automoto.ee foorumid

Täisversioon: Zenith karburaator
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Võtsin lõpuks asja kätte ning tegelen miskitmoodi ühe vauxhalliga. Asjal aga selline imekarbuss 'zenith'. 'British' ka igale poole sisse kirjutatud.
Ülevalt läheb sisse õli ning küljepealt võtab õhku.

Enne arvasin, et probleem oli lisaõhuga. Aga selle sain nüüd kinni ning käivitub paremini ja välja ei sure.
Probleem on aga selles, et mootor töötab täiesti miinimumil. Gaasi andes ei tee teist nägugi. Tooreklapi pisemalgi määral pealetõmbamisel kaob mootoril eluisu ja sureb välja.

Ehk keegi teab mida tolle asjanduse juures timmida vaja oleks? Mis õli ta vajab? Enne seismist oli hästi töötanud. Ujukit näpitud ei ole. Kruvisid aga on...

Küünlad on korralikud ja säde on.
Minu Chevette soomekeelne raamat rääkis seal käivast ATF tüüpi õlist. Õli tasapind on ka oluline. Hetkel mälu järgi ei ütle,aga püüan homme raamatu üles otsida. Ega selle pealmise kaane all oleva kummimembraaniga midagi paha pole juhtunud? Minu oma tõmbas katkise membraaniga end kohe peale käivitust korralikult täis...
Mul Triumphil umbes samasugune karburaator (Zenith Strömberg 150 CD). Kõige tavalisem viga on neil tõesti vaakumi membraani purunemine, seda parandada on võimatu. Võib ka juhtuda, et segusiibri hoova kinnitusmutter on lahti tulnud natuke ja seetõttu siiber ei avanegi, hoob liigub, aga võlli ei pööra. Veel võib juhtuda, et vaatamata tervele membraanile ei tõuse üles membraaniga ühenduses olev kolbsiiber (on kinni kiilunud). Selle üks põhjus võib olla membraani halb paigaldus või kinnituskruvide ebaühtlane pingutamine. Kolbsiiber peab ilma takistuseta liikuma üles-alla, seda saab õhufiltri avast mingi puutikuga proovida. Kas karburaator on seest korralikult puhas?Äkki on ainult tühikäigudüüs puhas ja ülejäänu sodi täis? Äkki on tasapind väga madal? Seal võib tegelikult päris mitu viga olla. Vähemalt minu karburaatorit saab reguleerida ainult ühest kohast: ujukiruumi põhjast läbi läheb düüside ja klapiga toru moodi jublakas, see peab 3 täispööret lahti olema (raamat ütleb 6 poolpööret, aga see teeb ju sama välja) Kui on rohkem lahti, siis võtab palju bensiini ja ei taha hästi käima minna. Kui on vähem lahti, siis kipub gaasi vajutamisel välja surema.
Vaatasin seda õli asja.
Õliks ATF või äärmise vajaduse korral 10W-30mootoriõli.
Tasapind kaane all asuvas silindris 8mm selle ülaäärest madalamal.
Lihtsam kontrollida kui kolbsiiber mingil moel (puutiku või näpuga) üles tõsta.
CORRADOg60 Kirjutas:Vaatasin seda õli asja.
Õliks ATF või äärmise vajaduse korral 10W-30mootoriõli.
Tasapind kaane all asuvas silindris 8mm selle ülaäärest madalamal.
Lihtsam kontrollida kui kolbsiiber mingil moel (puutiku või näpuga) üles tõsta.

Oskad sa ehk öelda palju see ujuki all olev asjandus välja keeratud peab olema? Ei tea kas triumphi omaga see klapib...
Ehk on sellest lehest abi: http://www.oldengine.org/members/diesel/...olCarb.htm

Igaks juhuks võiksid panna siia ka oma masina täpse mudeli, äkki leiab sellele netist nii tehasemanuaali.

A
Ausalt öeldes eile kiirelt vaadates ei näinud ma mingit mudeli nr.
Pärast teen pilti, ehk keegi tunneb ära asja...

Membraan on terve ja vaakum töötab. Lähen uurin ehk saan kusagilt õli sellele asjale. ATF ja automaatkäigukast siis märksõnadeks.

Kõige pealmise kaane peal on kirjutatud 'CD'. See on kõik. Kusagil külje peal ka '3x' aga krt seda teab mida see veel tähendab.
strömberg 150 CD peab olema kolm pööret lahti sõltumata auto margist ja mudelist
Ma tegelikult pidasin silmas täpset auto marki. Seegi oleks abiks. Märgusõnad "tegelen ühe Vauxhalliga" ei anna võimalusi just erilisteks otsinguteks.

A.
Chevette 1979.

Võtsin uuesti lahti ja puhastasin igast otsast seest ja väljast ära. Ning torujublaka lõpuks keerasin sisse ja uuesti 3 pööret välja.

Tööle läks väga kergelt. Ei teinud pööretki vist Smile

Igatahes nüüd teeb mootor ikka mootori häält, kuigi seda vaid tooreklappiga mängides.
Gaasi andes pöörded langevad koheselt ning karbussi juurest kostab huvitavat vuhinat.

Ideid?
Kui see "vuhin" on kahtlane , siis tuleks tekkepõhjus välja uurida. Enne ei tasu karburaatorit näppida. Kirjeldusest tundub , et saab justkui lisaõhku. Aga kui ikkagi ei saa lisaõhku ja peabki vuhisema , siis võiks proovida reguleeringut muuta.Üks variant oleks proovida seda düüsi avada. Korraga mitte rohkem kui 1/8 pööret ja siis tuleks kontrollida mootori tööd erinevatel rezhiimidel. Äkki on sellest abi. Asi on ju mitte päris uus ja seetöttu võib-olla standardne reguleering ei sobi. Teine variant oleks proovida tõsta bensiini tasapinda karburaatoris.(Õhuklapiga "mängimine" viitab sellele, et ei saa piisavalt bensiini kätte.) Seda saab mõningal juhul teha ujuki küljes oleva "keelekese" painutamisega. Seda juhul, kui seal on vaskplekist keeleke. Võib juhtuda , et kõik ujuki detailid on plastmassist ja siis ei saa sedasi tasapinda reguleerida.
Asi on jah ikka too ->
http://www.oldengine.org/members/diesel/...hSP115.htm

Eelmiselt omanikult info, et enne seismist oli ta töötanud, kuid vahepeal olevat keegi kruvisid katsunud ja karbussi valesti regullind. Ujukit ja muud karbussi sees näpitud ei ole.

Keegi võiks pildi pealt alt need standard settingud tõlkida.
Eriti huvitab see 13 (pool-pööret) throttle stop screw.
see peaks siis olema 13 poolpööret lahti keerata lõppasendist , vms. Triumphil on küll sama marki karburaator, kuid ilma number 9-ta.
Sel juhul on 6 poolpööret ikka väga mööda... Heh no mis seal ikka lähen proovin.

Ning enne kui läksin leidsin selle ->
http://www.chevettes.com/forum/viewtopic...8da96cc7e9
Big Grin

Igatahes piltidel teeb isegi nii lollile nagu mina selgeks kus miski asub.

Korras. Big Grin Segu oli paigast ära.

/edit:

Kas kusagilt netiavarustest on võimalik ka mingi paksem tehniline raamat selle masina kohta leidub? Võite ehk mõne märksõna poetada kust otsida?
Või kui seda eestis kusagilt saada on siis kohe kindlasti mainida Rolleyes