automoto.ee foorumid

Täisversioon: probleem roostes detailide lahtisaamisega. jawa 360 väntvõll
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Nunii.


Alustasin enda doonormootori lammutust (jawa 350/360) ja tuli päevavalgele tutikas väntvõll.
Probleem selles, et genekapoolne laager on ajaga ära roostetanud ning väntvõlli külge kinni julmalt jäänud.
http://www.zone.ee/raivokuusik/listedfil...ant1.jpg?2
http://www.zone.ee/raivokuusik/listedfil...vant.jpg?2

Olen teda nüüd paarpäeva julmalt MoS2ga leotanud laagri enda sain liikuma alles peale separaatori eemaldamist. Tegu on siinjuures jawa 360 mootoriga, millel on geneka all üherealine laager.

Äkki kellegil on head ideed kuidas lahti saada.
Haamriga taguma ei tahaks kuidagi hakata. ennem üritaks kuidagi pressida pressi all.
Samas saan ka aru, et arvatavasti tuleb väntvõllil vahetada hiljem genekapoolne võll välja. Oleneb kuigi kui suured kahjustused lahtivõtmisega tekivad.
Siinjuures on ka karterid suht korralikud (välimus on eksitav 30 aastat seismist niiskuse käes on välimusele viletsalt mõjunud väljaspoolt.

Tõmmitsat ka eriti ei julge kasutada, kuna genekas kinnitub M6 poltidega.
Samas tekkis endal esmalt idee panna tõmmits külge ja sikutada ta pinge alla poltidega. Pingeall olles anda laagrile kuuma. Äkki hüppab maha.
Või on kellegil parem idee. Ma hetkel suht nõutu asjagaSadSadSadSad
Mnjahh... Kui laagrist kahju ei ole, võid ettevaatlikult ketaslõikajaga pealt maha lõigata. Kõigepealt välimine võru tükkhaaval, siis kuuliseparaator tükkideks ja siis sisemine võru 2-3 kohast ca 1 mm paksuseks. Selline "äranuditud" laagrikönt tuleb MoS2 ja kergete löökide tulemusena tavaliselt kergelt maha.

Kordan üle - pead tegutsema üliettevaatlikult, et mitte väntvõlli rikkuda. Kui on kogemusi/osavusi, siis on see võimalik.

Olen isegi niiviisi paaris kohas rikkes laagreid eemaldanud... poltidelt kinniroostetanud mutrite eemaldamisel (kui polt peab terveks jääma ja mutri võib ohverdada) olen võtet kasutanud massiliselt.
Lase külmaaerosooli peale,aitab väga hästi. Würtist saad seda ja veel on seal rostoffi külmetavat. Veel hea nipp asi sügavkülma.Relakaga jõuad alati lammutama hakata
Mu enda esimene probleem on selles, kuidas eraldada väntvõll koos laagriga karteri küljest. Nimelt maru julmalt on see juba ise kinni jäänud. Tõmmitsa endaga suruma hakata on maru kahtlane. Paari pitskruviga aidatates ikka ei tahtnud ta liikuma hakata. Ning siis saab juba laagri eemaldumise juurde minna.

Laagri separaator on ise ära juba tükeldatud/eemaldatud mõlemalt poolt, et kuulid vabalt liikuda saaks.
Relaka ideed olen kasutanud ühe eelmise väntvõlli keskmise laagri eemaldamisel ja seal see õnnestus kuigi jah suure vaevaga.
Seda külmatrikki ei ole ma ise veel katsetanud.
RK
Kui ma nüüd õigesti aru saan,on laagri välimine saale veel koos vända võlliga mootori korpuses kinni?
Külm,külm ja veelkord külm. Kerge pinge peale,sussu ohtralt (koonerdada ei tasu) ja õnnestub.
Kui jah,siis anna laagri välimisele saalele sooja(gaasipitsiga).Peale seda ehmata ta ära külma veega või süsih.tulekustutiga.Vaata,ta kukub ise välja.
Sisesaalele tee pärast lõige kettaga(1mm) poolviltu mitte lõpuni ja anna meisliga kõks.Läheb lõhki krõbinal.
Aga väliissaalet ei ole mõtet küll tükkhaaval lammutada(Lp.Valdo soovitus).Samuti üks lõige,tugevale raudalusele ja haamriga.Läheb katki küll.
Tänud.
Nädalavahetusel läheb laiali võtmiseks, seniks on ideid juba tulnud. Osade väljapakutud ideedele ei oleks ise tulnud.
Üritan ta kätte saada ilma suuremate vigastusteta.