automoto.ee foorumid

Täisversioon: K: Millega on tegu?
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Leidsin uue maja kuurist sellise isendi, ei hakand kohe välja viskama ja tekkis mõte selle restaureerimisest.
Oskate ehk öeld millega on tegu, palju on vanust ja on ta ka uunikum?
Kas kellelgi leidub mõningaid piltte ja teksti sellest võrrist(sooviks näha tehasest tulnud värvilahendust, kuna võrr on käsitsi mingi rohelise värviga üle värvitud)?!
Mõni asjatundja võiks pilte uurida ja öelda kas midagi originaalist ka puudu on või kas on midagi mitte originaali vastu vahetatud?

Pildid: [Pilt: dscn4076zo7.jpg]
[Pilt: dscn4078te7.jpg]
Tegemist on siis Gauja abimootoriga jalgrattaga. Vanus orienteeruvalt 40 aastat. Esmapilgul paistab täiesti komplektne. Kindlasti seal on midagi vahetatud aga neilt piltidelt ei ole lihtne seda tuvastada. Tundub, et on lisatud tagatuli. Väärt leid igatahes, ära seda hoogsalt restaureerima asudes p*****e keera. Isiklikult soovitan ta jätta sellisele kujule, nagu ta hetkel on. Löö kummid täis, õlita ketid, bensiinisegu paaki (2 taktiline mootor !!) ning tunne asjast rõõmu. Restaureerima asudes võid arvestada minimaalselt ~10k eeguse kuluga.

Edit:
allolevalt lingilt saad infot ühe auto-moto foorumlase Gauja renoveerimise kohta. Teemas on juba pikka aega vaikus, ei teagi, kas on valmis või ei.
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=11232
Nõustun 100% eelkõnelejaga. Leid on suurepärane, tundub vägagi komplektne, pese ta lihtsalt puhtaks, tee vajalikud reguleeringud ja määrimised ja sõida mõnikord naljapärast. Erilist väärtust trantspordivahendina tal tänapäeval pole. Küll aga on väärtus ajaloolises mõttes.

Mina oman ka kahte Gaujat.
Vaatain ratta üle ja tundub et ainuke ai mis puudu on, on tööriistakott ja see tagatuli tundub ka ise veetud olevat.
Lähiajal keeran mootori pealt maha ja vaatan mis seisus seestpoolt on.
Aga värvist niipalju et piltide pealt vb ei s aru aga tegelikult on osad kohad lihtsalt pintsliga üle tõmmatud(lenksad sadulatoru jne) vältimaks rooste teket?!Toungue
To isandpauk: nii võhik ma ka ei ole, teen ikka 2 ja 4 taktilisel vahet küll WinkBig Grin
Keegi ei pea sind võhikuks aga jäta see mootor parem peale. Siis kui ta ringi käib, ei ole mõtet teda küll lahti võtta. Ilma spets tõmmitsata mootori pooleks saamine on üks paras arenemine niikuinii. Soovitan sul kontrollida kas on säde ning kas mootor ringi käib ning siis proovida käivitada. Mootori lahtikakkumine on ütlemata mõtetu töö, kui sa mingit konkreetset viga ei taha parandada. Pealegi on sealsed jubinad kerged kaduma. Sidurilaager on üks asi, mis lahtivõtmise käigus laiali võib laguneda ning siis on sul paarkümmend mõnemillimeetrist laagrikuuli mööda tuba laiali....
Ei ega päris laiali ei tahagi võtta vaatan ainult mis korras kolb ja rõngad on.
Mootor käib ringi küll sädet pole ainult, peab süütepooli vaatama.
Kui sädeme saan ja mootor ilusti vedama hakkab siis ei hakkagi üldse lahti kiskuma.
No-jah, oleneb muidugi mis sul plaanis. Võrri mootor on ju imelihtne, ma ei näe küll selle avamises/sulgemises probleeme. Peale selle on kaua seisnud mootoril simmerlingid jms tihendi teema ammu ära kopitanud, laagrid tundmatus seisukorras jne. Tööle võib ju tolle saada, aga sant on sant ja loota, et niiviisi asi vähegi kestaks, on naiivne - aastakümneid tagasi oli see ilmselt tõsine sõiduvahend ning lähtuvalt sellest võib eeldada, et mootor on vilet ka saanud piisavalt. Nalja võib ka muul moel teha Wink
Aga, see on väga komplektne Gauja, kui vähegi viitsimist, taasta ta. Mitmed on näinud vaeva mootori ja keti katteplekkide leidmisega, sul need puha olemas. Pintsliga tehtud värvkate mingi retro hõng nüüd küll pole mida hoida, pigem siis originaalsesse tooni uuesti värvida peale vajalikke eeltöid. Eks sa ise tead (või saad teadma) paremini, mis seisukorda sa seda sättida soovid, ainuke soovitus oleks see, et ära siis pulkadeks kisu, kui pole kindlat viitsimist tööga finišeerida Wink