automoto.ee foorumid

Täisversioon: Paak tühi = rikutud pump?
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Olen kuulnud päris tihti sellist juttu, et kui sõita lääne autodega niikaua kuni bensiin otsa saab, siis võib bensiinipump katki minna.
Kas see on tõsi? Kas bensiini otsasaamiseni sõitmine võib autole midagi halba teha? Tahaks Toyota Carina E ('94) bensiinikulu testida, aga enne ei julge.
Bensu kulu saab ka teisiti testida, kui nüüd järgi mõelda.... Tangid paagi täis. Nullid km lugeja ära.. Järgmine kord tankides näed palju sisse mahtus uuesti.. Ja voila.... Lihtne mata ja korras. Ei näe nagu mõtet. Ja see paarsada ml vahet, mis selle tankimise juures tekib... EI muuda küll midagi. Rohkem muudab su sõidustiil. Seega WTF?
Nojahh !! Bensukulu saab testida jah teisiti, aga küsija vastust ikkagi ei saanud. Ausalt öeldes huvitab mindki, kas bensu lõppedes on tõesti paagisisene pump tuksis kohe, nagu paljud räägivad?? Ja mind näiteks huvitab, palju ma saan sõita põleva bensiininäidiku tulega( oleks hea teada) ning selle teada saamiseks tuleb küll paak tühjaks sõita. Aga samuti ei julge: äkki keerabki pumba tuksi???
Ma sügavalt vabandan kulla madka, et ma üldse suu avada julgesin. Pakkusin välja lihtsa ja kondivaeva mitte nõudva alternatiivi. Kui sul sellega probleeme siis kahju küll. Ning olen ma keelanud kellegil targemal vastata täpselt küsimusele?? Ning oma arvamust pumba teemal ei hakka ma avaldama, sest ma pole 100% KINDEL.
Ei keera kohe p...se.See vöib juhtuda ntx siis kui pump juba niikuinii viimase piirini kulunud on,bensiin pmtselt jahutab ka pumpa.Ise söitnud aastaid erinevaid autosid bensust tyhjaks,ykski kord pole pump saba pannud.Pealegi on sissepritsega autodel hea omadus kurvis,kui bensu on juba väga vähe,jönksutama hakata.Siis saab aru,et ega enam pikka pidu pole.Karpaga autodel saab lihtsalt otsa ja köik.
Kümmekond aastat tagasi oli mul ühtejutii kolm Audi 90 Quattrot. Keskmisele sai pandud uus pump ja see hakkas paraku kohe laulma, sest asjaolude kokkulangemisel kütus sai otsa enne tanklat. Töötas, aga hakkas laulma/pinisema.
Põhimõtteliselt vastus juba kõlas, ja see õige on see: kui el.pump asub paagis (Toyota ntx), siis seda jahutab ümbritsev kütus. kui kütust pole, on pump õhus ja kuumeneb üle. Kaua see kuumana vastu peab - sõltub automargist/tootjast. Kui ma ei eksi, oli Opel see, mil pump kipus suht kiirelt õhtale minema (esimesed Vectrad).
Style Kirjutas:Kui ma ei eksi, oli Opel see, mil pump kipus suht kiirelt õhtale minema (esimesed Vectrad).

Ei eksi. Sama pump põhimõtteliselt peaks olema ka (vähemalt) viimaste Kadettide peal. Või siis Kadettile sobiv vähemalt.
Igatahes endal oli selline jama '90 2.0 Kadettiga. Suutis lausa kaks korda mind teele jätta.
Läheb jah tuksi. Ära parem proovi. Kodanik Demineerija kirjutamisstiil on küll nõme, aga ma soovitaks ka seda täis tankimise meetodit, kui seda kütusekulu ikkagi on üldse nii täpselt vaja mõõta.

Ahjaa, seda ka et bensupumpasid toodab üldse mingi paar-kolm firmat, nii et see margipõhine eristamine ei oma erilist mõtet. Võib-olla on tõesti näiteks Boschi pumbad tugevamad ja Walbro omad lähevad kiiresti tuksi (täiesti suvaline näide, reaalset infot ei oma), aga sama automargi eri mudelitel võivad pumbad vabalt eri tootjatelt tulla.

Samas arvatavasti on pumpade konstruktsioon siiski sarnane, nii et igal juhul tasub tühjaks sõitmist vältida.
paagisisesel pumba korral ei soovita paaki kytusest tyhjaks söita,sest lisaks jahutamisele kytus ka "määrib" pumpa,vähendades höördumist.
Mina isiklikult arvan, et ega see bensupumbale midagi head ei tee, kuid samas kui õigel ajal auto seisma jätta, mitte et seda viimast 100-t meetrit veel saada, ei juhtu midagi (või ainult siis, kui tõesti on pump viimase piirini kulunud). Samas toetan kaasfoorumlase Demineerija mõtet, kuidas bensiinikulu arvutada. Kui tahta põleva bensiinitule kohta infot, siis näen mina kahte võimalust: proovimise tee on muidugi täpsem, kuid otsides välja tehasemanuaali, võib sealt välja lugeda, mitu liitrit kütet veel paagis on. Võtad siis kaasfoorumlase Demineerija "nipiga" välja bensiinikulu, sest tehasemanuaali andmed enam samad ei ole, sest mootor juba vana ju.Teed lihtsa mata ja ongi tulemus käes. Ise kord proovisin nii ja naa, tulemus oli üllatavalt täpne (eksisin ca 1 kilomeetriga), autoks oli 89-nda aasta sigarikerega Audi 100.
Minu BMW-l 318i jäi küll pump terveks (paagiväline pump),testisin ka mitu kilomeetrit tulega sõita saab Smile.Muidugi kohe jätsin seisma kui mootor märku andis,et enam tööd ei tee Big Grin
Siiski enamjaolt ei soovitata paaki kuivaks sõita.
loogiline tundub küll, et kütuse lõppemisel kaob määrimine ning pump siristab "kuivalt". Aga kas pritsemasinal ei anna juba kütusesse "õhumullide" tekkimine (kui luristatakse õhku + kütust ning kütus veel määrib) sõites tugevalt tunda? Või surutakse mullid igal juhul selle 1..5bar (otsepritse-bensukate puhul suisa ca 50bar ning ilmselt sama suurusjärk ka diislitel) puhul nii kenasti kokku, et pihustitest õhu läbipumpamine pole tuntav?

huvitav, mida ütlevad autode kasutusõpetused - et kas keelavad masinate kuivalesõitmise ning teatavad, et sellest tingitud rikked kõrvaldatakse omaniku kuludega? Ega's insenerid + majandajad rumalad pole Wink
arvan, et turboautodel võiks selline info kasutusõpetuses olla - aga vabalthingavatel ehk pole? Üldiselt - nagu turbomootoreid sisse tuues viitasin - pump pole ainuke asi, mis kütuse lõppemisel / segu lahjaksjäämisel kannatab - ning ekstreemnäites detonatsiooni tagajärjel tekkida võiv kolbide sulamine on ju palju kulukam tagajärg, kui uue pumba "allaviskamine"
Mul gaasiautul igatahes hoiatati, et jälgiks pidevalt pentsuseierit, et kogu aeg oleks paagis niipalju bensiini, et pump kuivale ei jääks.
13piisab, pumbast edasi ei suruta midagi kokku sest pump ei suru õhku - kui ta kasvõi korraks kuivale jääb, siis kukub ka kohe bensurõhk kütuselatis ning segu läheb lahjaks.