automoto.ee foorumid

Täisversioon: Küsimus lehtvedrude presentkatete kohta?
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Kunagi nägin ühel müügisoleval vanal volgal lehtvedrude ümber selliseid presendist kotte-katteid?Käisid vist nööridega veel kinni?See on ilmselt selleks, et pori ja liiv sinna vedrulehtede vahele ei poeks.
Kuna mul on nüüd suht uus liikur millel on taga lehtvedrud siis mõtlesin, et määriks nad sisse ja tõmbaks katted peale.Vene kroonus pidid küll mul lehtvedrud olema puhtad ja grafiitmäärdega kokku määritud.Mis arvate sellest ideest?kas hoopis mädanema ei hakka sealt seest?Samas present laseb õhku läbi ja lausvesi saab vajadusel sillatala juurest välja joosta.Hoiaks pori ja liiva eemal vedrudest?
Sellised katte kotid olid ka paigutatud uutele autodele. Gaz 21 olid mustast kunstnahast valmistatud. Kere küljes oleva kummipadja all kotile oli õmmeldud ristküliku kujuline presenti meenutav umbes 3 -4 mm paksused tükid. Tugevdused nendes kohtades olid selleks, et kui toimub järsk vedru kokkusurumine ja kummipadjal on kontakt kotiga, siis ei purustaks nii hõlpsasti koti materjali. Kottide sidumiseks olid paelad. Vedrud igatahes pidasid paremini vastu. Ilma kateteta kuluvad kõige enne ära vedrulehtede otsad ja nendes kohtades vastaslehed. Kui vedrulehtedelt puudub määrdeaine, siis tekib siutsumist meenutav heli, mis on küllaltki häiriv. Madalamatel kiirustel on seda kuulda.
Soovitan vedrulehed määrida grafiitmäärdega ja tõmmata peale kaitsekotid .
Olen kuulnud ekspluatatsiooni poolelt nende presentkatete kohta nii kiitust kui laitust ja põhjused ongi Martini poolt mainitud: kiidavad, kuna peamiselt liiv ja pori ei satu vahele ning kulumine seetõttu oluliselt väiksem. Negatiivse poole pealt see, et mingil määral siiski niiskus jääb sisse ja kipub roostetama, samuti on vajalik need mingil ajal maja võtta, puhastada ning uuesti määrida. Minu arvates on see viimane nati tülikam, seega mina soovitaksin neid mitte panna, eriti kui veel maal poristel külavaheteedel liiga palju sõitmist pole.
Poetaks kah paar sõna sekka:
Mõni aeg tagasi sain siin ühe komplekti uute GAZ 21 tagavedrude omanikuks.
See mees, kellelt ma nad ostsin, ütles, et neil vedrudel olid sellised piklikud kinniköidetavad kotid või katted ka kaasas, aga nood ta viskas ära.
Minu küsimuse peale, et mispärast siis, ütles ta et kuulu järgi ei pidada need katted kuigi kaua kestma. Oleneb muidugi millistel teedel sõidetakse ja kui aktiivselt autot kasutatakse.
Et kui neid termantiinist vedrukatteid või kotte korrapäraselt ei puhastata, siis pidid nad üsna pea omadega läbi minema ning talvel külmaga teadupärast muutuvad taolised asjad suht rabedaks ja mõrad pidid olema kerged tekkima.

