automoto.ee foorumid

Täisversioon: Renault mootorid 1.5 dCi 70hj diisel vs 1.6 16V 105 hj bensiin - poolt ja vastu?
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3
Tekkis hull mõte soetada sellise diiselmootoriga (1.5 dCi 70hj) Logan MCV - 5 liitrit sajale pole paha.

Ootan võimalikke kogemusi ning poolt ja vastu argumente:
- miks ma peaksin kindlasti selle jõuallika soetama
- miks ma kindlasti ei tohiks sellise jõuallikaga sõidukit soetada
Eesti tingimusis.

Tühja jutu vältimiseks palun siin kommenteerida vaid praktikutel - kel on isiklikult sellise mootoriga Renault/Dacia osas kogemusi või kelle isiklikel tuttavatel sääraseid kogemusi on (reklaamtekste + teoreetilisi tutvustusi oskan ise veebist lugeda).
Olen sõitnud mitmete uute renoooodega. Need pisikesed on seest piisavalt ebamugavad ja vastikud. Iste pole kuigi inimlik. Pikem sõit väsitab ära metsikult (samas ma olen varem sõitnud peaasjalikult saabide ja volvodega ning sinu varasem auto oli lada 112 vms nii et sa ei pane tähele). See diisel kindlasti ei paku erilisi dünaamilisi omadusi ehk siis on suht aeglane. Ausalt öeldes see diiselmootoriga isend jääb juba sellisesse hinnaklassi kus sa enam ei taha, et auto oleks Dacia Logan. Sisuliselt sama raha eest saab ka Peugeot 206 diisli.(1.4 HDI)
tean hästi ühte firmat kes kasutab sellise mootoriga renoosid ja aktiivsel kasutusel on nende mootorite resurss 150t km mõni üksik on pidanud ka 200t km, peale seda on asjad nii otsas et kapiremi pole mõtet teha, kütet võtavad muidugi vähe
Firma autodel tihtipeale läheb see ressurss selle nahka et talda antakse kõvasti aga õli ei taipa keegi vahetada nagu kord ja kohus.
tegemist on taksodega aga õli vahetatakse seal korrapäraselt
supp Kirjutas:tean hästi ühte firmat kes kasutab sellise mootoriga renoosid ja aktiivsel kasutusel on nende mootorite resurss 150t km mõni üksik on pidanud ka 200t km, peale seda on asjad nii otsas et kapiremi pole mõtet teha, kütet võtavad muidugi vähe

Kas tõesti peab korraliku tegijafirma Renault diiselmootor vastu kaks korda vähem, kui "lohakalt kokkupanemise tippsaavutus" 10se Lada bensiinimootor? Olgem ausad, Vene töö on senini, nagu ka varem, üsna rohmakas...

Minul on Lada läbisõit 312 tuh km ja senini ei ole peale rihmade vahetamise ja klappide reguleerimise seal midagi tehtud, "peagi" ei ole seni plokilt maas käinud. Veepump on vaid kolmas, aga see ju pole plokis sees...

Mina jälle seniajani tean, et diiselmootorid olla nagu pikaealisemad kui bensiinimootorid (ollus määrib, erinevalt bensiinist, mis peseb selle va määrdeolluse hoopiski maha), lisaks sellele, et nad "joovad" vähem. Ja nojah, kallimad on nad ka ja kapriissemad "joogi" osas, aga ahjukütust ei kavatse ma sisse panema hakata Smile Nii et need kaks asja kannatab ära.

Seda muidugi ka, et tõmmet on vähem, aga ma ei armasta eriti rallida, pigem rahulikult ja sujuvalt kulgeda. Minu Lada mootor pole nt eriti üle 3000 rpm näinud, v.a. lühiajaliselt ja kogemata. Ja üle 90 km/h niikuinii ei tohi legaalselt kulgeda, võib kaela saada suured trahvid ja lisaks mitmeid muid jamasid edasiseks eluks... Ja väikestel pööretel, mida mina armastan, on diislitel erinevalt bensiini-jõuallikatest, ju enam jõudu...

Kui aastas 50 tuh km sõita nagu mina, siis annab diisli väiksem kütusekulu ikka nii mõnegi krooni tunda Smile Ülejääva ca 13 000 krooniga saab nt paar jalgratast ära restaureerida Wink

Tegelikult lootsin ma saada muuhulgas vastust ka sellele, mida hakkab see diiselmootor tegema külmaga. Nt siis, kui öösel on olnud 25-30 miinuspügalat ja hommikul on vaja terassüda põksuma saada... Lada mootor on peale -36 C ööd mul nt käivitunud...

