automoto.ee foorumid

Täisversioon: Mudelite kadumine ajaloo prügikasti
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3
Vaatan hetkel murega, kuidas on täielikult kadumas tänavailt ja müügist Opel Senator. On veel terve hulk sarnaseid "kaduvaid" masinaid. Kas ka peale minu on olemas inimesi, kes sellistel asjadel silma peal hoiavad?
http://www.kasutatud-varuosad.ee/?id=2

Siin lehel üks senator näha, mis tehakse juppideks, samas on tegu päris OK masinaga pildite põhjal. Mina näiteks eimõista miks nii vana masin tehakse juppideks, kellele krt neid juppe vaja on ? Tervet autot ikka parem müüa kui juppe, vähemalt saad kõigest korraga lahti.

Silma peal eihoia, kuid näha on jah et iga aastaga jääb vähemaks sigulle, mossesid ja sappereid. Opel Rekordit, Ford Taunust on ka vähe liikumas näha, nagu KORRALIKKU mk1 Sierrat (ronte jah on a'la lääpas stangedega, mäda kerega, laiguliseks värvitud, kooruva pahtliga panne).

Tulevad uued riisikad peale ja saksast 15a vanad ``üks omanik penskari auto`` ning kes siis ikka vana künaga sõita tahab (missest et auto võib olla hea ja aus aga jah...).

Üksasi on suhtumine, mõnejaoks on näiteks häbi sõita mingi odava autoga (sõbral 94a Escort, minumeelest igati OK masin, eiole romu kah, mõlke ja roostet kuskil pole ja igati viisakas masin) aga sõber arvamusel, et sellise künaga on häbi sõita ja üritab esimesel võimalusel selle auto vahetada välja mõne ``parema`` vastu.
tamar99 Kirjutas:Siin lehel üks senator näha, mis tehakse juppideks, samas on tegu päris OK masinaga pildite põhjal.

Pead seda silmas?
http://www.kasutatud-varuosad.ee/data/P4150029.JPG

Oma kogemuste põhjal näeb netipiltide peal kõik alati parem välja kui päris elus.
Asi hakkab tõesti hullemaks muutuma, ise olen pikka aega zigulitel silma peal hoidnud, kuna neil on "põllurallika" populaarsus, siis nende arv langeb märgatavalt, endal on ka üks 063, mida hoian korralikult.
Vanad masinad , eriti opelid ja vanemad fordid ning
MB -d on kadumas Sad
Kõik kes hoolivad ja kellel raha/huvi võiksid omale ühe taolise projekti võtta.
Koos me suudaksime vanu
masinaid korras olekus teedel hoida Smile
Ma pakuks et enne jahtub Päike ära kui Žigulid otsa lõppevad Smile

Samas kui mul oleks soov kokku panna kollektsioon mida ütleme 20 aasta pärast hea näidata oleks, siis ma rabaks hetkel esimese generatsiooni Sierra, BMW 325 E30, Fiat 127, Opel Kadett E, varase Golfi ja muud sellised rahvaautod kokku - kõigi jaoks on veel suht mõnus originaalvaruosi saada, samuti pole doonoritest puudust, aga roostevaba kerega ning remontimata-lappimata isendeid on juba suht võimatu leida. Pakuks et umbes 5 aasta jooksul surevad kõik eelpoolnimetatud margid igapäevasest tänavapildist välja, nende masinate ressurss saab lihtsalt otsa.
Mudelid kaovad pidevalt teedelt, tulevad uuemad ja paremad -kindlasti ka säästlikumad, turvalisemad ja mugavamad. Miks halada mingisuguse Ford Skorpio või vana ussitanud MB pärast. Palju lahedamaid, vanemaid ja rariteetsemaid autosid on saada. Konkreetsed autod on oma aja ära teeninud, las lähevad nüüd ilusti vanarauana Jaapanisse kus neist uued ja ilusad autod tehakse.
Kordan veel enda põhimõtet, zigullidel, mossedel ja sapakatel ning vanadel masstootmises olnud lääne autodel pole enam tänavale asja. Pigem on nad (või nende vanemad suguvennad) väärilised mõne tõelise fänni pühapäeva sõidukitena.

