automoto.ee foorumid

Täisversioon: Traktori T-25 käigukasti joonised
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Äkki saab keegi need üles panna või anda viite kust neid saab. Asjaga on väga kiire.
Mitme kangiga versioon huvitab?
Kahe kangiga ehk siis vanem
Mul oli just nädalavahetusel käsil kahe kangiga t 25 käikuge selgeks õppimine, ma sain selgeks niipalju et see kang mis on istmele lähemal(reverskang) sellega oli nii et kui käänad seda vasakule siis sõidab edaspidi kui paremale siis tagurpidi ja kusagil seal vahepeal on neutraal, ja siis veel kui paned kangi asendisse vasakule st. edasi siis lükkad kangi rooli poole siis saab valida kas kiire või aeglane st. saab kõiki käike poolitada. vist oli niii et vasakul kiire paremal aeglane. Siis see teine kang mis on vasakul pool roolisammasst sellest sain ma niipalju sotti et neutraal asend on kui kang liigub traktori suhtes ette- taha ja siis kui lükkad ette ja paremale siis on sees esimene käike e. tigu ( teo käiguga sõites ei saa valida reversiga ei kiiret aeglast ega ka edaspidi ja tagurpidi varianti) siis omapoole paremale on 2 käik ja omapoole vasakule 3 ja ette vasakule neljas( mis mu põkal ei tööta ) Niipalju sain mina nädalavahetusel ise õppimisest sotti, kõik parandused minu tehtud vigade kohta on teretulnud.
veel üks lisakommentaar, kuna mul "muuda" nupp miskil põhjusel ei funka siis tegin teise vastuse. Nimelt meenus veel selline asi et too teine kang mis roolisambast vasakul on sellega toimetades tuli kasutada poolsidurit, nagu et kui vaja käik sisse panna või välja võtta siis vajutad pool siduri töömaaast alla, nii lülitusid käigud paremini, kas viga ainult minus või on sel ka oma tõetera sees=? Olen kuulnud midagi topeltsiduritest, äkki keegi teadjam mees seletab Toungue
[quote=Shander]
veel üks lisakommentaar, kuna mul "muuda" nupp miskil põhjusel ei funka siis tegin teise vastuse. Nimelt meenus veel selline asi et too teine kang mis roolisambast vasakul on sellega toimetades tuli kasutada poolsidurit, nagu et kui vaja käik sisse panna või välja võtta siis vajutad pool siduri töömaaast alla, nii lülitusid käigud paremini, kas viga ainult minus või on sel ka oma tõetera sees=? Olen kuulnud midagi topeltsiduritest, äkki keegi teadjam mees seletab Toungue

Ära nüüd pahanda - aga tubli poiss ja puhka jalga....
Minu täna õhtune huumoriannus on igal juhul käes.
Tore kui inimesele nalja sai teha aga mina igaljuhul sain käigu nii palju paremini välja, täpsemalt kui sidur põhja vajutada siis ei saandgi käiku välja siis vaikselt proovisin ja poole siduriga tuli edukalt mudu kanguta lolliks ennast, ega ma ei tea vb ón tolle traktori viga, nii vähe tean t 25 sel põhjusel et me alles eelmine nädal ta ostsime nüüd suvel läheb käigukast laiali võtmisele ja palju muudgi nokkimist ju ma siis äkki saan targemaks ja ka rohkem kogemusi töötamisel aga senikaua siis naerge terviseks.
Kõigepealt müts maha Sinu ees ja seda tõsiselt. Vähesed oskavad andekalt postitada ja veel vähesemad suudavad väärikalt taluda pisikest nöökamist. Aga T-25-l pole topeltsidurit, T-16-l on. Õigemini kahe kettaga sidurit. Mõlemal traktoril on käiguvahetus selliselt konstrueeritud, et vajutades siduripedaali, lahutub sidur ja samas vabaneb ka käiguvahetusvõllide fikseerimise mehhanism. Seega Sinu poolt viidatud probleem, et käik tuleb välja juba poolel maal ja põhjani vajutades enam ei tule, peaks kõigi eelduste kohaselt olema vale reguleeringu tulemus. Siduripedaal on T-25-l vasakul, kuid vaata hoopis paremat k.kasti külge ja lase kellelgi vajutada sidurit. Seal näed, et üks varras läheb väikese karbi külge. Vot seal sees paiknebki käikude fiksaatormehhanism. Vajutades siduripedaali, liigub selle väikese karbi sees üks õnarustega varras edasi ja võimaldab karbis oleval neljal kuulil kordamööda langeda allapoole. Selle tulemusena kuulid ei takista põikivarraste liikumist ja saadki kangi liigutades valida/sisse lülitada soovitud käigu. Ja kui nüüd udupeeneks minna, siis
õnarused on eri kaugustel ja selle tulemusena saab igat käiguvõlli liigutada tegelikult eri pedaalikaugustega, ehk teisisõnu eri käikusid saab sisse lülitada siduripedaali eri sügavusele vajutades (räägin siinkohal erinevustest piirkonnas 1-3 mm pedaalikäiku).

