automoto.ee foorumid

Täisversioon: Probleem 2140 jahutusega
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Tere,
autoks siis AZLK 2140 ja probleem seisneb selles, et termostaat ei lülita suurele ringvoolule. Termostaat on lõdvikute vahel see uuem tüüp ja on korduvalt vahetatud - potis keetes töötab laitmatult kuid lõdvikute vahel mitte, kuigi jahutusvedeliku temperatuur saja kraadi alla. Veepumba tiiviku kaugus liitepinnast raamatu järgi 30,7mm. Õhku ka ei tohiks sees olla..

Ette tänades, Markus.
markus Kirjutas:Tere,
autoks siis AZLK 2140 ja probleem seisneb selles, et termostaat ei lülita suurele ringvoolule. Termostaat on lõdvikute vahel see uuem tüüp ja on korduvalt vahetatud - potis keetes töötab laitmatult kuid lõdvikute vahel mitte, kuigi jahutusvedeliku temperatuur saja kraadi alla. Veepumba tiiviku kaugus liitepinnast raamatu järgi 30,7mm. Õhku ka ei tohiks sees olla..

Ette tänades, Markus.

Probleem ilmselt selles, et mootori suurtel pööretel st. normaalsel sõidul veepump imeb lõdviku kokku.Lõdvik on kaotanud oma jäikuse. Pigista käega lõdvikuid ja hinda jäikust. Pehme lõdviku korral on vaja umbes 2 mm traadist keerata pika sammuga vedru sarnaseks lõdviku pikkune moodustis ja asetada see pehme lõdviku sisse. See ei lase enam lõdvikut kokku imeda ja probleem peaks sellega lahendatud olema.
On ka juhuseid olnud, kus lõdvikul on sisepinnast lahti koorunud teatud osa lõdviku materjali ja see töötamise ajal sulgeb lõdviku ava ja takistab ringvoolu.
Muidugi võib esineda juhuseid, kus veepumba tiiviku labad on murdunud ja siis ei toimu jahutusvedeliku sundtsirkulatsiooni. See probleem tekkib siis, kui kasutada jahutussüsteemis vett. Vee väljalaskmisel jääb sinna teatud osa vett, mis külmub ja mootori käivitamisel murrab labad ära. Alati tuleb enne sisse valada kuuma vett, siis seda ei juhtu. Eeldan, et kasutad tosooli. Kui oled omandanud auto ostu teel teiselt omanikult, siis kontrolli viimasena veepumpa.
Aare Kirjutas:Probleem ilmselt selles, et mootori suurtel pööretel st. normaalsel sõidul veepump imeb lõdviku kokku.Lõdvik on kaotanud oma jäikuse.

Muidugi võib esineda juhuseid, kus veepumba tiiviku labad on murdunud ja siis ei toimu jahutusvedeliku sundtsirkulatsiooni. See probleem tekkib siis, kui kasutada jahutussüsteemis vett.
Lõdvikutes probleemi pole, need on uued ja korralikud ning keema läheb tühikäigul, sõidust rääkimata sest ei ava ju suurt ringvoolu...
Kasutan tosooli. Veepump lahti võetud ja labad korralikud ning midagi valesti küll ei olnud.
Jahutussüsteemi täitsin töötava mootoriga, samal ajal lõdvikuid muljudes ning soojenduse kraan lahti. Ise arvan, et kuskil ehk õhku sisse jäänud... Järgmine kord proovin auto jahutussüst. täitmiseks rohkem tahapoole kaldu panna.
Kui kõik on korras, siis jääb ikkagi õhk sisse ja seda saad sealt välja meelitada salongi soojenduse süsteemi kaudu Paigalda sellesse süsteemi sellised vahetükid, mis võimaldavad mootori töötamise ajal õhku välja lasta. Neid juppe saad auto lammutustest, kuna väljamaa autodel on olemas.
On ka see võimalus,et pumpa jääb õhk sisse.See voolik,mis pumba pealt
tuleb,samuti vooliku niplid võivad olla umbes.Kui see voolik on valesti
pandud siis jääb pumpa õhk,ja vee liikumist ei toimu.
Salongiradikas läheb ilusti soojaks, see tähendab et vett ta siiski ringi ajab, aga vaatan need väikesed voolikud ja niplid üle.
Üks võimalus on, et termostaat ise on tagurpidi küljes? Sel juhul ta loomulikult ei avane.
Seda termostaati on imho sinna suht keeruline valepidi ühendada.

p,
kord uue termostaadi pärast kaanetihendit vahetanud
Termostaat 100% õigetpidi ja kui natukenegi loogiliselt mõelda on seda võimatu valepidi ühendada..
On see ikka kindlasti keemine?Äkki on näiteks plokikaane tihend või plokikaas ebatihe.Keema ei tohiks mootor kohapeal enne 15 minutit minna.
Olen lasknud mootoril mitu korda maas niimoodi käia,et alumisel voolikul
on punn ees ja ülevalt vett täis valatud.15 minutiga läks 90 kraadini.
Mida termomeeter keemisel näitab?
Keemine ikka, peale mootori seiskamist lurtsus tükk aega veel. Ta käiski umbes 15-20 minutit kohapeal enne keema minekut. Vaikselt soojenes ja ühtäkki õnneks taipasin termomeetrit vaadata, see oli nii põhjas kui üldse olla saab. Plokikaane või tihendi peale mõtlesin ise ka, aga tagant midagi välja ei aja, mahlad segi ei lähe, jahutusvedelik ei vahtuta ega mullita.
Kui salongiradikas sisse lülitada siis hoiab temperatuuri umbes 90 kraadi peal ja kui sedasi natuke kauem töös hoida, et ehk kuumutab termostaadi lahti, aga ei midagi. See on väga imelik, sest potis keetes termostaat töötab, masinal küljes olles, käega katsudes termost. ülemine pool nii tulikuum et kätt ei kannata peal hoida, termomeeter näitab ka et peaks juba küll olema, aga ei ava, alumine pool külm kui külm.
Vaheta välja, mis muud. Pole nii kallis et eksperimenteerida ja juurelda mõtetult kaua. Ikka juhtub, et satub praakdetail.
Peaks ju saama ka ilma termostaadita käivitada ja proovida - siis ju kohe selge, kas viga seal või mujal.
Isal oli kunagi mosse 412 ja sellel miski vanemat tüüpi termostaat, mis läks rikki ja mida polnud enam saada. Selle asemele topiti siis mingeid suuri seibe - suvel suurema ja talvel väiksema auguga. Sõita sai, aga üsna visalt läks soojaks.
Marcello variandi puhul oli see vanem termostaadi tüüp, kopsiku sees. Aga jah, ma panen ta otse suure ringi peale ja vaatan kas siis töötab. Kolmas termostaat juba..
Aga pane näiteks nael otsapidi klapi vahele ja proovi siis.Radiaator ilmselt
nii umbes ei saa olla.Kui on termostaadi viga,siis võiks osta Bmw 1,8 i
termostaadi.Endal oli see jama,et avanes liiga vara ja soojaks ei läinud.
Bemari oma juba 3 aastat olnud ja toimib ideaalselt.
Kus ja kui palju see bmw termostaat maksis, lõdvikud ulatasid ilusti?
Kui ma õieti mäletan,siis oli170-.Lühikese ringi voolik oli pisut lühike,aga
kuna mul oli vaja kuhugi panna ventilaatori lüliti,siis läks see sinna vahele.
BMW termostaat siis M10 mootoriga isendi oma ilmselt?
E30 318i.Rohkem ei tea öelda,kuna nägin poes ja võtsin ära.