automoto.ee foorumid

Täisversioon: Mootor suri?
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
MB w123 230TE, 1982
2.3 bensiin

Laenasin auto välja ja just sel hetkel pidi ta ära "surema". Jõud kadus täielikult. Mootor käib väga lihtsalt ringi. Sellist seletust kuulsin läbi telefoni. Autot ennast näinud veel pole.

Enne juhtumit oli probleemiks:
1) õlisurve kadus (varem oli seal 1,5 - 3 aga siis kukkus 0,5 peale. ma muidugi ei tea mis see surve võis suremise hetkel olla)
2) õli hasises bensiini järgi
3) mootoris oli kuulda kerget raginat (näiteks siis kui madalate pööretega mäest üles ronida)
4) ühes silindris oli küünal ebanormaalne. kui ma oma mälu ja seda toredat lehte ( http://www.hot.ee/overspeed/ ) võrdlen, siis ütleks, et 1.silinder oli SUURED SADESTUSED ja 2.3.4. NORMAL.

Miks ma selle teema tegin? Aga selleks, et kui ma nüüd lähipäevil jõuan vanakest vaatama, siis äkki teaks juba paremini mida vaadata või katsuda. Päris maha ei tahaks ka nüüd seda masinat kanda oma mõtetes... Wink

Kohapeal oleks plaanis juba surved ka silindrites ära mõõta aga mõõteriist puudub. Äkki kuskilt saab laenata...

Kes aitab kaasa mõelda saab suure pai!
Õlirõhu kadumine viitab eelkõige õlipumba rikkele või õli puudumisele, samuti võib olla midagi juhtunud näiteks saaledega.
Bensiin õli hulgas viitab näiteks kolvirõngaste purunemisele.
Kui üks küünal oli teistest erinev, siis ilmselt on rike mainitud silindriga seotud.
Minu tagasihoidlik arvamus on mootori hammasrihma(kui ta ikka on rihmaga?) purunemine. Parandage, kui eksida võin.
m102 on ketiga ja õlisurve kaob ka siis kui mootoris on bensiini sees liiga vähe õli. "Ragiseva" ketiga kannatab see mootor ka üsna pikalt sõita, aga kui juhuslikult mootorile piitsa anti siis pole keti purunemine mingi ime. Ühtlasi on selle mootori omapära vaakumkambrite purunemisel bensiini sattumine õli hulka. Seega võib seal olla sadu variante, mille hulgas on rõngaste/keti/vaakumkambrite jne purunemine.

Dad.
Kui mootor käib väga lihtsalt ringi,siis pakuksin ma plokikaane tihendit.Sai äkki kuuma,tihend läks ja nüüd kompressioon puudub,kuna paar pütti üksteisega ühenduses.Saalede kinnijooksmise korral peaks mootor just väga raskelt vöi siis üldsemitte ringi käima.Vöta aga jah kuskilt mööteriist kaasa kompressiooni jaoks,saad pildi selgemaks.
Väga kergelt käib ringi=kadunud kompressioon=purunenud kolb/rõngas või kaane tihend.

Erik Kirjutas:Laenasin auto välja
Enne juhtumit oli probleemiks:
1) õlisurve kadus
2) õli hasises bensiini järgi
3) mootoris oli kuulda kerget raginat
4) ühes silindris oli küünal ebanormaalne.

Oled ikka kamikadze küll, et selliste tunnustega autoga liikled, ja seda veel välja laenad... mina ei söandaks õllegi järele sõita. Kui selliste sümptomitega haige mootoriga pikemalt ringi liikusid, siis hakka kapremondile mõtlema.
Kui on bents õlis siis bensupump haige(membraan),vaheta õli äraja tee pump korda või vaheta ja siismõõda kompressioon ära
ahtos Kirjutas:Kui on bents õlis siis bensupump haige(membraan),vaheta õli äraja tee pump korda või vaheta ja siismõõda kompressioon ära

E ehk einspritz ehk maakeeli sissepritse pump asub parema tagaratta kõrval.

Dad.
kas ta tossab ka käies?
Siis jookseb mõnest pihustist bensiin silindrisse ja sealt karterisse
Tore, et palju vastati. Nüüd sai siis auto üle vaadatud ja esialgne hinnang antud.

Arvatavasti juhtunu:

1) oli mootori kett pingutamata (ragises ju ka)
2) tänu sellele lõhkus ketipinguti (selle tald on katki)
3) kett hüppas nukkvõllipealt üle
4) kuna nukkvõll on vales asendis, siis kõigis silindrites surve kadus. Selle pärast ka käib mootor hästi vabalt ringi, et surveid pole (mõõdetud ka vastava seadmega).

Plaanis uurida:

1) kuidas käib ketipinguti vahetus ja võimalusel see osta/paigaldada. Veel vaja joonist kust on näha mis asendis nukkvõll paiknema peab.
2) klappide seisukorda. kas võib juhtuda nii, et klapid jäid terveks? Keti üleviskamise hetkel mingeid lisa hääli ei kaasnenud.
3) keti vahetus ja selle hind