ps:lööge kui tahate

Ermo
Ka vanad jaapanlased on otsa lõppemas. Pole juba ammu näinud Nissan Bluebird`e. 10 aastat tagasi liikus neid ohtrasti veel.
Datsin 100A,Cherry jt. on kah juba vanarauaks ära läinud,toodi 90-te alguses metsikult neid meile sisse.
Aga jah,Lada oli enne neid siin kõne all olnud autosid ja on veel edasigi!
kotlet Kirjutas:Vanad masinad , eriti opelid ja vanemad fordid ning
MB -d on kadumas Sad

Kõik vanad autod kaovad - loogiline, uued tulevad peale. Vanemad Opelid, Fordid jms sakslased on minu meelest just need, mida veel aegajalt näeb. Sakslasi on vist lihtsam käigus hoida, kuna juppe on saada ja teavet on rohkem, eks nad peavad vist paremini vastu ka.

Mis on täiesti kadunud, on vanemad pranstlased, itaallased, igasugused huvitavad 70ndate japsid. Ma pole vist ca 5 aastat Talbot Horizoni näinud, kadunud on näiteks 80ndate alguse Peugeot'd, Fiatid jne. Eks need autod pole vist väga töö- ja/või roostekindlad ja seetõttu on just need tõelises väljasuremisohus.

Zigulisid jääb jah märgatavalt vähemaks, Moskvichid on juba päris haruldaseks jäänud. Kunagine inimtüüp "mossega pensionär" on ilmselt kõrgesse ikka surnud ja oma sõidukid endaga ühes võtnud, nende koha on täitnud järgmine põlvkond: "pensionär ziguliga"

Huvitav, kuidas mõned autod kaovad kohe eriti kähku liiklusest ära. Näiteks kunagine hinnapomm Daewoo Tico, omal ajal neid tikutoose ikka sibas ringi, nüüd on juba pikka aega vaikus olnud. Eks see vist räägib nende kvaliteedist ka midagi...

80ndatel valmistatud autode käibelt kadumine on lähemate aastate küsimus. Enamuse selliste autode turuväärtus on ju nii madal, et remondi peale pole enam mõtet raha kulutada - sõidetakse kuni autot jätkub ja siis lükatakse emexisse ära. Kesse vanast romust ikka enam hoolib Sad
Datsunid ammu juba surnud. Hetkel väljasuremas minu silmeläbi massiliselt varased Sierrad, neil nüüd täitus ju 25 aastat ning E28 kerega bmw, mis üks ilusamaid minuarust, üldse on vanemad bmwd kuidagi kaduma hakanud.
Müstiline on ka Astra f`st vanemate Opelite konsentratsiooni kokkukuivamine(kadett e ja suuremad vennad) aga mingi ime läbi Acona ja kadett D kestavad veel.
Kauaks neid sikse siis on ? Noh hobiautona väljajätta siis ega ikka vajub see asi ära küll...

Ja siinkohal ütleks enda arvamuse et auto mis on ``omalajal´` olnud rahvaauto omab minusilmis palju suuremat väärtust kui mõni nö katsepartii mis tootmisse ei jõudnud või mõni ebaõnnestunud mudel mida lihtsalt keegi ei ostnud.

Peaks mainima et ka 80mnendate alguse escordid on väheseks jäänud, korralikud nagu...

Selle aja ärateeninud asjakohta võiks öelda et korralikku saksa autot annab ikka ``läbi`` sõita, sierra sõitnud mul 600tuh 89a masin ja peale 4 kuud seismist läheb võtmest käima ilma mingi probleemita, mootorit pole keegi kunagi laiali võtnud, rõngad tihendid kõik originaalid sees, ainult õlid-filtrid-rihmad alati vahetatud kui vaja olnud, klappe reguleeritud pole ega midagi. Ja mida pead vene siksal selle 600tuh km juures mootoris tegema ? Toungue Seetõttu eiimestagi et surevad välja need.

