automoto.ee foorumid

Täisversioon: Lisatulede legaalsus
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Millised nõuded on lisatulede külgepanemisel? Kui võimsad, mis asetusega jne?
Otsingu kaudu sain teada, et esisillast eespool ja esituledest tagapool?
Kunagil oli ARKi lehel suur pdf-fail, kus kõik tehnonõuded kirjas. Ehk on siiani seal kusagil, ise ei viitsi otsida.
Midagi ma leidsin.
Tsitaat:Kood 206. Lisakaugtule laternad

Nõuded: 1) lisakaugtule laterna valgusava välisserv ei tohi olla lähemal sõiduki välisgabariidile kui lähitule laterna valgusava välisserv ja laterna ülaserv kõrgemal kui 4 m teepinnast. Haagisele on lisakaugtule laternate paigutamine keelatud. Kui neljale peitlaternates asuvale kaugtulele on lisaks paigaldatud kaks lisakaugtule laternat, siis peab elektriskeem tagama, et neid saab sisse lülitada ainult lühiajaliselt hoiatava valgussignaali edastamiseks;

2) koodi 203 nõuded;

3) lisakaugtule latern ei tohi olla nii suunatud, et ta otseselt või kaudselt, tahavaatepeegli või mõne teise valgust peegeldava pinna kaudu, pimestaks juhti.

Kontrollimine: 1) TÜ – vaatluse, mõõdulindi ja luksmeetriga vastavalt direktiivile 96/96/EÜ (paranduste direktiivid 1999/52/EÜ, 2001/9/EÜ ja 2001/11/EÜ);

2) TK ja TJV katsetustel – vt kood 203.

[RTL 2002, 106, 1575 – jõust. 01.01.2003]
et katusele panna (offroad) selleks peab olema mingi litsents
Tsitaat:Kood 206. Lisakaugtule laternad
Nõuded: 1) /---/ Kui neljale peitlaternates asuvale kaugtulele on lisaks paigaldatud kaks lisakaugtule laternat, siis peab elektriskeem tagama, et neid saab sisse lülitada ainult lühiajaliselt hoiatava valgussignaali edastamiseks;
Kas keegi tõlgiks selle nüüd talumehele arusaadavaks? Minu eesti keel ütleb seda, et sellisel juhul ma tohin kasutada neid lisatulesid AINULT vilgutamiseks, küll aga mitte sihtotstarbeliselt ehk pimedal ajal lisavalgustusena... Imelik.
Eks sõltub ka politseiniku tujust.Öösel eriti ei kotita( siis eriti passimas ka kedagi pole).Peasaasi ,et tuled õigel ajal maha võtad.Päewal võib rohkem probleeme tekkida(just Pärnu kandis).Kui tulekatted peal ,pole probleeme.Koos põhituledega + 4 prozet katusel ja 2udukat all. Nähtavus pimedas ideaalne.Rohkem ei soovitaks tulesid lisada.
Nende lisatulede külgepookimisega oli kuulu järgi probleeme juba vene ajalgi: kirjandusest võib lugeda, et karmilt on keelatud esimeste topelttulede lisamine autodele, millel neid tehase poolt ette nähtud vaid üks paar. Kuigi Pärnu linnas kärutas veel aasta-kaks tagasi (pole enam juhtunud trehvama) ringi omaloominguliste topeltlaternatega tumeroheline univeraal Volga - ega eriti ilusat muljet küll ei jäänud...

Meenub ka isiklik kogemus: kunagi oli kombeks monteerida sõidukite tagaaknale lisa-stopptulesid. Kui nüüdseks isiklik Vaz 2106 mõned head aastad ülevaatusele läks, käskisid sealsed "jumalad" selle stopptulede paari sealt maha kiskuda: lubatud olevat ainult üks pidurituli tagumise akna keskel.
[quote=Sten]
Midagi ma leidsin.
[quote]Kood 206. Lisakaugtule laternad...
[/quote]

tsitaat paigalduse kohta õige, aga natuke on puudu, tsiteerin mälu järele:
Korraga tohib põleda 2 paari (4tk) kaugtulesid, millede juhtarv kokku ei tohi ületada 75 ühikut. (Ühikute numbri leiad tuleklaasilt, tavaliselt 17,5; 20; 25; v. 37,5). Kuna tavaliselt on juba põhilaternad numbritega 25 ja enam, siis selge, et 12,5 ühikut (75-2x25/2) lisalaternale on utoopia. Paigaldada tohib vaid vastava E märgisega (numbrit lambist ei mäleta) tulesid.
Ei aita ka lisa(kaug)tulede nimetamine töötuledeks, sest töötulede jaoks oma E number ja paigaldusele/lülitusele omad nõuded.