automoto.ee foorumid

Täisversioon: Probleemid vooludega.
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Probleem 1.
IZ jupiter 3k ei lae. Panin tsiklile peale korraliku 12v aku ja kõik oli korras kuni selleni, et pirnid läksid läbi. Arvasin, et äkki käib hoopis 6v aku ja selle pärast ka genekas ei suuda laadida. Vahetasin siis musta relee välja ning tsikkel hakkas laadima. Proovisin järele ja laadis akut keskmiselt 13.8 voldiga. Kõik oli ok ja sõitsin mõnda aega ilma akuta, panin 12v pirnid sisse ja töötasid.
Nüüd enam uuesti ei lae. Pakun, et äkki on relee jälle omadega läbi, aga ei tahaks hankida järgmist releed ja uuesti läbi lasta. Niisiis küsimus: kas IZ jupiter 3k on 12v või 6v.

Probleem2. Voshod 3m-il puudub säde, korra on ja enamus ajast pole. Keegi oli tsiklile peale soetanud 12v auto süütepooli. Ma arvan, et voshodi genekas on 6v ja ei jaksa süütepoolile piisavalt voolu peale lasta. Küsimus: mitme voldine on Voshod 3m?
ish on kindlasti 6 voldise PINGEGA, vool on väheke teine asi kui pinge Wink

kui akust vähe suurem pinge tuleb, siis pole ime, et pirnid läbi põlevad Toungue
Nojah, aga kas siis IZ laeb 6V akut 13V-ga?
Pigem on sul probleemid pingetega, sest voltides mõõdetakse pinget, vooludega on sul siis probleemid, kui juhtmed punaseks lähevad..

Ma pakun, et sul relee regulaator ei tee oma tööd, relee regulaator peaks generaatorist tuleva pinge piiridesse ajama ergutuspinge abil.

Generaatorist tuleb vurts välja vastavalt pööretele, keerdudele ja mähiseristlõikele ning ergutuspingele.

Põhimõtteliselt võid kasutada oma generaatorit ka 12 V elektrisüsteemi alusena, aga siis tekib häda, et madalate pööretega langeb pinge alla 12 voldi, tuled on kui seasilmad ning akut ei lae.

Niipalju, kui mina jup 3-sid näinud olen, on nad 6 voldised.

Tavaliselt kasutatakse vene tsiklitega 6 voldist alalisvoolugeneraatori(DC) süsteemi - genekas, relee regulaator. Võimsus oli vist 45 W.

12 v uuemad tsiklid kasutavad vahelduvvoolugeneraatoreid(AC), vahelduvvoolu generaator, alaldi ja regulaator. Izide puhul peaks võimsus olema 100 W.

12 voldi süsteemil on see konks, et kui tsikkel töötab ja koormus on taga, siis ei tohi juhtmeid aku küljest lahti ühendada - on oht et pooljuhid surevad ära kõrge pinge tõttu(http://en.wikipedia.org/wiki/Voltage_spike).

Head generaatori juttu võib leida, seletab mis tähendab ac ja dc generaator http://www.avionicswest.com/myviewpoint/alternators.htm
mul on ka iz jupiter 3K, need on kindlasti 6V.Ime pole et esimene relee l2bi kohe ei p6lenud kui 12V taga Big Grin. sell juhul saad 12V s6ita kui ei kasuta releed vahel, aga siis pole ka laadimist.
12V pirnid h66guvad (nats p6levad) ainult 6V systeemi peal. Teine relee l2ks sul l2bi sellep2rast et kimasid ringi ilma akuta, see p6letab relees kontaktid 2ra, v6i on kontaktid lihtsalt kokku j22nud, ka sel juhul puudub laadimine (v6ta nn must karp lahti ja vaata kontaktid yle, olen ise n2inud juhust, kus kontakt lihtsalt j2i kinni ja enam ei laadinud, peale kontakti vabastamist oli laadimine tagasi).

Mina tean et 12V systeemiga on ainult Planeta 5,awa 638 ja (v6ib-olla) ka jupiter 5.

Voshod peaks ilusti tootama auto syytepooliga, tuttaval minskil peal ja toimib nagu kellav2rk.

soovitan edaspidi s6ita iz-iga 6V akuga ja v6id ka need 12V pirnid asendada 6V, sest need vast p6levad heledamalt.Toungue

Indrek
12v pirnid põlesid ilusti läbi relee, järelikult relee tegi voolu pirnidele parajaks ja vähe võnkuvaks.Vaatasin relee kontaktid üle kõik on tip top. Aga peak proovima, et panen izi käima ja vaatan kas relee kontaktid võnguvad.
relee pinge reguleerimise süsteem töötab ainult koos generaatoriga, relee ei mõjuta aku pealt tulevat 12 volti

ja iz planeta sport on samuti 12 voldise süsteemiga
Põlevad jah, olen isegi kogematta s6itnud ilma akuta( akku klemmid rappusid lahti) ja egas seal vahet jah polnud. aga 6V pirn p6leb ikkagi heledamalt Toungue