automoto.ee foorumid

Täisversioon: M72 pobeda sumbuti asukoht
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
olen näinud kolme vaianti:
1. nagu m20l, sumbuti "pott" ovaalse läbilõikega, paremal auto keskel põhja all, peale seda pikk toru auto tahaossa, üle tagasilla, paremalt välja
2. nagu 69l, sumbuti "pott" ümar, paremal auto keskel põhja all, paremalt külje pealt välja.
[attachment=24800][attachment=24829]
3. pikk toru lõpuni, paremalt põhja alt tahaossa välja, sumbuti "pott" ümar, taga stange all risti, väljumine vasakult.
[attachment=24801]
Milline on õige? Milliseid ise olete näinud?
Ümarad sumbutajad pärinevad Gaz 51 -delt. 69 ja Pobeda sumbutajad olid ovaalsed. Olin Riias kordusõppuste sildi all sõjaväe autoremondi tehases ja seal valmisid ovaalsed sumbutajad kohapeal välja stantsitavatest detailidest. Võtsin otsa detaile kaasa, et vajaduse korral oleks võimalus kasutada Volga sumbutaja remondil, kuid ei sobi, sest mõõtudelt on väiksemad ja praeguseni alles riiulil. Sõjaväe nõuete järgi autode juures tuli kasutada väimalikult palju ühesuguseid sõlmi ja detaile, et oleks sõja ajal võimalus lihtsamalt varustada ja remontida.
Pobedadele tehti kap. remonti Tallinna Autoremondi tehase Hobujaama tänaval asuvas tsehhis (olin seal praktikal õpingute raames) ja seal kasutati ka ovaalseid sumbutajajd. Asukohtasid enam ei mäleta.
Kas tõesti oli 69l ovaalne sumbuti? Ei ole ühelgi eksemplaril näinud. Kõigil on olnud ümar.
Gaz 69'l muutus summuti kuju ovaalsest ümaraks märtsi kuus 1967.
Samuti muutus veidi summuti kinnitus.


Tervitades!
Sidorovi väide võib osutuda tõeseks. Mina olin Riia remonditehases 72 või 73 aastal.
Kas siis pobedal ja 69l olid samad sumbuti "potid"? Sisse U kujuliselt, välja samast otsast? Kas m72l võis olla M20 summuti, kuid "potist" väljuv toru oli lühike ja tuli küljepealt välja?
pkuldsaar Kirjutas:Kas siis pobedal ja 69l olid samad sumbuti "potid"? Sisse U kujuliselt, välja samast otsast? Kas m72l võis olla M20 summuti, kuid "potist" väljuv toru oli lühike ja tuli küljepealt välja?
Kataloogi järgi ei olnud Gaz 69-l ja 20-l samad "summutipotid".
Kas internetis ülal seisev gaz m72 instruktsioon ei anna masina summuti kohta põhjalikumat informatsiooni?
Summuti ots peaks olenemate summuti asukohast väljuma tagant, sest tegu ju ikkagi sõiduauto baasil tehtuga, millel on mõlemad tagumise ukse aknad avatavad, tagumine pööratav aken võtab õhku veel keerisena. Seega kohapeal töötava mootoriga oleks tegu gaasikambriga. Piltidel toodud rohelise auto summuti on ilmselt pärit GAZ 69 kapitaalremondi varudest. Olen selliseid näinud Karksi-Nuia kapitaalremondi 69-tel.