automoto.ee foorumid

Täisversioon: Dnepr nukvõlli asend
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Peale mootori kokkupanemist ei lähe masin enam kuidagi käima. Heal juhul teeb paar suuremat pauku. Ei osanud muud, kui kahtlus et nukkvõlli hammasrattad said valede märkida järgi kokku pandud. Võtsin otsakaane maha ja avastasin, et lisaks nn. 11 märkidele on veel üks kriips. Äkki keegi oskab öelda millised märgid nüüd täpselt kokku käivad?

Allolev pilt on tehtud, nagu praegu koos on.
Liistude järgi saab ka enamvähem, kui joonis on ikka õige. Siis vaata, millised märgid kokku lähevad.
Nii saab ka, kui panna väntvõll hooratta märgi järgi üss ja nukkvõll tõukurite asendite järgi paika ja siis vaadata, kas mingid märgid lähevad kokku.
[attachment=26219]
Need NR.11 ei ole õiged märgid. Nukkvõlli hammasrattal paistavad õiged märgid fotol vasakul üleval (ühe hamba külgedel kaks kriipsu). Väntvõlli otsas oleval hammasrattal peab olema ühe hamba põhja kohal üks kriips.
Mälu järgi pakuks hoopis pildil kella nelja suunas olevat hamba harjal paiknevat täppi, mis peab kokku minema täpiga teise hammasratta kahe hamba vahel.
Iseenesest hea, et valesti koos, nüüd vähemalt viga teada. Nuka hammasrattal on teisi märke näha, aga vända hammasrattal ei paista eriti midagi. Välk on pilti kehvaks teinud aga enne järgmist nädalat ei pääse mootorratta juurde katsetama ja pildistama.
Kui keegi mingi märgi sellelt hammasrattalt tuvastab oleks abiks.
midagi nagu hamba põhjas paremal üleval tegelikult paistab...täppi ei leidnud...
Nukkvõllil olev tugev sügav kriips nagu esimesel pildil vasakul üleval nurgas on peab minema vända hammakal oleva puntiga kokku või mõnel juhul kahe punkti vahele jääma, sellel skeemiga joonisel on ka õieti näidatud.
Nüüd sai õieti kokku pandud, aga ikka ei midagi. Bensiin tuleb peale, säde olemas aga ei ühtegi pauku. Äkki keegi oskab soovitada mõnda vene 4-taktiliste spetsialisti Tallinna läheduses, kes viga oskaks diagnoosida.
Kui bensiini tuleb peale korralikult (Küünal märg? Ehk saab liiga palju??), süüde on õige (Kas on??) ja säde on tugev, siis kontrolli veel kompressiooni ka- ehk on klapid viletsalt reguleeritud, paisumispilu olematu või ei "pea" klapid rõhku ning tahavad soveldamist... Kui kõik on korras ja ikka ei lähe, siis võtta naabrimehed/poisid appi ja tehke üks tervendav lükkamine
bensiin peale tuleb ja süüde sai ka raamatu järgi kontroll-lambiga paika pandud (mingi paugu võiks ju natuke vale süütega ikka teha) klapid said soveldatud ja paisumispilud olemas (kompressiooni pole veel mõõtnud). Täna sai lükatud aga ei luba ka mitte. Enne tõmbasime autoga, aga ei usu, et sellest eriti abi on. Peab veel midagi mõtlema Sad
saab Kirjutas:bensiin peale tuleb

Millest aru saad? Tõmbab küünla märjaks? Kindel, et kütusesse/karburaatorisse pole sattunud vett? Mis süütesse puutub, siis soovitaks üle vaadata n.ö. silma järgi- pulk küünla august sisse ja vaata kas säde toimub millimeetrit paar enne ülemist surnud seisu. Kui enam-vähem õige segu komprimeeritakse enam-vähem normaalse rõhuni ja süüdatakse enam-vähem õigel ajal enam-vähem normaalse sädemega, siis peab ta pauku tegema, järelikult üks nimetatutest on räigelt vale.
Sa pead nukkvõlli asendi uuesti üle vaatama.Palu raamatus on gaasijaotusdiagrammid olemas. Selle järgi pane nukkvõlli asend õigeks.
Küsiks ka nukkvõlli kohta.

MT9-l on nukkvõlli esimene laager läbiSad
(numbriga 205)
http://www.dnepr.at/manuals/mt16_mt11_ka...6pic07.gif
Mis teha:

1. varjant
Olemas on MT10-ne nukkvõll, kas see sobib sinna?

2.varjant
Laagri vahetamine. Kuidas on hammasratast võimalik kätte saada?-see tundub väga kinni olevat.
MT10 nukkvõll peaks sobima küll. Hammasratas on võllile pressitud, tõmmitsaga saab kätte.
Üldiselt kipub olema,et märgid pole eriti usaldusväärsed.
Reeglina olen kõik kokkupandavad mootorid üle kontrollinud ja 2hammast
mööda pole mingi ime.
Dnepril annab parima mineku selline seis,kus kolb on üleval ja sisselaskeklapp
on väljalaskest 0,15 mm rohkem avatud.
Korviga sõiduks on parim,kui väljalaskeklapp on 0,05 mm enam avatud.
Küllalt hea kompromiss kahe vahel on panna nulli.
Suure tõenäosusega tuleb teha astmega kiil.
Kindlasti kontrollida ka teist poolt ja kui vaja,siis leida mingi kompromiss.
Kindlasti mitte usaldada hoorattal olevaid märke ja leida kolvi asend kas
õli või indikaatoriga ja kontrollida mõlemat silindrit.