automoto.ee foorumid

Täisversioon: Gaz 66 V8 4,2-lt 5,5 liitriseks
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Kas foorumis leidub ka tegijat, kes sellega hakkama on saanud?
93x80 mõõtudest 100x88, mis nipiga ja kas on ka sama ploki (66)juures võimalik?
Need kes arvavad, et võta "ameeriklane" need võtku ise. Ootan tegijatelt infot.
Tegija pole aga seniks kuni keegi asjalik vastab siis 2 vanat teemat siin: http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=10857
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=18281
Vast leiab mõne iva ka sealt.
Tänan Romka, aga mõlemad teemad läksid rappa, ühes läks täpsustamiseks kes see õige mees ja teine vjus lihtsalt kokku.
Küsimus endine; kas on meest kes asjaga hakkama on saanud?
Esmalt küsimus: kas keegi varem on sellise asja peale tulnud? Võta plokist mõõdud ja vaata ,kui suure läbimõõduga hülsid sinna teha saab.
Kolvikäigu pikendamine tundub olema võimatu ,kui just ei sobita ploki mõnd teist väntvõlli ,kui mahub ,võib olla ka liiga töömahukas ettevõtmine.
Soovitaks teha maximaalse läbimõõduga hülsid ,kas maht peab kindlasti 5,5L olema? Arvatavasti saab hülse tsentreerivaid avasid kuigipalju suurendada ,selleks on vaja täpset tööpinki (näiteks: programmjuhtimisega koordinaatpinki) ja ploki paigaldust sinna. Selline töö on kallis.
" 7 aastat kogemust koordinaatpinkidel ".
Ei ole kahjuks sellist asja teinud, kindlasti ei soovi halvustada, aga enda harimiseks - miks? Ja kust soovitud lõpptulemus (litraaz ja mõõdud) võetud on?
Ehk tuleks kasuks tehase oma toodangu kasutamine (pean silmas Tsaika mootorit). See kah mingi 5 liitri tuuris ja vist tirts peale ning usun et tunduvalt töökindlam kui omalkäel aretatu. Mnjah peab muidugi möönma tõika, et säärase leidmine on tänapäeval vist suht keeruline operatsioon.
Silindritele hülsside sobitamisega võibolla saad ehk kuidagi hakkama ja uute kolvide paigaldamisega, kuid häda siis alles tuleb. Kolvid on kaalult raskemad ja siis nendele inertsjõududele ei pea vastu kepsud, sest nende tugevusarvutused on tehtud ja ka toimivad väiksema kaaluga kolvigrupile. Teiseks ei sobi enam väntvõll, sest selle tugevusarvutused ka enam ei sobi nendele suurematele jõududele, mis uues olukorras hakkab toimima.
Ma saan aru, et plaanis on ka kolvikäiku suurendada (pikendada) , tehniliselt on see üsna keerukas. Tunduvalt keerulisem igatahes , kui kolvi ja silindri diameetri suurendamine. Ilma uue väntvõllita ei mängi kuidagi välja. Kas on aga võimalik selle ploki sisse mingi teine vänt aretada? Kindlasti on , kuid see võib osutuda mõttetult kalliks.
Tundub, et 8mm võrra kolvikäiku suurendada võib olla isegi väga lihtne- vaja lihtsalt ZMZ-5234.10 väntvõlli (muidugi juhul kui sobib ZMZ-53 plokki). 92mm kolbidega oleks siis litraaz 4,67.
http://www.zmz.ru/eng/prod_511.html
Vända vahetus on kõige lihtsam. ZMZ 523 mootori vänt Venes maksab koos saaltega 4179.- rubla. Ja saabki käiguks 88 mm, kusjuures samad kolvid ja hülsid, töömahuks 4,67 L. Edasi tulekski aretada 100-sed kolvid-hülsid. Mootoriplokil tuleb vaid alumised hülsi tsentreerimise avad üle puurida. Ka tugevamad kepsud on leitavad.
Tahan asja teooria selgeks saada, et siis järgmine talv oleks mida teha.
Vajalike juppide hankimine võtab ka kindlasti oma aja, aga teooria ennekõike, et midagi üleliigset ei varuks.
Ma ikkagi tunnen huvi, et millest ajendatuna selline aretus - off-roadile või kuhugi mujale?
Teema võttis uue suuna.
Tõin täna gaz 13 mootori ära. Nii et 5,5 liitrit olemas. Nädalavahetusel üritan käivitada.