automoto.ee foorumid

Täisversioon: mootori soovitus
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
tere.
vedasin koju ühe CZ raami (arvatavasti 250 oma), puudu mootor. eesmärgiks on valmis saada ratas, millega kannatab natuke turnida, metsavahel töristada ja mis ka madalamatel pööretel ära ei sureks. lõppkiirust taga ei aja. olen kuulnud jutte, et CZ-i raamile on tõstetud minski mootoreid. siit küsimus: kas minsk jääb selle raami liigutamisega hätta? eriti veel kui on kärnaga rehvid? kui jah, siis mis oleks võimalikud alternatiivid? idaeuroopa rataste koha pealt vähe kogemusi.

tänud ette!

kewwu

Kui tahad turnida siis pole mõtet panna miski mootorit.Ise soovitaks iz jupiteri,või jawa kakesilindriseid mootoreid.Põhjus selle et neil on piisavalt jõudu.
Ise sõidan ka iz jupiteriga ja ka iz planetaga. Võrdluseks võib öelda, et kui tahad ka madalatel pööretel turnida võta kindlasti 1 silindriline, sest jõudu jagub kenasti rohkem kui 2 pütilisel, madalatel pööretel mudugiSmile
ideaalis ma ühepütalist taga ajangi. jätsin eelmises postis täpsustamata. siin tuleb sisse üks aga. nagu ütlesin, vene tehnika üksikasjad on suht võõrad, aga olen täheldanud, et minskist suurema kubatuuriga mootoritel on kaks summutit. seda ka ühesilindristel masinatel. niiet sellisel juhul oleks vajalik ka summutid ümber teha (raam on eest kahe postiga). leegikaid ei tahaks nagu lõikuma hakata. iseasi on see, kas suuremad mootorid sinna raami vahele ära mahuvadki.
hmm, eks minskist suurema kubatuuriga on mõnedel mootoritel ka üks sumpa (uuemad planeta 5d). Oled mõelnud ka orig. cz mootori pealepanekule? Või kui ei tahtnud, siis miks välistasid, see peaks ju liigutama küll ja peale istutamisega ka probleeme vähe. Nende saadavuse koha pealt ei tea just kuigi palju.
Kaasajal ei tohiks mootorite saamisega probleeme olla, pane kindlasti 4-taktiline, siis oled ka ajaga kaasas käinud, pöördemoment korralikum ja vastupidavus samuti.
cz mootori välistamiseks mitu põhjust kohe: kättesaadavus, ronimiseks mittesobilikud kõrged pööred ja kuiv sidur (250-se koha pealt nii kindel ei ole, aga 125-sel on küll).

planeta 5d on jah ühe summutajaga, aga siinkohal peaks keegi kogenum ümberlükkama väite, et see mootor tahab kiirust piisavaks jahutamiseks, vastasel juhul pidi sõrmlaager suht kergelt otsad andma. naised saunas rääkisid Smile

neljataktilisi mootoreid ei ole küll uurinud, aga ma usun, et selle võimaluse välistab hind. aga kunagi ei või teada. äkki keegi oskab mingit linki anda, sest mul ei ole õrna aimugi, kust otsida.
Võimalik jah, et sellisel suveperioodil kõlbaks ära miski 4t mootor või vähemasti vesijahutusega.
Eks need vene kahetaktilised kipuvad ikka üle kuumenema, kaasaarvatud ka Planeta 5 mootor. Selliste ilmade juures pole ka midagi imestada, eks tahab ikka jahutamist saadaSmile
Suveks sobib ka näiteks vene sundjahutusega mootor, nagu on tuulal. Sobib ka invaliidiauto mootor (planeta oma), millel on samuti sundjahutus. Neil mõlemal on ka jõudu piisavalt Wink
no eesmärk on ikkagi võimalikult kerge ja samas odav ratas koduste vahenditega. ja pealegi, vaevalt sinna raami vahele ükski sundjahutus mootor ära mahub.

tegelt mootorit niiväga enam ei otsi ka, sest kukkus sülle üks pooletoobine minski mootor, mis vajab mõningast nokitsemist. seoses sellega äkki keegi oskab öelda kui suur on minski tagaratas ja kui palju on tagumisel hammakal hambaid? saab mingi ettekujutuse kiirusest, sest olemas on cz 250 taguratas üsna suure hammakaga (hambaid ei ole veel üle lugenud). kui selle kombinatsiooniga kuskil 60-70 km/h välja jookseb, siis sellest on maa ja ilm metsavahele töristamiseks.
anti biootikum Kirjutas:CŽ'i mootori välistamiseks mitu põhjust kohe: kättesaadavus, ronimiseks mittesobilikud kõrged pööred ja kuiv sidur (250-se koha pealt nii kindel ei ole, aga 125-sel on küll).

125'el on küll märgisidur! Sugulasel on ja kui õli vahetasime käigukastis, siis sealt sissevalamise august on selgelt aru saada, et on märgsidur. Juba selle pärast, et õli läheb sinna! Big Grin

See-eest 250'nel on kuivisidur.
selle väikese apsu paneme minu väheste teadmiste arvele Smile
mul on ka cz raamil minski mootor ja taga on cz originaal hammakas ja ratas, välja läheb umbes 70 ning jõudu on kõvasti.
mitme hambaga hammakas sul on?
hambaid on 70
tänud!
planeta 5te tõesti ei soovita krossi masinale, (kui pole just sundjahutust) kuna sõrmelaagrid lähevad neil päris kergelt läbi, kui metsavahel künda, minski mootor peaks olema sellele päris asjalik mu arust,)
edu ehitusel.
kristjan