Muidugi, kui Renault' diiselmootoreid ikka VÄGA PALJU maha tehakse, et nad kusagile ei kõlba, ostan bensiinimootoriga variandi... praegu pole ma veel midagi otsustanud, kuulan vaid maad... Ja üleüldse, ma võin ka mõne muu auto osta, see on vaid üks hüpoteetilistest variantidest... Lada seni veel sõidab, aga kui enam ei sõida, siis on uut "igapäevavankrit" vaja küll...
stennadi Kirjutas:Need pisikesed on seest piisavalt ebamugavad ja vastikud. Iste pole kuigi inimlik. Pikem sõit väsitab ära metsikult (samas ma olen varem

Pole ta nii väike ju midagi. Võrdlesin mõõtmeid ning Lada 111st on ta siseruumilt isegi suurem. Pealegi - üksi, nagu ma enamiku aja sõidan, on suur "laev" ressursside raiskamine. Pluss veel liigne kütusekulu (mis tähendab liigset rahakulu ja lõpuks seda, et paar unikaalset jalgratast jääb selle tõttu restaureerimata).

stennadi Kirjutas:lada 112 vms nii et sa ei pane tähele). See diisel kindlasti ei paku erilisi dünaamilisi omadusi ehk siis on suht aeglane. Ausalt öeldes see

Niikuinii üle 90 km/h sõita ei või - see läheb juba pahuksisse seadusega. Mu Lada on praegu 77 hj - kui võrrelda kommenteeritava 70 hj diisliga, peaks ju umbes sama välja tegema minu jaoks, kes ma armastan sõita madalate pööretega ja rahulikult (diislil on moment ju väikeste pööretega suurem). Minu jaoks on aga Ladal mootorit küll ja küll... ainult et Lada terassüda on juba üsna kulunud ja enam lõpmatuseni ei käi.
Ise olen mõelnud samuti kas diisel või bensiin (küll teiste automarkide juures ja mitte endale) ja olen jõudnud arusaamale et Eestis ja eesti kliimas on asjalikum bensiinimootor. Väikestele autodel on küttekulu vahe väike, kuid ülalpidamine on kallim (hooldus tihedam ja kulukam ja kuluosad kallimad), küte on kallim ja püsib endiselt oht saada ka korralikust tanklast ebakvaliteetset kütet. Samas on teada, et diisel on üldiselt kütte osas kapriisem ning kui midagi läbi läheb on remont bentsumootorist tunduvalt kallim. Soovitaksin diisel mootorit alates 3 liitrist ja aastaläbisõiduga 70-100 tuh.
Selleks, et diiselmootor suurte külmadega käima läheks, peab ikka mingi mootori lisasoojenduse peale ostma. Eriti siis kui aku enam esimeses nooruses pole. Samuti aitab see kütusekulu vähendada ja mootorit säästa. Tean päris mitut lisasoojenduseta diiselmootoriga Peugeot´d ja Citroeni, mis eelmise aasta suurte külmadega ilma lisavooluta käima ei läinud.
valdo Kirjutas:Tegelikult lootsin ma saada muuhulgas vastust ka sellele, mida hakkab see diiselmootor tegema külmaga. Nt siis, kui öösel on olnud 25-30 miinuspügalat ja hommikul on vaja terassüda põksuma saada... Lada mootor on peale -36 C ööd mul nt käivitunud...

Konkreetselt renoo diisliga kogemust pole, kuid elu jooksul olen mitut diislit pidanud (praegu ka diisel) ja pole ükski sõit külma pärast tegemata jäänud.
Mootori eluea pikendamiseks ja enda mugavuseks on meie kliimas kasulik paigaldada plokisoojendus (ka bensiinimootorile) Kui uue auto ostuga tegu, tasuks tõsiselt kaaluda autonoomse soojenduse paigaldamist. See on investeering, mis veab aastateks omaniku näo talvehommikul naeruleSmile. Samuti tervitab auto Sind hommikul jäävabade akendega.
Kui veel arutleda veidi teemal diisel ja pakane, siis müüt diisli mittekäivitumisest on sageli seotud lohaka omanikuga, kes pole viitsinud sügisel kütusefiltrit vahetada vmt.
Supp - kas sa räägid Sõbra taksost äkki ?
To Valdo :
Kütusest ülejääva ca 13 000 krooniga saab nt paar jalgratast ära restaureerida.


