automoto.ee foorumid

Täisversioon: Mini kohta paar küsimust
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
tere, paar kiiret küsimust Mini mopeedi kohta:


1. Kuidas rootorit maha saada? Proovisin tõmmitsatega, kuid tulutult.. või oli vaja rohkem jõudu?

pilt siis sellest: http://www.zone.ee/masq0/1.JPG?2



2. Kuidas neid maha saada? Keegi võiks nende "ketaste" nimed ka öelda, saaks targemaks.. see vasakpoolne peaks vist sidurikomplekt olema? :|

pilt: http://www.zone.ee/masq0/2.JPG?2


3. Kas mini leegitoru ja silindri vahele käib tihend ka?
ber Kirjutas:tere, paar kiiret küsimust Mini mopeedi kohta:


1. Kuidas rootorit maha saada? Proovisin tõmmitsatega, kuid tulutult.. või oli vaja rohkem jõudu?

pilt siis sellest: http://www.zone.ee/masq0/1.JPG?2
Kas seal rootori peal paistab sul mingi polt? Minu mäletamist mööda oli mootoril V50 seal ilus ümmargune võll...
Selle võlli sees peaks olema kiil, mis sull ennem ära võtta tuleks, ning siis peaks rootor lihtsalt loksutades ära tulema.
ber Kirjutas:2. Kuidas neid maha saada? Keegi võiks nende "ketaste" nimed ka öelda, saaks targemaks.. see vasakpoolne peaks vist sidurikomplekt olema? :|

pilt: http://www.zone.ee/masq0/2.JPG?2
Sidurikettad...=)
Kõigepealt pead maha saama sidurikorvi (see asi kus sidurikettad sees on) koos ketastega. Selleks pead lahti keerama selle vasakpoolse mutri. Et see ringi ei käiks, soovitan sul sinna hammasratta vahele mingi asja panna nt. lapiku peaga kruvikeeraja. Hammasratas tuleb juba tunduvalt lihtsamalt lahti...lihtsalt polt vaja ära keerata.

ber Kirjutas:3. Kas mini leegitoru ja silindri vahele käib tihend ka?

Minu mäletamist mööda mitte. Täiesti kindel ei ole.
Tambets Kirjutas:
ber Kirjutas:tere, paar kiiret küsimust Mini mopeedi kohta:


1. Kuidas rootorit maha saada? Proovisin tõmmitsatega, kuid tulutult.. või oli vaja rohkem jõudu?

pilt siis sellest: http://www.zone.ee/masq0/1.JPG?2
Kas seal rootori peal paistab sul mingi polt? Minu mäletamist mööda oli mootoril V50 seal ilus ümmargune võll...
Selle võlli sees peaks olema kiil, mis sull ennem ära võtta tuleks, ning siis peaks rootor lihtsalt loksutades ära tulema.
ber Kirjutas:2. Kuidas neid maha saada? Keegi võiks nende "ketaste" nimed ka öelda, saaks targemaks.. see vasakpoolne peaks vist sidurikomplekt olema? :|

pilt: http://www.zone.ee/masq0/2.JPG?2
Sidurikettad...=)
Kõigepealt pead maha saama sidurikorvi (see asi kus sidurikettad sees on) koos ketastega. Selleks pead lahti keerama selle vasakpoolse mutri. Et see ringi ei käiks, soovitan sul sinna hammasratta vahele mingi asja panna nt. lapiku peaga kruvikeeraja. Hammasratas tuleb juba tunduvalt lihtsamalt lahti...lihtsalt polt vaja ära keerata.


1 kohta siis.. Mina ei näinud seal rootoril mitte mingit polti..

ja teise kohta: kui ma seda hammasratast kinni hoian ja polti keeran, hakkavad sidurikettad seal sidurikorvis liikuma, tekib nagu sidurieffekt..
Natuke offtopic teema, aga kuidas "homemade" vahenditega eemaldada karteri pooli?
Leegitoru ja silindri vahele käib küll tihend.

