automoto.ee foorumid

Täisversioon: Bensiini kulu tühikäigul
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Huvitab mind selline asi, et mis võib olla bensiini kulu tühikäigul? Nii uutel lääna masinatel kui vanadel vene omadel.
Mitu liitrit tunnis võtab?
Huvitab sellepärast, et vahel vaja mõni suurem tarbija külge ühendada ja ei taha, et aku tühjaks saaks.
Mossel saaks niimoodi labaselt mõõta, et esmalt mõõta ära kui palju bensiini mahub ujukikambrisse õige tasemeni ja siis mõõta ära kui kaua ta sellega tiksub ja siis korrutada Rolleyes
tqhq-s oli kunagi sellest ka mingi teine teema. Praegu ei leidnud. Aga tuginedes oma kahele Opelile, mille kompuutrid on pikematel mõõtmistel suht täpsed (+/- 0,2l keskmise kulu näitu), võtab C20XE moto (2,0 110kW) tühikäigul sooja motoga 1,1..1,3l/h. Kulu oleneb välistemperatuurist, õhuniiskusest - ning mu kogemuses peamiselt kütusest: kuna mu kodule on lähim Alexela tankla, tankisin mõnikord seal. Kulu pendeldas enamasti 1,2..1,3l vahel. Neste kütusega pendeldas 1,1..1,2 vahel ning teine mootor, mis sõitis vaid Statoili küttega, püsis suhtkoht stabiilselt 1,1 peal. See moto sai vaid Statoili kütust, kuna aastaid tagasi sai tõdetud, et Neste kütust võttis ta tiba rohkem. Aga seda enam täpselt ei mäleta - mäletan vaid, kuidas seesama moto Saksa+Poola kütustega tühikäigul vaid liitri võttis ning kuidas ta maanteel kulgedes võttis kütust keskmiselt 6,5l/100km (kompuutri järgi lausa 6,2l/100km), samas kui Eesti teedel sama kiirusega (110km/h) liikudes ei saanud isegi hetkekulu väiksemaks kui 6,7..6,8.

ülaloleva pika jutu point: kütusel ja kütusel on üüratu vahe. Kahjuks ei ole Eestis pakutav bensiin tänini võrreldav ei "bleifrei" ega "super bleifreiga" Sad
Ida-Euroopa kütus on solk jah, samas ma seda tühikäigu-mõõtemeetodit väga ei usaldaks, näiteks ilm mõjutab mootori tööd üpris palju ja vahed on juuspeened. Muidugi kui pidevalt katsetada ja võrrelda, siis saab ehk mingid tulemused kätte.

Peaks hakkama Saksast korralikku kütust importima, ad-hoc mõõtmine autobahnil näitas et pärast Poolast ostetud löga asendamist põleva vedelikuga sai auto vähemalt 10 hobust juurde.
korduvalt Leedu Poola kaudu Saksa Hollandisse sõitnuna julgen siiani kinnitada, et esimene normaalse kvaliteediga kütus, (diiselkütus ainumalt)on saadaval alles Poolas (statoil siis). kontroolitud nii tankimiste kui pardakompuutri järgi.

Teemasse: bensiinimootor armastab tühikäigul kordades rohkem kütust neelata, kui diisel. Moskvitsh 412 kulutas kohapeal tiksudes hinnanguliselt 5l tunnis. See selgus, kui talvel käivitades sai tühja paaki 10l valatud ja paari tunni pärast kütus otsa sai. (õhuklapp täielikult avatud, mootor tip-top korras). kaasaegsed sõidukadiiislid näitavad kompuutri järgi kuluks alla liitir tunnis, suur Volvo buss ilma lisaseadmeid kasutamata ainult 1,5-2l/h, kuid valgustuse ja kliimaseadme sisselülimisel juba 4 ... Aga tarbijate toitmiseks on ka 2 KORRALIKKU generaatorit + kliimapump.