Aga.....kui on ikka kindel arusaamine, et tegemist topeltketastega, kontrolli traktorimark üle - ehk on Sul siiski T-16. Sinu poolt mahlakalt kasutatud slängis T-25 on põka, T-16 on sassii või saska, kuidas kellelgi.

Proovin homseks raamatud vä[/color]lja otsida ja sisse skännida.
Nagu ma juba kirjutasin, oleks vaja käigukasti jooniseid mitte mõttetut juttu kuidas käiku vahetada. Jooniseid on vaja käigukasti remondi jaoks.
landmb Kirjutas:Kahe kangiga ehk siis vanem

Nu blät, mis masinaga on tegu.Hakkab tõsiselt huvi tundma. 2 kangiga ja t-25. See suht võimatu minuteada. Sest Harkovi tehasest tuli minu "halbade" teadmiste tõttu välja vaid 3 kangiga t-25 te. Kodanik sillu on seda masinat ka hästi lahanud enda kodulehel.
http://www.kolhoos.pri.ee/?action=text&cat=3&ID=51
Sellel masinal on 3 käigukangi. 2tk põrandal ja üks roolisamba küljes.

peeterpaul Kirjutas:Aga.....kui on ikka kindel arusaamine, et tegemist topeltketastega, kontrolli traktorimark üle - ehk on Sul siiski T-16. Sinu poolt mahlakalt kasutatud slängis T-25 on põka, T-16 on sassii või saska, kuidas kellelgi.
Proovin homseks raamatud vä[/color]lja otsida ja sisse skännida.

Topelt kettad on minuteada vaid uuematel masinatel alates T-30A-80. Olen soovinud ise sellist masinat omada, kahjuks ei ole veel suutnud leida piisavalt head. Tean, et sellel masinal oli kahekettaline sidur. Kuskil oli sellest ka hea pilt. Kahjuks aga pidi ta suht tobe süsteem olema, mis laguneb palju. Tartus on kaks sellist masinat ning mõlemal on sidur korra juba lahti käinud.
Samas
Ma pakun, et siin on tõsiselt mööda pandud masina margis, nimelt on soovitud teada saada infot t-25A kohta, mis on toodetud vladimiri tehases.
http://www.kolhoos.pri.ee/?action=text&cat=3&ID=52

Kahe kangiga. Süsteem. Sa mõtled kumba varianti.
a) kangid eraldi vahemaa 20cm
b) kangid kõrvuti üks ees(reevers) teine tema taga kohe.

Kuid üldiselt minuteada ei tohiks vahet olla vladimiri tehase masinate käigukasti ehituses va kangide ehitus. Kuigi ma seda 100% kindlusega väita ei saa, et võllid on täpselt identse kujuga. Olen kaht eelnevat käigukasti lammutanud/remontinud ja mina ei leidnud küll erilisi vahesid. Varuosad olid küll samad(hammakad ja võll). Samas kui laiali võtad kontrolli laagrid ära need tikuvad ära kuluma.

Oman perekonnas nii T-25 (68aasta), t-25a(76aasta) kui t25A(79aasta.)
Tähise A taha peaks käima ka number, mis grupeeris ta kas kabiiniga, sõrestikuga või kummagita.
Lappasin ka kiirelt läbi raamatu "Traktor T25A", kuid sealgi puudus hea pildi materjal käigukasti kohta. Raamat ise kuigi jah räägib rohkem hooldusest. Tean, et kataloogis on ta küll olemas. Kuid selle saab vaid poest korra laenutada/osta. Üritan üles leida maalt seda kataloogi, kuid ei saa midagi lubada, ei tea hetkel kuna jälle maale satun. Tean, et kataloog on olemas nii Võru Traktorikaubad poes kui Tartus HPM poes, sammuti Sauel.
Netis on ka kindlasti kuskil, kuid siiani ei ole ma kusilt head t25a manuaali leidnud kahjuks. Head raamatut ka just ei oska kohe soovitada.
Sorry landmb tuleb välja et ma olen teemat valesti lugenud, jooniseid mul pole ja läheks endalgi tarvis sest 4 käik on katki. Aga vastuseks Peeterpaulile siis tegemist oli ikkagi t 25 ja traktorite teooriast ei tea ma suurt midagi, tean aint niipalju et t 16 olen juba pikemat aega praktiseerinud sõita ja isegi korra on saanud mootor maha võtta, aga nendest topeltsiduri ketastest ei teand siiamaani midagi, niiet äkki räägiks keegi täpsemalt mis otstarve neil õieti on saan ma jälle targemaks Toungue, T 25 seda siduri asja peab proovima.
[quote=unimüts]
2 kangiga ja t-25. See suht võimatu minuteada. Sest Harkovi tehasest tuli minu "halbade" teadmiste tõttu välja vaid 3 kangiga t-25 te.

