automoto.ee foorumid

Täisversioon: generaator ei le (delco remy)
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
tere vanatehnikud
et siis jälle üks neist teemadest...

kuna ma elektriasjades väga pädev ei ole siis katsuge ära kannatada. üritan probleemi võimalikult lühidalt ja selgelt kokku võtta.

tehnikaks siis opel rekord D ´76 genekaks delco remy 55A

pooltesit aastat tagasi sai vahetatud, madala laadimispinge tõttu, harjad ja pingetegulaator. häbi tunnistada kuid mahavõetud pingeregulaator sai kogemata ära lõhutud. uue pingeregulaatoriga hakkas laadimistuli vilkuma, madalatel pööretel pika intervalliga, kõrgematel pööretel lühema intervalliga. mõõdetud laadimispinge oli kuskil 14,9 juures. kehitasin õlgu, ohkasin sügavalt ja sõitsin kuni eelmise aasta oktoobrini vilkuva tulukesega. talveks jätsin auto seisma kuni eelmise nädalani. käivitus ilusti ja ega sõitagi halb ei olnud. sain siis kuskil 70-80km sõita (tuled, soendusvent, kohati ka täistuled) kui avastasin, et tuled on tuhmimad ja laadimistule vilkumine on asendunud pideva põlemisega. seda mis hetkel vilkumine põlemisega asendus tähele aga ei pannud.

nüüdseks kui olen genekat mitu korda maha/lahti/kokku/peale pannud/teinud ei ole probleemile veel lahendust leidnud.

niisiis, mis ma siiamaani teinud olen.

1. genekas lahti, söerajad puhtaks kontaktid kontrollitud genekas kokku - laadimine ei taastunud
2. tipa-tapa poodi uue pingeregulaatori järele. genekas lahti uus pingeregulaator sisse - laadimistuli ei põle ka mitte.
3. leian laualt ühe kruvi löön määrdunud käega otsaette musta laigu. genekas maha, lahti, kruvi sisse, genekas kokku, tuli põleb - laadimist ei ole
4. panen akult otsejuhtme genekale - laadimist ei ole

rootori mähise takistuseks (söerajalt söerajani) sain 3,5 oomi. rootori ja mähise vahelist takistust mõõta ei õnnestunud kuna minu tester nii suuri numbreid ei näita. takistus staatormähise ja massi vahel oli ka mõõtmatult suur. ülejäänud kontaktid said ka kontrollitud. genekast mootorisse ja mootorist massi jooksev massi juhe on korralik ja takistus väike.

nüüdseks olen hakanud kahtlustama alaldiploki koostöövõimetust. kas on võimalik, et ülelaadimine põletas lõpuks ära aladiploki, et siis rootori mähist läbib küll ergutusvool, staatormähised toodavad vahelduvoolukest kuid alaldiplokist see edasi ei jõua.


enda mõistus otsas kuid siiski tahaks teada mis võib olla vea põhjus. kõige lihtsam oleks muidugi asi remonti viia kuid uudishimu ja soov mõista, mis toimub nende juhtmepundarde maailmas, on ka väga suur.


ette tänades
sven.
Kahtkustaks ka dioode. Kuigi, kui pinge on 14,9V, siis pigem laeks üle. Vaata, mis pinge on, kui aku "+" klemmi maha tõstad.
hetkel ei lae üldse. kui aku klemmi lahti ühendan sureb välja.
Kontaktrõngad on ilusti ümmargused ja kulumata pinnaga?

Vilkumine vihjab pinge kõikumisele. Kas "vanal heal ajal", kui generaator veel laadis, oli pinge stabiilne, või kõikus mingis vahemikus?

Idioodid võivad saba anda küll. Reelina väljendub see siiski madalas pinges. Pinge kadumist ei tohiks üks või paar surnud dioodi küll tekitada... Tõsi, kui sild on küpse in corpore, siis on kõik võimalik...

Ega generaator kuumene, kui mittelaadivana autos ringi ajada? Ühel Fiestal kõnges rootorimähis, millest kah mõõtes aru ei saanud, kuid mis generaatorit mittelaadivana ringi ajades lõpuks kärssama läks. Siis oli asi selge...
kontaktrõngad tunduvad minu silmale korralikud, ümmargused ka. vanal heal ajal kui tuluke vilkus siis (loodetavasti mäletan õigesti) oli laadimispinge ~14,9 kuni 15,3 volti, nii et natuke kõikus küll. geneka kuumenemist ei ole täheldanud (need korrad kui geneka peale tagasi pannud ja proovinud, et kas laeb või ei lae siis olen käimise ajal ka juhtmeid ja muud kontrollinud) mõne käimise minuti juures ei ole temperatuuri tõusu märganud.


nüüd üks hüpotees (taaskord tuletan meelde, et ma ei ole elektri asjades siiski väga pädev)

nagu ma aru olen saanud on delco geneka puhul tegemist kolmefaasilise vahelduvvoolu genekaga millel on iga faasi jaoks kaks dioodi alaldamiseks. kas on võimalik, et vilkumist põhjustas pooleteiseaasta taguse pingeregulaatori vahetuse käigus ära kadunud üks faas. puudujäävat faasi hakkas siis pingeregulaator kompenseerima kuni sinnamaani, et lõpetasid koostöö ka ülejäänud kaks dioodipaari ja laadimine lakkas täielikult. et siis tuluke süttis sel momendil kui ühe faasi tootlikkust ei olnud...

________________________________
sven@plaanib.osta.uut.genekat.eem...
tere

probleem oli siis dioodsillas (inglise keeles diode trio).
välja näeb selline http://www.power-diode.com/Product_detai...ID=1000339


kui moded soovivad siis võivad selle teema rahumeeli ää kustutada, aga kui ei siis....


seven.