Nii et lõppkokkuvõttes eks see taoliste asjade kasutuselevõtt põhimõtteliselt omaniku enda otsustada ole.
See dermatiin on ju õhkumitteläbilaskev materjal?Ma mõtlesin ,et teeks presendist või mustast teksariidest?No millestki tugevamast mateeriast.Presentkatte all säilib autu ka ju paremini kui näiteks dermatiinist või vakstust või koormakatte kile all.
Krm. ma proovin ära!
Kas oleks mõtet kõigepealt vedrulehtede vahele grafiitõli lasta ja siis grafiitmäärdega kokku määrida?
Roostetama lähevad siis, kui kasutatakse mingit suvalist õli, mis ei ole veekindel. Vene ajal raudteel liikust sellist õli, mida nimetati silindri õliks. Sellel õlil oli suur kleepuvuse omadus ja maha saamisega lapiga pühkides oli tükk tööd. Nimelt, see õli oli kasutusel auru vedurite silindri seina ja kolvi määrimiseks ja pidi taluma auru temperatuuril määrimise omaduste säilitamist. Kasutasin kere põhja mastiksi üle võõpamiseks, et vesi ei saaks tungida mastiksisse tekkinud pragude kaudu metallini ja püsis kleepuva ja veekindla kihina.
Kui kasutad vedrulehtede määrimiseks grafiit määret, siis on tulemuse saavutamiseks vaja vedrud lahti monteerida ja kokku võõbata. Üleliigne määre surutakse välja ja moodustab külgedele kaitsva kihi ja kui kasutad kunstnahast ( dermantiinist parem materjal) katte kotte, siis seda roostet ka ei teki nii palju, mida peaks nii väga kartma. Grafiit tekitab vedrulehtede valele grafiidile omase libeda kihi, mis välistab pikemaks ajaks lehtede omavahelist kulumist. Kui tahad olla eriti hoolikas, siis võiksid eemaldada katted, tungrauaga auto üles tõsta, et vedrud vabaneksid pingest ja siis saad vedrulehtede otste vahel määret uuendada.
Aare Kirjutas:Ilma kateteta kuluvad kõige enne ära vedrulehtede otsad ja nendes kohtades vastaslehed.

21-l veel plastseibe vedrulehtede vahel ei kasutatud?
pppp Kirjutas:21-l veel plastseibe vedrulehtede vahel ei kasutatud?

Oiei. 21ne Volga valmistati siiski ajal, mil plast ei olnud konstruktsioonidesse veel ilmunud ja oli selline "kahtlane" ja "nõrk" materjal (vrd. murenemaminevad ja "õitsema" hakkavad Pobide ja Volgade salongi plastosad)...
Soetasin hiljuti endale 83a Gaz 24. Sellel on vedru ümber katted olemas, tundusid olema presendist. Auto enda läbisõit on alla 150000 niiet need võivad isegi originaalid olla. Enne on masinal olnud üks omanik , kes tõi selle ise venemaalt uuena. Talvel masinat kasutatud pole, seisis loomulikult pukkide peal.
Lugedes stihli teemat, siis Jaguaril on need katted ehtsast nahast. http://forum.automoto.ee/showthread.php?...#pid148275

[Pilt: Jaguar%20Mk7%20chassis.jpg]
valdo Kirjutas:Oiei. 21ne Volga valmistati siiski ajal, mil plast ei olnud konstruktsioonidesse veel ilmunud ja oli selline "kahtlane" ja "nõrk" materjal (vrd. murenemaminevad ja "õitsema" hakkavad Pobide ja Volgade salongi plastosad)...

No siis on selle (ja teiste sõidukite, millel lehtvedrud samasuguse ehitusega) puhul nende vedrukottide kasutamine minu jaoks mõistetav. Ühel pisut uuemal nõukogude päritolu sõidukil hakkasid lehtvedrud häält tegema siis, kui lehtede otstes olevad plastseibid ära kulusid (ja oleks ilmselt edasi ka vedrusid kulutama hakanud, kui uusi seibe poleks pannud).
Uurisin oma gaz 24 all olevaid katteid ja tuvastasin, et tõepoolest mingi termantiini laadne materjal. Ühel kattel olid nöörid juba lagunenud, mille siis usin peremees traadiga asendand. Ühe pildi pealt näha ka kumm mille vahele ta otsapidi läheb.
Ega kellelgi ei juhtu olema nende present/dermatiinkate lõikeid või kasvõi räbaldunud näidiseid?
Olen näinud tuletõrjevoolikust katteid M-2140-l,solidooli otsast,otsani täis löödud veel pealekauba Smile
Kuidas vastu pidasid ,seda kahjuks ei tea aga võimalus on välja uurida.
Minu Almal olid ka tagavedrud eelpool kirjeldatud viisil määritud ja sisse pakitud, kuid eemaldasin need ostujärgselt kohe. Vedrud on hästi säilinud, kuid pole aimugi, mitu kilomeetrit/aastat need kasutusel on olnud.