PP: Ma ei usu, et Sillu seal lauslollusi kirja pannud on. Sinu poolt poolt viidatud kolmas kang on tegelikult hoob, mis on ühenduses pedaaliga, mis omakorda on ühenduses kütuse etteandega. Maakeeli, rooli küljes on käsigaas. Käiguvahetuskange oli ikkagi kaks.

Ma pakun, et siin on tõsiselt mööda pandud masina margis, nimelt on soovitud teada saada infot t-25A kohta, mis on toodetud vladimiri tehases.

PP: Vot ei ole kohanud veel T-25 traktorit (sõltumata tähelisest indeksist), mis pole Vladimiri tehases toodetud....

To Landb: vaatasin läbi oma raamatud, oman ainult uuema versiooni varuosade kataloogi.
unimüts Kirjutas:2 kangiga ja t-25. See suht võimatu minuteada. Sest Harkovi tehasest tuli minu "halbade" teadmiste tõttu välja vaid 3 kangiga t-25 te.

peeterpaul Kirjutas:PP: Ma ei usu, et Sillu seal lauslollusi kirja pannud on. Sinu poolt poolt viidatud kolmas kang on tegelikult hoob, mis on ühenduses pedaaliga, mis omakorda on ühenduses kütuse etteandega. Maakeeli, rooli küljes on käsigaas. Käiguvahetuskange oli ikkagi kaks.

Njaa kui nimetada roolipeal olevat hooba käsigaasiks, siis tekib mul tõsine küsimus, mille jaoks on teine kang roolil, mis on seotud otse gaasiga?
Teiseks on sellel masinal 3 kangi roolil kokku ka. St ma ei mõtle eelsüüte kangi, ega ka gaasi kangi, vaid ikkagi minujaoks kolmandat käigukangi. Ühenduses on ta põrandal vasakule jääva kangiga küll, sellega olen nõus. Roolil oleva kangi abil lülituvad nn kiiremad käigud(1:3, 2:4, 5:6; millelt:millele). Põrandal asuvad 2 kangi. Üks mis on otse rooli all, millest lülitatakse edasi-tagasi, ning teine kang, mis on vasakul roolist, mis on siis põhi käigukang millest lähevad 1,2;5;tigu(või kuidas seda ka kutustakseToungueToungueToungue).
Võimalik, et ma eksin, ei ole jõudnud selleni,et parandada seda käigukasti kunagi, ega täpselt lülitusi uurinud.
peeterpaul Kirjutas:[quote=unimüts]
2 kangiga ja t-25. See suht võimatu minuteada. Sest Harkovi tehasest tuli minu "halbade" teadmiste tõttu välja vaid 3 kangiga t-25 te.

PP: Ma ei usu, et Sillu seal lauslollusi kirja pannud on. Sinu poolt poolt viidatud kolmas kang on tegelikult hoob, mis on ühenduses pedaaliga, mis omakorda on ühenduses kütuse etteandega. Maakeeli, rooli küljes on käsigaas. Käiguvahetuskange oli ikkagi kaks.
No kolhoos.pri lehel olev T-25 puudutav info on põhiosas refereeritud ühest vanast ajakirjas Sotsialistlik Põllumajandus ilmunud traktorit tutvustavast lühiartiklist ja kiirel pilgul asja läbi vaadates ei märganud ma, et seal üldse oleks "käigukangide" arvust juttu olnud.

