automoto.ee foorumid

Täisversioon: Genekas "laeb üle"
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Mõnele laadimispinge vähesusega autole siis ka midagi vastupidistToungue

Autoks on gaz 2410 gaz 24 mootoriga.
Generaator vahelduvvooluga 12V 40A.
Tühikäigul laeb normaalselt 13,x-14,xV
Pöördeid tõstes pinge tõuseb kuni 16V(võib-olla veel aga siis hakkaks juba kaitsmed ükshaaval läbi põlema)
Pinge tõustes hakkavad ka näiturid armatuuris hüppama.
Algul vahetasime geneka pealt terve trobikonna tablette.
Sai proovitud nii uusi kui vanu, pinge tõustes põlesid nad vist kõik läbi.
Vahetasin geneka ära - sama jama.
Panime genekale ilma tabletita süsteemi, millel on relee lonzerooni peal - algul laadis lihtsalt üle, natukese aja pärast hakkasid ka näidikud jälle hüppama. Proovisime igasugu erinevaid releesid - kas ei laadinud üldse või laadis "täiega". Ühe relee võtsime ka gaz 2410-e pealt, millel muidu laadimine töötab hästi.
Vedasime genekale ka lisa-massijuhtme - tulemus: Sad
Ergtust, muide, tuleb releest 12 volti
Geneka juhtme pundis on ka üks lahtine roosa juhe, millel on kogu aeg pinge taga. Arvatavasti on see pärit 2410-e originaal-geneka tagant, millel käib harjadele järgi kaks juhet.

Praegu on ainuke mõte otsida teisi releesid ja lihtsalt proovida.
Hakatuseks oleks võinud panna peale teise geneka ja poleks pidanud midagi ühendama. Pannud lihtsalt tester peale ja kontrollinud väljuvat pinget.
Või on sul lihtsalt kätte sattunud ridamisi rikkis generaatoreid. Osadel on peal ka muuseas suvi/talv kruvi, sealt saab pinget maha keerata.
Kontrolli mis pinget saab see pingeregulaator. Vbolla see saab koguaeg vähem pinget, siis annab ka täiega ergutust.
Btw mis moodi sa ühendasid selle eraldi karbiga relee? Siis peab üks hari massi minema ja teine regulaatorisse tulema. Tabletiga on vastupidi. Äkki seal kala ongi?
Nonii, Vene tehnika on hämmastav
Juhtmed on kõik ikka õieti minumeelest.

Hakkasin siis mõõtma pinget mis tuleb V(kirillitas) klemmi, keskmiselt 13v.
Mõõtsin seda, mis tuleb harjast Š(kirillits) klemmi - kõigub tugevalt 8v - 13,5v.
Proovisin, mis juhtub kui tõmban Š tagant ära ja mõõdan siis V-klemmi - täpselt niipalju kui akust voolu tuleb s.t. ei lae.
Panin Š tagasi mõõtsin akult laadimist ja ennäe imet - laeb stabiilselt 14 - 14,1v.
Jätsin seisma, puhkasin peadBig Grin
Panin käima, ikka laeb õieti.
Proovin mõne aja pärast uuesti.

Minu autoelektristmitteniivägateadlik mõistus ütleb, et ergutusega on midagi mäda.
ehk on mu kevadistest tegemistest abi (kuigi seal arvasin esiti gene olevat alalisvoolu-oma, on ta ikka tänase arvamise järgi vahelduvvoolu-generaator):
http://www.beetle.ee/foorum/viewtopic.php?t=1035

kokkuvõtvalt: minu algselt puuduva laadimise põhjustas õhtuleläinud pingeregulaator (mis asub ergutusahelas). Selle asemel otse süüteluku-plussiga ergutades hakkas üle laadima.
Nüüd siis uus relee(RR362-B1) peal ja laeb stabiilselt 13,8 - 14,1.
Kuna vana relee ka enne vahetust töötas siis ei raatsinud seda ära visata.