Mõtteainet näiteks veel et milleks sõita vana künaga kui uue auto saab poest ``tasuta kätte, maksa ainult mõned-tonnid kuus ja nii mõned aastad Big Grin``

Praegu mõelge mida iganes aga kunagi on ka Ford Sierra rariteetne auto...
tamar99 Kirjutas:Kauaks neid sikse siis on ? Noh hobiautona väljajätta siis ega ikka vajub see asi ära küll...

Ja siinkohal ütleks enda arvamuse et auto mis on ``omalajal´` olnud rahvaauto omab minusilmis palju suuremat väärtust kui mõni nö katsepartii mis tootmisse ei jõudnud või mõni ebaõnnestunud mudel mida lihtsalt keegi ei ostnud.

Peaks mainima et ka 80mnendate alguse escordid on väheseks jäänud, korralikud nagu...

Selle aja ärateeninud asjakohta võiks öelda et korralikku saksa autot annab ikka ``läbi`` sõita, sierra sõitnud mul 600tuh 89a masin ja peale 4 kuud seismist läheb võtmest käima ilma mingi probleemita, mootorit pole keegi kunagi laiali võtnud, rõngad tihendid kõik originaalid sees, ainult õlid-filtrid-rihmad alati vahetatud kui vaja olnud, klappe reguleeritud pole ega midagi. Ja mida pead vene siksal selle 600tuh km juures mootoris tegema ? Toungue Seetõttu eiimestagi et surevad välja need.

Mõtteainet näiteks veel et milleks sõita vana künaga kui uue auto saab poest ``tasuta kätte, maksa ainult mõned-tonnid kuus ja nii mõned aastad Big Grin``

Praegu mõelge mida iganes aga kunagi on ka Ford Sierra rariteetne auto...

OT:"Kuuesajatuhandese" sõiduga mädaneb Sierra kere ära, teiseks ei usu mina ega ka vist keegi teine, et sellise läbisõidu juures pole midagi regullitud ja vahetatud nendest osadest, mis väidad ikka algsed olema!
Iseasi on muidugi kui Sina ise selle auto omale poest ostsid, seda ma aga ei saa ka uskuda.
madeinussr Kirjutas:
tamar99 Kirjutas:Kauaks neid sikse siis on ? Noh hobiautona väljajätta siis ega ikka vajub see asi ära küll...

Ja siinkohal ütleks enda arvamuse et auto mis on ``omalajal´` olnud rahvaauto omab minusilmis palju suuremat väärtust kui mõni nö katsepartii mis tootmisse ei jõudnud või mõni ebaõnnestunud mudel mida lihtsalt keegi ei ostnud.

Peaks mainima et ka 80mnendate alguse escordid on väheseks jäänud, korralikud nagu...

Selle aja ärateeninud asjakohta võiks öelda et korralikku saksa autot annab ikka ``läbi`` sõita, sierra sõitnud mul 600tuh 89a masin ja peale 4 kuud seismist läheb võtmest käima ilma mingi probleemita, mootorit pole keegi kunagi laiali võtnud, rõngad tihendid kõik originaalid sees, ainult õlid-filtrid-rihmad alati vahetatud kui vaja olnud, klappe reguleeritud pole ega midagi. Ja mida pead vene siksal selle 600tuh km juures mootoris tegema ? Toungue Seetõttu eiimestagi et surevad välja need.

Mõtteainet näiteks veel et milleks sõita vana künaga kui uue auto saab poest ``tasuta kätte, maksa ainult mõned-tonnid kuus ja nii mõned aastad Big Grin``

Praegu mõelge mida iganes aga kunagi on ka Ford Sierra rariteetne auto...

OT:"Kuuesajatuhandese" sõiduga mädaneb Sierra kere ära, teiseks ei usu mina ega ka vist keegi teine, et sellise läbisõidu juures pole midagi regullitud ja vahetatud nendest osadest, mis väidad ikka algsed olema!
Iseasi on muidugi kui Sina ise selle auto omale poest ostsid, seda ma aga ei saa ka uskuda.