Ise olen aga sõitnud ühe Harkovi tehases toodetud, seega "kumeraninalise" T-25ga, millel oli lisaks käigukangile eraldi kangide all nii reevers kui ka kiiremate/aeglasemate käikude reale ümberlülitamine. Siiski ei mäleta ma, et mõni neist kangidest oleks vähemalt sellel konkreetsel isendil paiknenud roolisambal. Ehk toob Unimüts asjasse täpsemalt selgust oma isendi kohta.
Hilisematel T-25A (Vladimiri traktoritehas), mida mina olen kohanud, on eraldi kangi all peale käigukangi ainult reevers; kiiremad/aeglasemad käigud valitakse aga käigukangiga enne vastava käigu lülitamist. Raamatu(te) järgi aga eksisteerib ka ühe kangiga variant, millel ka reevers käigukangi alla toodud: esmalt valitakse sel juhul edaspidi/tagurpidi liikumine, seejärel kiirem/aeglasem rida ning lõpuks lülitatakse vajalik käik.

peeterpaul Kirjutas:PP: Vot ei ole kohanud veel T-25 traktorit (sõltumata tähelisest indeksist), mis pole Vladimiri tehases toodetud....
Traktorit T-25 (kumer kapott) toodeti aastatel 1966 kuni 1972 Harkovi traktoritehases, alates 1972. aastast jätkus selle tootmine kuni 1973. aastani Vladimiri tehases kusjuures muutus ka logo traktori kapotil. Peale väikest moderniseerimist toodeti alates 1973. aastast traktorit margi T-25A all, mille välistest erinevustest võrreldes eelkäijaga on silmatorkavaim kandiline kapott.

unimüts Kirjutas:Tähise A taha [jutt on traktori T-25A modifikatsioonidest] peaks käima ka number, mis grupeeris ta kas kabiiniga, sõrestikuga või kummagita.
See jutt vastab tõele: hetkel pole kusagilt järgi vaadata, aga minu mäletamist mööda oli niimoodi :T-25A kabiiniga, T-25A3 karkassiga, s.o. sõrestikuga ja T-25A2 kummagita, tegelikult tehasevariandis kerge presendist varikatusega.
Olen omanud kunagi traktorit T-25 millel oli kaks käigukangi. Kolhoosis veetsin  traktoripraktika T-25 -l millel oli käigukange üks.

Kahekangilisel trakotoril sai ühe kangiga valida 1-6 ja teo käigud  ning teise kangiga siis kas edaspidi/tagurpidi või kiiremate ja aeglasemate käikude vahel. Mõlemad kangid asusid minu masinal ikka põrandal. Difri lukk käis mingi pedaaliga, mida sai kannaga vajutatud kuid külamehed rääkisid, et olla sõidukeid millel käib differ lukku kangiga (sealt võibolla kolmanda kangi jutt????).
Meil on ka kas t 25 , üks vanbem ja teine uuem , mõlemela on difri lukk pedaalina, aint see ei taah eriti hästi töötada koguaeg, läheb sisse siis kui ise heaks rvab, aga muidu päris hea töömasin. käigukasti olen ühekorra isegi lahti võtnud ja uuets kokkupannud , hammakad olid osad puruks, seal poel ju midagi keerulist kokku panna, kui oled ta korra juba ise lahti võtnud.
landmb Kirjutas:Nagu ma juba kirjutasin, oleks vaja käigukasti jooniseid mitte mõttetut juttu kuidas käiku vahetada. Jooniseid on vaja käigukasti remondi jaoks.

Mis asi laiali lendas ja kas oled kasti lahti harutanud. Ehk mida vaja remontida. Jooniseid ei saa pakkuda, nõu vast suudan anda.
Kui kõik hästi läheb siis otsige http://klaabu.pri.ee/ftp/ "Toru" faili nimega Traktorid T25A,T25A2,T25A3.pdf
Aga kas teadjamatest keegi oskab ka täpsustada, millal muudeti T-25A armatuurlaua kujundust tänapäevasemaks? Ise olen aru saanud, et see toimus millalgi 90.-te aastate esimesel poolel. Igatahes 1994 oli uus armatuurlaud juba olemas, kuna üks konkreetne uue armatuurlauaga traktor, millega kunagi sõitnud olen, oli minu mäletamist mööda just nimetatud aastast.

Varasem armatuurlaud:
[Pilt: t252ab4.jpg]

Uuem armatuurlaud:
[Pilt: t251xo5.jpg]
Sai omale ostet 1 käigukangiga versioon t-25-est.ehk oskab keegi seletada,on seal mingeid erinevusi võrreldes uuematega,millel väike reeversikang ridade-käikude ees.uut kasti olen remontinud,kataloog olemas.huvitavad just võllide-hammasrataste erinevused,kui neid on.

kas eelmise postituse alumise pildi armatuur mitte t-30-ne oma pole?
Lehti: 1 2