automoto.ee foorumid

Täisversioon: Transistoritega pingerelee Planetale
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Sattus minu kätte selline asi, nagu transistoritega pingerelee 121.3702M, mis on paar-kolm aastat tagasi Viljandist, Ziguli juppide poest ostetud. Venemaa toodang (sdelano v rossii). Asjal on peal ka üks punane tuluke, mille kõrvale on kirjutatud kontrol. Aga kuidas seda imeriistapuud ühendada? Karbil on kolm kontakti:
31 (mis läheb massi), 67 ja 15. Tagapool on kirjas:
KOHTAKT "15" - BЫBOД "+" A/Б
KOHTAKT "67" - ГEHEPATOP
KOHTAKT "31" - OБЩИЙ

OБЩИЙ läheb massi, aga kas [KOHTAKT "67" - ГEHEPATOP] on ergutusvool ja [KOHTAKT "15" - BЫBOД "+" A/Б]on +, mis tuleb alaldist? Mul Planetal 12V vahelduvvoolu genekas peal, mõtlesin et saab veidi töökindlama regulaatori peale. Veoauto regulaator oleks niikuinii akut keetma hakanud, too on liiga suure laadimisvooluga (vähemalt Ziguli peal asi keetis. Pajatas transistorregulaatori eelmine omanik).

Küsimuseks jääbki siis, kas ma olen kontaktide ühendamisest õigesti aru saanud.
Üks läheb massi, 67 läheb geneka külge ja siis 15 on egutus,

selle kohta peaks ladaklubi.ee saidil rohkem inffi olema, kui sul tööle ei hakanud.

Sarnane asi sai pandud iz planeta spordi vahelduvvoolu genekat juhtima ning töötas ilusti, et oled õigel teel.
Ma ei tunne Izi el skeemi,
aga seda siksi regulaatorit olen isegi autole aretanud. Seal vähemalt sai 31 massi pandud, 67 läks ergutus mähisesse ja 15 läks kuhugi kus süüte sisselülitades on 12 V akupinget--kui otse geneka + (ehk aku+) võtad siis on kogu aeg ergutus järgi ja aku läheb seistes kohe tühjaks.
See +, mis geneka alaldisse läheb see peaks siis omakorda aku peale minema, sealt tuleb ju laadimisvool? Et ta siis vastavalt laadimispingele reguleerib ergutust. + klemmilt 2 juhet siis, üks akusse ja teine genesse. Mul mingi mitsu alaldi peale laotud, sealt tuleb + ja - läheb kohe massi. Rootori tinutasin just ära, oli teisel harjade puutepinnad mähisest lahti öelnud. Veidi juhtmete pikendamist ja nüüd on asi jälle ühenduses.

Vot ei saanud enda koostatud mosse elektriskeemist kah snitti võtta, seal oli sihuke värk juba generaatorisse sisse ehitatud ja välja tuli vaid kaks juhet...
Nii. Varsti lähen katsetama. Skeem sihuke:

KOHTAKT "15" - BЫBOД "+" A/Б - Aku peale, teine ots alaldi + klemmile;
KOHTAKT "67" - ГEHEPATOP - Ergutuse üks ots
KOHTAKT "31" - OБЩИЙ - mass/alaldi -.

Ergutuse teine ots aku peale topitud. Igaks juhuks, kui mitsu alaldi vigane peaks olema, sai hangitud 6 ülisuurt vene dioodi. Parajad jurakad on - laiem koht pöidlaga peaaegu ühes mõõdus.
Testriga mõõda aku klemmide pealt, kui pinge on 12 volti, siis ergutus ei tööta,

kui pinge tõuseb üle 14 koos samas taktis pöörete tõstmisega, siis regulaator ei tööta.

Kui pinge püsib stabiilselt pöörete tõustes 13.5-14 kandis, siis regulaator töötab ja asi korras.
Noh, ma üritan homme masina käima lüüa ja mõõta. Siin vanemad poisid naeravad, et nemad pole ühtki IZ 12V genekat tööle saanud ja pidi surnult sündinud värk olema- mina nii ei arva, seega... tahan asja tööle panna ja nende nägusid näha Big Grin

Siiamaani tänud vastajaile, annan teada, mis sest kompotist sai.
Kompott töötab juba mõnda aega. Ütleme siis abistajaile aitäh kah Wink