Kui selle mootoriga midagi peaks juhtuma (mis ei ole Eesti kütusekvaliteedi juures vähetõenäoline: Kõrgsurvepump, pihustid, turbo jne..)
Siis seda võidetud 13 tuhandet sul enam kindlasti pole ja väga võimalik et tuleb isegi juurde veel maksta. Nagu ma aru saan sa ostad auto pikemaks ajaks kui aasta (see lada on ju sul ka hea mitu aastakest olnud kui sa üksipäini sellega üle 300 tuhande sõitnud oled).

Eestis pole ju kurat diisel märgatavalt odavam ka kui bensiin vastupidi on hoopis kallim. Kui just kuskilt nurga tagant onu fjodori kanistrist ei tangi - mida ei soovita.
Diislil hoole tihedam oluliselt. Turbodiislil - isegi uuel praeguste ilmadega ma vahetaks õli kuskil 7000-8000 km takka. Alati vahetatakse õliga kõik filtrid (kui oled hea autoomanik) need on kallimad kui bensukal. Kui vaadata tulevikku siis sidurikomplekt on dislal kallim.
Ja antud mudeli puhul on ikka ostuhind päris palju kõrgem nii et ma mõtleks hoolikalt kas on asjal mõtet.
P.S. turbodiisel, et turbo kestaks tahab ka mõistlikku kasutamist (mootor enne tõsisemat tallamist vaikselt soojaks sõita, peale pikki sõite minutike turbot jahutada)
Mul on praktiline kogemus renoo 1.9dci-ga, traficu peal. Kui see juhuslikult sõsarmootor on, siis anna minna.
Mina ja mu kaasvõitlejad (kolm erineva sõidumaneeriga tüüpi) tallasime antud konega sajatuhandesi aastaid. Buss müüdi, kui pea 300k ees, mootorile polnud selle ajaga kätt külge pandud.
Käivitus iga pakasega ilma mingi lisasoojenduseta.
Kõvemalt andmiselt tulles ei 'jahutanud' turbot never keegi.
Hoolduses käisime 'kella' järgi, mäletamist mööda lubati välbaks 25k, aga reeglina hakkas tuli põlema kuskil 20k juures.
Ja Cityrenault' teenindus on tänini Jansa Suures Autoteeninduste Võrdlustestis kindel number üks (kui plaanid sealt oma Dacia osta).
jutt on jah sõbrast ja kroonist ja just 1,5dislast, mehed rääkisid et tavakasutaja juures ehk kestab rohkem, vaevalt et see mootor meelega halb on tehtud aga äkki on ökonoomsus ja kestvus seoses
Ma ei tea diislitest küll midagi (peale selle kurva tõsiasja, et üks neist eelmise Le Mansi ära võitis), aga niipalju kobiseks vahele, et vedelikjahutusega turbot ei pea pärast tallumist jahutama.
welcom, Valdo, diislikasutajate hulka.
Karta ei maksa küll midagi. Ise sõitnud viimased 12-13 aastat ainult diiselsõiduautodega ja pole miskit probleemi. Väga külma ilma vastu aitab ka elektriline plokisoojendi (maksab vähe võrreldes kasutusefektiga). Hooldus maksab samapalju - egas diiselautole eraldi õli- või kummivahetuse hinnakirja pole. Ja uut autot ostes ei pea rehkendama nukkvõlli hindu...
Küte on küll eestis võrreldes muu euroopaga ebaproportsionaalselt kallim, aga väiksem kulu korvab selle. Ja alati aitab protsent kahetaktilise õli kütuse hulka.

Hiljaaegu pidin vahetama 10a vana diisli uue vastu ja ei tulnud kordagi mõttesse bensiinimootoriga masinat vaadata.

Rahuliku sõidustiili ja madalate pöörete armastajale on diiselmootor ainuõige valik.

tactic
ei tea küll tollest renoost miskit aga muidu väga palju sõitnud.
Regulaarsed hooldused on diislil ikkagi kallimad, kui bensiinimootoril. Hammasrihma vaja tihedamini vahetada ning veel nipet-näpet. Samas Renault diislil oli hammasrihm kas 90t või 105t , ei mäletagi. Ent kas bensiinimootoriga dacia on üldse hammasrihmaga? Fakt on see , et pikemaks ajaks , kui garantii periood , pole mõtet autot võtta.
MartinL Kirjutas:Fakt on see , et pikemaks ajaks , kui garantii periood , pole mõtet autot võtta.

