalt, kolvi liikumise suunas pidi jääma mingi liikumisruum, mille väärtust ei mäleta. Enda kogemused: siiani on tulnud lihvida vaid lukupilu, soonde on rõngad mahtunud vabalt.

Muude küsimuste vastuseid peast ei tea.
Numbrid silindri kaanel ei ole vist eriti olulised ,võivad olla mingid tehnoloogilised näitajad ,näiteks valuvormi numbrid. Rõngaste lukuvahet mõõdetakse silindri kõige vähem kuluvas osas ehk allosas. Ülemise rõnga lukuvahe peab olema suurem ,mitte alla 0,3 mm ,sest kuumeneb rohkem kui alumine.
marko12345 Kirjutas:1.Kas silindri peal olev number näitab mitu korda seda on puuritud?

Minuteada kahekäiguliste V- ja Š-seeria mootorite silindreid üle ei puuritud, kuna nendele remointmõõdus kolbe/rõngaid ei valmistatud (vähemalt tööstuslikult mitte).
Aastaid tagasi minu valduses olnud riga š-57 mootoriga masinal oli küll nii silindril kui ka kolvil nr.2 löödud,mis need tähendasid?
ei tea kas on mõtet mopeedi silindrit puurida, hinna mõttes. Uus maksab 300.- + kolb 60-80 + rõngad mille hinda ma ei mäleta (võru hinnad).
teints Kirjutas:Rõngaste lukuvahet mõõdetakse silindri kõige vähem kuluvas osas ehk allosas.

Venekeelne Karpatõ-2 ja Delta kohta käiv raamat käsib mõõta just ülaosas.
Ma arvan ,et selles venekeelses raamatus oli jutt uuest silindrist. Teistes raamatutes on soovitatud mõõta silindri keskosas. Silinder kulub pikilõikes kooniliseks ,suurem läbimõõt on ülaosas ,sest kõrge temperatuuri tõttu on seal õlitus halvem ja ristlõikes ovaalseks ,selle põhjuseks on kolvi külgsurve kepsu õõtsumise tasapinnas. Kui rõnga lukuvahe seada suurima läbimõõdu järgi ,siis väiksema läbimõõduga osas (allosas) võib lukupilu (paisumispilu) olla liiga väike. Mootori kuumenedes paisub pilu kokku ja rõngas võib puruneda või tekib suurem kulumine tingituna suuremast survest silindri seinale. Kõige ohutum on lukuvahe seada silindri alumise osa (kõige vähem kuluv osa) järgi.