Eiole ostnud poest. Auto on ostetetud kasutatuna 95ndal aastal. Selleks ajaks ma eiusu et sellel midagi mootoris vahetatud oleks, stanged ja üks esitiib küll on vahetatud. (selleks ajaks oli sõitnud 200tuh) ja sellise väikse läbisõidu juures vaevalt midagi metsa lendas mida paikama pidi. Enne minukätte jõudmist sõitis isa sellega üle 400tuh. Selle ajajooksul pole vahetatud ühtegi juppi mootoris sees.

Kere mädanemine on suhteline, põhi on juba keevitatud, karbiääred on natukene mädad ja kabott esimene kah mäda. Tiivaääred on samas nagu uued. Amordiring on tehase oma. Vedrud on vahetatud.
Omasin ford sierrat 1984 aasta toode , mootor 1.6 . seitse aastat muretut sõitu , bensiinikulu talvel linnas 14 l - maanteel 7-8 l , vahetasin veepumba , aku , mõne rihma , generaatori laagrid , tagatuledega mässasin ka , loobusin lõpuks rooste tasid tagatiiva ääred ( läbi ) ja mootoriruum ( esiosa ) garaazi ei oma ja õues remontida võimatu . mis aga meeles - ülevaatusel kunagi puudusi ja probleeme polnud . veel sai keevitatud summuti ja vahetatud esimesed õõtsad , üks esivedru ja kord aastas stabika puksid . VÄGA töökindel auto ja väga hea ja hästi reguleeritav salogisoendus .
Kahjuks peaaegu kadunud ka täisninaga Transit itid ,BED FORDID ja weokatest F6 ja F7 ning ka FORD Cargod.
Mida kiiremini see 600 tuhat läbi sõita, seda suurem on tõenäosus et kere ei roosteta alt läbi. Mina usun seda juttu küll, punnsilm-Scorpiole pole 300 tuhat veel mitte mingi asigi. Mitte et see nüüd Fordi omapära oleks, aga hästi tehtud ja uuest peale hästi hoitud mootorid kestavadki kaua.

A muidu kui veel pakkuda selliseid masinaid, mida hetkel veel on võimalik osta kuid mis mõne aja pärast on rariteedid, siis VW Corrado (saab järgmisel aastal 20 aastat vanaks) on kohe kindlasti selline loom mida tulevikus tikutulega taga otsitakse.
PETSS Kirjutas:Kahjuks peaaegu kadunud ka täisninaga Transit itid FORD Cargod.

Kohalikul teedevalitsusel või kuidas seda nimetatakse on üks Ford Cargo.
Ja kanepis ühes hoovis seisab ka vanatüüpi Transit, see ``Seaninaga``.

Kuid kaovad ka need... Sad

Samuti on haruldaseks nähtuseks muutunud ka Ford Granadad (korralikud), Opel Rekord/Senator/Ascona kah samuti harv juhus kui näed mõnda kobeda väljanägemisega isendit.
Saab 96/99 ning algusaastate 200. seeria Volvod (ümarate esituledega) lisaks samuti näituseks sinna ritta.
Huvitav, aga hakkasin mõtlema, et millal sai viimati näha "vanakooli" Opel Rekordit, seda kandiliste tuledega... Vastus: möödunud suvelSad

Ja mõnda eraautoks olevat heas korras Gaz 24 tahaks ka näha...pole enam ammu kohanud. Igasugustest vanematest Mercedes-Benzidest rääkimata.
Njah, ise teen siiani enda tavasõidud 1983. aasta Ford Sierraga (mis, mõtlen sellise väljalaskeaastaga, peaks olema ka suhteliselt kaduv nähtus) ja ma küll ei näe mingit põhjust, miks ühel või teisel sõidukil paljalt väljalaskeaasta pärast ei tohiks olla enam "asja" tänavale. Kui ikka masin on tehniliselt korras, siis võib ka tänapäeval kasvõi 40 aastat vana liikuriga liigelda, ootamata sellelt muidugi tänapäevaste autode mugavust/turvalisust. Muidugi, minu oma puhul pole eesmärgiks olnud originaali tagaajamine, pigem on primaarne olnud ikkagi masina käigushoidmine.
Lehti: 1 2 3