Nii rikas ma ka pole, et iga paari aasta tagant autot vahetan. OK, rahaliselt kannataksin selle isegi välja, aga siis kannataks kindlasti restaureerimispoole rahalisi väljaminekuid vajavad asjad. Kui ma näiteks ostaksin uue auto miski 180 tuhande eest, siis kahe aasta vanusena ning ca 100 tuh km läbisõitnuna ma vaevalt et tema eest üle 100 tuhande saaksin. 40 tuhat aastas on veidi paljuvõitu.

Oma praeguse Lada 111 ostsin ma enam kui 6 ja pool aastat tagasi uuena. Garantii oli aastaks. Olen senini temaga läbi sõitnud 312 tuh km ja senini väga rahul. Aga... mis liigub, see kulub ja pika truult teenimise tulemusel hakkab ta juba väsimuse märke näitama. Mootoril puudub juba endine erksus, siin-seal on end roosteuss tõrjele hoolimata sisse järanud, mootor müriseb ja kere vibreerib veidi juba suurtel kiirendamistel jne, käigukast laulab 2. ja 5. käigu peal juba üsna tublisti jne, jne... Bensiini küll ei ole rohkem hakanud võtma ja õli ka ei söö veel eriti aga ikkagi... ega ta igavene ei ole.

Jagades 110 tuhat (koos lisadega) ära 6 aasta peale, teeb see ca 18 tuhat aasta peale, mis on talutav.

Loomulikult suudaksin ma seda autot pidada veel 3-5 aastat, kui väga tahtmist oleks - vahetaksin mõningaid plekke, millalgi vahetaks pisipulki, puuriks silindrid ja lihviks vändakaelad üle jne ning see käiks veel ja veel. Aga kas sel on mõtet? Kardan, et rahaliselt mitte ning ka vaba aja sisustan ma meeleldi unikaalsema vanatehnika restaureerimise peale.

Seega - olema valmis, et kui praeguse igapäevaliikuriga peaksid mingid tõsisemad jamad hakkama ilmnema, siis lähevad minu teed temaga arvatavasti siiski lahku. Seepärast olen hakanud ka ringi vaatama uute liikurite osas, et siis valmis olla vajadusel kohe soetama. Võib-olla ei juhtu see veel sellel aastal, vaid alles järgmisel. Aga võib-olla ka juhtub, kes teab.

Igatahes kuna ma eeldan, et Lääne pool osatakse autosid veidi paremini teha kui Venemaal, siis siit ka minu nõudmised temale - kui Lada pidas ilma suuremate remontideta vastu ligi 7 aastat ja üle 300 tuh km, siis võimalik uus liikur peaks vast pidama 8-9 aastat ja 400 tuh km vähemalt. Et ma temast varem loobuksin, siis peaks küll midagi üli-erakorralist juhtuma...
Kommentaariks. Harrastusi ja harjumusi silmas pidades peaksid kindlasti lisaks kestvusele ja kütusekulule uurima kas nood Rellud / Daciad on samavõrd "teedeta maastikule" mõeldud kui LADA.
To Supp: Sõbra ja krooni kohta ütlen järgmist (töötasin seal ise ja paar sõpra ka praegu seal)
Seda firmat ei saa näiteks tuua. Autosid hooratakse ikka megalt. Talda antakse nii et tapab. Need autod ei näe seal mitte mingisugust hooldust. Autot remonditakse tati ja papiga alles siis kui ta üldse enam ei liigu. Õlivahetusi tehakse ikka nii et päris mitu tükki jääb vahele. Aasta vanused autod on enamus juba mitu avariid teinud. Pidurid ei tööta ja kedagi ei huvita ka. Rehvid on siledad. jne... Täis romula.
Vähemalt seal firmas Renaultid lagunevad meeletu kiirusega. Läbisõidud on autodel alla 200 tuhhi seal üldiselt aga kõik täis saiad. Igaljuhul kui seal auto 200 tuhat vastu peab siis Valdo suguse hoolsa autoomaniku käes peab 600 000
Lehti: 1 2 3