automoto.ee foorumid

Täisversioon: Istetehud tihend?
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Njaa...mure siis selline, et sai otsitud oma autole veepumba tihendid aga ei leidu kuskil. Ka on võimalik seda kuidagi ise teha?
Küsimusest ei selgu, millist tihendit mõtled. Kas veepumba võllil asuvat,või korpuse ja ploki vahelist. Kui korpuse ja ploki vahelist, siis seda on võimalik ise valmistada. Materjaliks 0,5 mm paksune paraniit . Pane veepumba korpus paraniidile ( võib ka tavalist pehmemat pappi kasutada ) ja märgi läbi korpuse kinnitus aukude materjalidele augu kohad. Kui on augu lõõmise rauad, siis löö augud sellega. Kui ei ole siis võta mutter ja polt. Poldi keermestatud läbimõõt peab olema veepumba korpuse aukudele vastav. Mutter peab sobima poldile. Pane mutter paraniidile märgitud augu koha alla ja polt asetada märgitud kohale ja haamriga lüüa nii , et toimuks materjali sisse augu stantsimine. Nii teosta ka teistega. Kinnita paraniit korpuse külge poltide ja mutritega. Joonista korpuse välis kontuur pliiatsiga paraniidile. Sise kontuuri märkimiseks ja ava tekitamiseks on vaja hakata väikese haamrikesega toksima veepumba siseava servale. Nõrgal toksimisel moodustub joon, mida pärast lahti lõika. Tugevamal toksimisel toimub paraniidil ( papil) materjali stantsimise efekt ja sisemine osa eemaldub. Välise osa eemaldamine toimub kääridega lõikamise teel. Ja tihend ongi valmis!!!
Seda stantsimist ehk poldiaukude tegemist saab ka sobivas mõõdus teraskuuliga teha.Ei rebi nii palju ja serv jääb kenam.Samuti võib mõni tihendimaterjal olla liig vilets ja valmistatava tihendi serv nii kitsas et tuleb kogu täiega ainult lõigata.
Võiks ikka öelda, et millise auto ja mootoriga on tegemist, siis nagu nõu anda kergem!!!
Mis tähtsust auto mark ja mootor omavad, kui ta nagunii tihendit ise tahab teha?

Samas mina paneks pumba lihtsalt mootorihermeetikuga külge, jääb ka kenasti pidama.
Jesper pakkus juba välja selle mõtte, kuidas mina olen näinud tihendeid tehtavat. Ainult et kasutatud on käepäraseid materjale, nt summutihermetsi ülejäägid, ehitussilikoon jm... Tundub küll imelik, kuid siiani on kõik ilusti pidama jäänud. Juhend oleks siis selline, et kanna tihendipinnale umbes tihendipaksune (s.t kuni 1,5 mm-ne) kiht vastavat ainet ning pane osad kokku ja ongi valmis Smile

EDIT: tihendipinnale -> veidi kehv sõnastus, mõtlesin tihendatavat pinda.
Just ,just.Kas siis tõepoolest ei leidu 40-t eeku et osta nt.ABRO-t?Sumpski tihendusmass kuivab rabedaks ja ehitussilikoonid jäägu ikka ehituseks.Nii mitmedki neist sisaldavad uhkelt äädikat mis soodustab oksüdatsiooni.
Kuid eks igaüks valib omale sobiva menetluse ise.
60 kroonine Ameerika päritolu mootorisilikoon/hermeetik (Benist saab näiteks) on ka väga okei ja sellest tuubist jätkub miljoniks aastaks. Ma jändasin palja tihendiga ikka omajagu enne kui sain teada et silikoon on ka tihendi olemasolu korral abiks.