Sidurikorvi all on üks hammasratas, ürita sinna kruvikeeraja ette sättida. Enam täpselt eimäleta aga kuidagi nii sai neid lammutatud.
Kui tekib see nn siduri efekt, siis kui on olemas padrun ja korralik vars loo sinna 2kkiliselt vastu (kiiresti). Sidurikettad ei hakka nii kiiresti liikuma, minul isiklikult aitas see kyll. leegitoru mutri vahele vist mingi tihend on olemas, aga ilus ja hea on panna sinna kuumakindlat silikooni ja see peab h2sti.
Aitäh kõigile vastuste eest, kuid ühe asja küsiks enne veel - kas kuskil nendest kohtadest ei ole tagurpidikeermega midagi?
tamar99 Kirjutas:... ürita sinna kruvikeeraja ette sättida....

Kas hammasratas peab sellele vastu?
Sidurit hoidev mutter käib väntvõlli otsas, seega hammasrataste blokeerimine ei aita. Kui generaatori rootor on veel teises väntvõlli otsas, on lihtsam see fikseerida (kalts ümber ja kruustangide vahele vms.).
Rootor ehk magneeto on väntvõlli otsas koonuse otsas ning lisaks on veel kiil,mis käib väntvõlli sisse ja mille jaoks on rootoril soon.Rootor kinnitub väntvõlli otsa selle poldiga,mis keskelt paistab.See tuleb kõigepealt välja keerata ja siis tuleks otsida mingi tugev polt,mis oleks peenem,kui see kinnituspolt ja samas paar sentimeetrit pikem ka. See polt tuleb siis sinna auku pista,nii,et ulatub kindlasti täiesti põhja välja,muidu rikub keerme väntvõlli otsas ära. Poldi pea ja rootori vahele peaks jääma 1cm ruumi.Seejärel tuleb tõmmitsa käpad panna rootori alla ja tõmmitsa polti vastu seda südamiku sisse pandud poldi vastu keerata. Niimoodi peaks rootori kätte saama.Kui rootori koonus ja kiilusoon on heas korras ja tihked,siis ei tohiks rootor väga kergelt väntvõlli otsast maha tulla. See polt,millega rootor väntvõlli otsa kinnitub,on M7 keermega,nii,et uue poldi leidmine võib osutuda raskeks.Mina keermestasin väntvõllil selle augu M8 keerme peale ringi ja panin sinna tugeva poldi.
ma sain oma v-50m mootoril rootori nii otsast ära, et võtsin kõik hammakad ära ja lõin torniga vastu väntvõlliotsa (siduri poolt) ja tuli küll ära. Nii sain mootori ka lahti. Kui torni ole, siis võib puuklotsi kah sinna vastu panna.
ber Kirjutas:tere, paar kiiret küsimust Mini mopeedi kohta:
1. Kuidas rootorit maha saada? Proovisin tõmmitsatega, kuid tulutult.. või oli vaja rohkem jõudu?
pilt siis sellest: http://www.zone.ee/masq0/1.JPG?2

Generaatori magnetsüdamiku saad väga kiirelt ja lihtsalt kätte järgnevalt: Seesama polt (igatpidi erimöödus, nii pikkuselt kui keermelt, kövadusastmelt), mis magnetit kinni hoiab, keera lahti ja jäta poldi pea ning magneti vahele ca 3 mm. Siis löö sileda löögipinnaga haamriga poldi pea pihta täpselt otse üks paras köks. Kui vahe poldipea ja magneti vahel vähenes, liikus magnet järelikult koonusel. Kui kätte veel ei saa. keera polti uuesti 3 mm eemale ning anna uus köks. Mönel mootoril piisab örnast köksust, mönel peab päris tugeva andma. Jälgi, et sa aga täpselt otse poldi pea pihta lööd, sest muidu vöid poldi köveraks lüüa. Ära selle pärast muretse, et keerme maha lööd. Polt ise on karmist materjalist ja keermeosad väntvöllis on ni pikalt koos et tugevuspinda piisavalt. Pole ma veel ühelgi löönud keeret maha. Mingit teist polti sinna asemele panna ei saa, sest sellise keermega tavalisi polte poest ei saa ning tavalised poldid oleks ka pehmemast materjalist, need lööksid kohe köveraks. Seda, kui magnet koonusest lahti annab on kohe köksu löömisel kuulda. Kui kinni jääb, on selline terav heli, kui aga lahti annab, tuleb selline tumedam koks. Lahtitulnud, eemalda polt vedrusibiga ja vöta käsitsi magnet ära, kiilu ära unusta, pane see magneti külge, siis ei kao ära.

