automoto.ee foorumid

Täisversioon: roolikarbi reguleerimine
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Et m6tlesin , et hakkab ära tyytama see yhest teeservast teise vänderdamine. Big Grin peaks vist roolikarbiga midagi tegema..
Seega kysimus:
Mida teha? Loks roolilt kuskil 5cm.
1)Kas seda polti karbipeal sisse ei tohi rohkem keerata?
Natuke Rolleyes ma proovisin , aga rool läks raskemaks(rooliv6im on ka) ja kui rattad risti keerata , siis enam s6iteks päris sirgeks ei keeranud enam..
roolkarp siis see hoovaga versioon (mitte roolilatiga) .
Kunagi siguliraamatust(hetkel 5. bmwl viga) lugesin , et seda polti sissepooole ja mingeid plekiribasid kaane?(v pagan teab mille vahele) tuli panna?
2)v6i siis lammutusest ilma loksuta karp saada?
3)jätkata s6itu ...
Njah... kui karbist peale keerata ei anna, siis on midagi sees ikka piirkulunud või murdunud. Ega muud ei aita, kui karp laiali ja siis diagnoosima. Põhjusi võib olla palju, nt teoratas võib laagrites loksuda või võivad selle laagrid olla lausa puruks. Sellest nn "kruvist" Sa keeradki ju seda teoratast teole lähemale või eemale... kui üksteise vastu keeratud asendis ikka jääb loks, siis peab midagi vast teorattas viga olema. Või on tigu üli-piirkulunud.

Võrdluseks - minu soetet 21sel Volgal oli ostes rooliloks pool (loe: POOL) ringi... ei oska anda muud diagnoosi, kui et teoratta laagrid puruks või totaallahti (olen selliseid Pobi karpe näinud muide)...
Tigu on sinu isendil kulunud keskkohast. Kui peale keeramisega vähendasid lõtku teo ja sektori rulliku vahel, siis rooli välja keeramisel kiilub kinni. Siin aitab ainult uue teo paigaldamine. Kui lahti võtad ja leiad sektori rulliku tööpindadel märgatavaid kulumise jälgi, siis ka rullik on vaja vahetada. Koonus otsa laagrid tavaliselt on uuesti kasutuskölblikud eeldusel, et karbis ikka ka õli oli.
ei ei..
hoopis siis kiilub kinni kui keskel on...
ja pingutada saab kuuskantv6tmega(mul sihike paarisendine junn on ja sellega väga k6vasti keerata ei saanud)
et kui rattad välja keeran, siis tulevad tagasi(kui rool lahti lasta) , aga mitte päris sirgeks , natukene (veerandringi)jäävad kuhugipoole keerama..
Kuidas seda seletada?
Eeldan seda, et roolivarda teol on keskkohas teo keerdude liugpindadel pinna kahjustused.Tükkide liugpinnalt välja langemine. Kui reguleerimisega vähendasid lõtku peaaegu nullini, siis ei lasknud rooli enam keskasendisse ja jäi natuke viltu jooksma. See tunnus näitab, et jäi kinni. Kui lõtku suurendad, siis tuleb keskasendisse, kuid selle koha peal teol on materjali välja langemisest tühimik ja seetõttu ka roolis lõtk. Tõsta esirattad üles ja keera siis rooli ühele ja teisele poole aeglaselt, siis on tavaliselt tunda jõnksutamist, peab olema ühtlane liikuvus. Teo otsalaagrites olev lõtk on testitav rooliratta varda pikisuunaline edasi-tagasi surumisega. Kui seejuures kõksu ei kuuldu, siis laagrite ülemäärast kulumist ei ole. Tundub, et rooli sektori rullikul ja laagril suuri kulumisi ei ole.