automoto.ee foorumid

Täisversioon: magneetodest
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Tere!

Oskab keegi öelda, kas on tehtud/tehakse ka vasakpoolse pöörlemisega magneetosid? Enamasti on ikka parempoolse pöörlemissuunaga. Pole veel siiamaani näinud ühtegi vasakpoolse pöörlemissuunaga.
Nimelt oleks vaja seda ühele väiksele isevalmistatud väiketraktorile(sarnane MTZ-05'ga).
Motoplat, see mis on 125ccm CZ mootoril on vasakpoolse pöörlemissuunaga.
Nõukogude ajal olid ka. Kasutati näiteks Dt 14 süütes. Tõsi, neid on müügis üsna harva.
Ei tule kohe esimese hooga meelde, kumba pidi "traktori magneeto" originaalis pöörles, kuid sädeme saab sealt mõlemat pidi kätte. Valetpidi käimiseks tuli ainult kontakti nukkvõlli kuju nati käia peal muuta.
Ka tuletõrjepumpadel oli vastupidi pöörlevaid magneetosid. Erilise innuga kasutati neid omal ajal ringrajal. Endal õnnestus üks leida umbes aastase otsimise järel.

Kui on võimalust, uuri sae süüte pealeehitamise võimalust. Saab kordades parema sädeme. Töökindlam ka.

Asp
Pärnu turul olen kolalettides müügil näinud maksis 400.-.
Nagu korvimees juba mainis on tavalist traktori käivitusmootori magneetot võimalik mõlemat pidi tööle panna, selleks on vaja vaid midagi nukkvõlliga teha (ümber pöörata või midagi).
Aga selle asendi paika saamine ei ole vist kõige lihtsam
[/align]
Nagu eespool kirjutati on käivitusmootori magneetol vaja nukkvõll teistpidi keerata. Peale seda on vaja leida nukkvõlli asend rootori suhtes ,nii et säde oleks kõige võimsam. Sädeme pikkus peab olema vähemalt 7 mm (kõrgepingejuhtme otsa ja magneeto korpuse vahel). Rootorit käega keerates on tunda kahes asendis magneti vastupanu ,nukkvõll tuleb fikseerida rootori suhtes selliselt ,et vastupanu hetkel kontaktid hakkavad avanema. Nüüd magneeto peaks tekitama sädet (rootorit käega keerates soovitud suunas). Kui säde on nõrk ,siis tuleb nukkvõlli asendit väheaaval ühele või teisele poole muuta ,kuni sädeme pikkus on vähemalt 7 mm.
Vene traktorite ja väiksemate statsionaarmootorite magneetode tähistuses leiduv paaritu arv peaks osutama vasakpoolsele pöörlemisele
edit: Ennist unustasin öelda, et pöörlemissuunda vaadataksegi magneeto ajami poolt...parempoolne on siis kui pöörleb kellaosuti liikumise suunas e päripäeva, vasakpoolne vastavalt vastupidi.
Pöörlemissuund oleneb sellest kummalt poolt magneetot vaadata. Näiteks magneetol M124-b1 on parempoolne pöörlemine vaadates ajamimehhanismi poolt (korpusel on suunda näitav nool) ,aga vaadates nukkvõlli poolt on pöörlemine vasakpoolne.
Suur tänu aktiivsuse ja hulgaliste vastuste eest. Arvan, et see aitab mul probleemi lahendada Smile
Tere
Kas keegi oskab öelda kui palju pöördeid kannatab jossi käivitusmootori magneeto. Sobitasin ühe magneeto mootorsaanile Polaris. Käivitus imehäst, sõitis ka pool tundi ja säde kadus kui täisgaasil 30sek.8000p/min. sõitsin. Muidugi oli see juba kasutusel olnud magneeto ka. 25a. tagasi nägin krossitsiklil URAL samasugust magneetot ja toimis väga hästi.
Või oli see magneeto lihtsalt vigane?
Ehk on kellelgi mingeid kogemusi jagada ja või korraliku magneetot mulle müüa.
8000 pööret on küll Jossi magneeto jaoks kaugelt üle viimase piiri. Selliste kiiruste jaoks on hoopis karmimat süütelahendust vaja.

A.

Magneetodel erinevatel markidel max pöörded 1500-4500 p/min.
(20-01-2012, 23:11 PM)Aspelund Kirjutas: [ -> ]8000 pööret on küll Jossi magneeto jaoks kaugelt üle viimase piiri. Selliste kiiruste jaoks on hoopis karmimat süütelahendust vaja.

A.

Põhimõtteliselt ei ole 8000 pööret magneeto jaoks palju.
Krossiratastel kasutati ja väga edukalt veel.
Samas 125 tsikkel käis üle selle jupp maad veel.
Samuti testiti magneetot tolmuimeja mootori otsas 15 min järjest ja seal pöörded üle 10 000 kindlasti ja sädevahega 8mm ei tohtinud häireid olla.
Kahe sädemega kasutati näiteks topeltCz mootoritel ja suht edukalt.
Polnud ju siis paremat võtta kuskilt.
Seega vaadata, mis seal juhtunud on ja siis saab edasi mõelda.
(21-01-2012, 10:40 AM)2715 Kirjutas: [ -> ]Samuti testiti magneetot tolmuimeja mootori otsas 15 min järjest ja seal pöörded üle 10 000 kindlasti ja sädevahega 8mm ei tohtinud häireid olla.
Targemad võivad parandada, aga kas tolmukal mitte lausa 30 000 rpm kanti ei olnud?
8mm. vahega, kuidas sellest aru saada? Küünlavaheks pisut palju. Aga magneeto sees on ka mingi ora mis on suunaga sellele kohale kust kõrgepinge välja tuleb. Nende vahe kuskil 13mm.(see võib olla ka mingi ülelöögi kaitse).
Kui katkesti vedru piisavalt nõrk on, siis suurtel pööretel võivad kontaktid tõesti lahti jääda. Kui säärekaga sai võidu sõidetud, siis selle kontaktid suutsid toimetada edukalt ka 12000 p/min. juures.
Ikkagi oleks huvitav teada mille kätte see magneeto lõppes.
Kontaktidest niipalju, et vedru pingus peab olema õige ja siis pole probleem ka see 15 000 pööret ühesädemelise jaoks.
Seda jagajat polegi praegu silme ees aga kui see laiali ei lenda siis pole probleemi ette näha.
Laagrid võiks enne seda reguleerida ja määrida mõne plastse määrdega ja vildid immutada õliga et määre ei kuivaks ja kestab.
Kui aga väga vibreerib katsetamisel tuleks rootor tasakaalustada.
8mm säde on miinimum mille peab saama et mootor töötaks surveastmega 15:1 ja 0,5mm sädevahega.
Avastasin et pooli südamik oli sees lahti ja lasin selle uuesti kinni lakkida. Võimalik et mähis oli vibratsiooniga juba kahjustada saanud ja suurema pinge puhul lihtsalt läks lühisesse. Muud viga ei oska praegu välja pakkuda. Pöördeid peaks ju see asi siiski kannatama kui teda elektrimootori otsas testitakse.
Lehti: 1 2