ber Kirjutas:2. Kuidas neid maha saada? Keegi võiks nende "ketaste" nimed ka öelda, saaks targemaks.. see vasakpoolne peaks vist sidurikomplekt olema? :|
pilt: http://www.zone.ee/masq0/2.JPG?2

Vasemal on jah sidurikorv ketastega. Selle saad kätte samuti lihtsalt. Otsi parajas möödus torutangid (mugavaimad selle tööks on need lukustuvad tangid), millega hoiad sellest detailist kinni, mis kohe ümber sidurikorvimuttri asub. Seesama, mis ketaste sisse läeb (ühendab nuutide kaudu siduriketaste vaheplaate väntvölliga, ka on ta nuutühendusega väntvölli otsas, jäigalt). Hoiad sealt väntvölli kinni ning keera sidurikorvi mutter lahti. Arvesta, et sidurikorvi enda all vöib olla distantsseib, see tuleb täpselt sama tagasi panna, muidu asjd ei klapi. Sidurikorvi tagasi pannes tea, et kinnitusmuttri alla käib vedruseib. Soovitan kindlalt panna ka keermeliimi. Muttrit ei tasu kinni vägistada vaid keerata möödukalt, vedruseib ja keermeliim teevad oma tööd hästi. Kui sa väntvölli otsast selle keerme maha keerad, on muret rohkem kui sa sooviksid.
Hooratta lahtikeeramiseks kasutan ka mina suurt lihtpeaga kruvikeerajat, pistan selle hoorattahammaste ja korpuse vahele vastavalt siis selles suunas, kas soovin keerata hoorattamuttrit kinni vöi lahti. Selle muttri alla käib spetsiaalne plekkstopperseib. Viimase puudumisel, kasuta muud öhukest plekkseibi ja keermeliimi. Ka hooratta all vöib olla distantsseib, kui nii, pane sama seib samasse kohta tagasi (siis on kindel, et valed asjad ei höördu omavahel).
Kui sul tekib probleeme sidurikorvile siduriketaste köige pealmise, survelaagrit omava, kaane peale kangutamisel (see paksust plekist detail sidurikorvi pääl ning mille all oli vedru), anna teada. Kirjutan siis, kuda teine mees sind selle panekul aidata saab.
Ennem kui siduripoolse mootorikaane tagasi peale paned, keeruta sidurikorvist detaile, vaata et miskit valet kuskile vasta ei hööruks.

ber Kirjutas:3. Kas mini leegitoru ja silindri vahele käib tihend ka?

Minu arust parim sinna on takunöör silikooniga (juhul, kui sul on veel alles leegitoru ja silindrit ühendav vahetoru, tavaliselt vöetakse see ära), ainult silikoon kipub surve töttu end vahelt välja pigistama. Kui vahetoru puudub, pead aga jah leppima aint silikooniga.
janukovits Kirjutas:Natuke offtopic teema, aga kuidas "homemade" vahenditega eemaldada karteri pooli?

Kui köik liigsed osad eemaldatud, ja köik pooli koos hoidvad poldid lahti antud, olen puit- vöi plastik-haamriga koputanud kordamööda väntvölli otste pihta. Siis on karteripooled teineteisest eemaldunud. Ning kui pragu piisavalt suur, olen aidanud ka kruvikeerajaga nati kohast, kus poolte tihendus omavahel ei ole oluline (tihenduskohast ei tasu, kuna surub alumiiniumile soone sisse ning siis on sinna kindlalt silikoni vaja).