automoto.ee foorumid

Täisversioon: Moskva a.1950 mootor.
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Leidsin siis sellise mootori. Päris korralik tundub olevat. Palju selline mootor väärt võib olla ja kas kellelgi on äkki huvi. Endal plaanis mootor töökorda seada ja siis müüki paisata, või oodata kuni hinnad tõusevad.
Plaanis töökorda seada.....Asjalik! Mul ka paar M1A mootorit, äkki saaksid need ka töökorda seada?
tsiklimees Kirjutas:Leidsin siis sellise mootori. Päris korralik tundub olevat. Palju selline mootor väärt võib olla ja kas kellelgi on äkki huvi. Endal plaanis mootor töökorda seada ja siis müüki paisata, või oodata kuni hinnad tõusevad.

Üldiselt on tegu ülisuurtes kogustes valmistet masstoodanguga 1940-50tel (väikeste muudatustega - vahelduvvoolugeneraator jm muudetud detailid - ka veel 1960ndatel M-103 jaoks).

Hinna määrab vast vanade haruldasemate detailide tehniline seisukord, mis 1950te teisel poolel juba veidi teisesed ehk olid -vanatüübiline (väiksema ribistusega) silinder, K-30se karburaatori seisund, alalisvoolugeneraatori ja katkesti seisukord jms...
tsiklimees Kirjutas:Pilt siis asjahuvilistele http://www.album.ee/node/11026037/50060355

Nigel pilt ja paljusid tähtsaid detaile peal ei ole (kahjuks). Seega kommenteerin vaid seda, mida näen:

1. Kui aastaarvuks on 1950, siis on käivitusvänt kindlalt vale (algne on kaarja profiiliga); kardan, et praegune vänt pärineb miski palju hilisema isendi pealt (nt 1960te M-103 mootorilt).

2. Malmsilinder on kindlalt uuem kui 1950 - algsel silindril (nagu ka prototüüp-rattal DKW RT 125-l) silindri alaosas luuk-aknaid ei olnud ja veel 1950.a. valmistati "aknatuid" silindreid.  Vrd nt veebilehel http://www.frank-stegemann.de/dkwrt125.htm olevaid pilte enda mootori piltidega (see roheline ratas seal lehel on minu seni taastamata, kuid suures osas tehase originaalvärvis isend). Eks ekspluatatsiooni käigus on vast piirkulunud silinder kunagi vahetet uuema vastu (1950ndate teise poole "moskvate" silinder oli juba alaosas akendega).

3. Silindril on üks ribi murdunud (algse pilkupüüdva isendi taastamisel on sellise murdunud ribi taastamine üliproblemaatiline).

4. Keegi agar "nobenäpp" on puurinud silindrikaane külgmisse ribisse augu. See on alukeevitusega küll likvideeritav, kuid sellega on üksjagu tööd. Tõenäoliselt on mootorile pandud parema jahutuse jaoks tuulepüüdjad või on mootorit kasutet (või soovitud kasutada) miskil omavalmistet pisi-aiatraktoril.

5. Käiguvahetusvända nuutkinnituse juures paistab midagi kahtlast (keevituspisar?). Üldiselt kippus pikalt kasutet mootoritel tihti nuut kuluma ja siis mindi tihti lihtsama vastupanu teed - keevitati kang sinna kinni. Julgen seepärast nii arvata, et olen ise aastat 15 tagasi kolme selliselt kinnikeevitet vändaga moskvalase mootorit osandanud. Selline keevisliide rikub tavaliselt jäädavalt nii kangi kui ka võlli (vahel on võll koos nuudistikuga siiski küll pikema ja raskema  töö tulemusena taas taastatav).
Tänud, aga kas keegi väärtuse kohta ka sõnakest oskab öelda?
tsiklimees Kirjutas:Tänud, aga kas keegi väärtuse kohta ka sõnakest oskab öelda?

valdo Kirjutas:Hinna määrab vast vanade haruldasemate detailide tehniline seisukord, mis 1950te teisel poolel juba veidi teisesed ehk olid -vanatüübiline (väiksema ribistusega) silinder, K-30se karburaatori seisund, alalisvoolugeneraatori ja katkesti seisukord jms...

Nagu ma juba ennist mainisin, ei saa olemasoleva foto/kirjelduste põhjal mingitki aimu tähtsatest asjadest:

a) Mis seisus on silinder/kolvigrupp? Kas mootor ikka ringi käib? Millises seisus on silindri peegelpind? Ega kepsulaagris/kolvisõrmes lõtku pole?

b) Millises seisus on (alalisvoolu)generaator ja katkesti kontakid?

c) Milline karburaator tal peal on? Kas vanem (ja veidi haruldasem) K-30 (või koguni K-30 varasem variant, kus lisaks veel kiri AMAL), või hilisem ja ülimass-levinud K-55? Ja mis seisus karburaator (düüs, ujuk jms) üldse on?

d) Kas käigud käivad?

e) Kas elektripoolne kaas on terve (murdumisteta), luuk alles ja siduri lahutustigu toimiv?

f) Kas käigunäitamise osuti on olemas, terve ja sirge?

Kui mina oleksin selle mootori potentsiaalne ostja, siis ma tunneksin eelkõige just nende detailide vastu huvi ja nende seisukord määraks ka hinna. Õnneks on minu 1948.a. M-1-A "Moskva" üsna piisavalt varumootorite ja -osadega varustet, nii et mina nimetet mootorile ei pretendeeri.
a) silinder on korras, kolvi saan uue, vana oli otsa saanud, mootor käib ringi, lõtke pole.
C) karburaator on K55 , ujuk düüsid, siiber, kõik täiesti töökorras, olemas segukruvid jne, puudub õhupuhasti aga võibolla leiab ka selle
d) käigud töötavad
e) küljekaane kohta ei oska hetkel öelda ei ole uurinud seda osa samuti ka süütemängu osa
f) käigunäitamise osuti?