automoto.ee foorumid

Täisversioon: K: bensiini arvesti
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
teadupärast on juba paljudel uuematel autodel olemas bensiini arvesti, st arvestab ära kohe palju sajale võtab...
mida andur vms endast kujutada võib?on see mingi täis elektroonika?
mõtlesin et ehk saab seda ka mõnele vanemale autole panna et bensiini kulu teada...
Vanematel autodel töötasid kütusekulu näidikud sisselaske vaakumi pealt, uuematel tegeleb kütusekulu rehkendamisega juba ECU.
aga nt veetorudel on vahel veea arvesi mis on lihtsalt torule vahele ühendatud...kas bensu voolikule midagi sama põhimõttega ei anna aretada...
Sõiduautodel (muu tehnikaga on mu kokkupuuted suht tagasihoidlikud) pole sedasorti asja kohanud. Nö. päevase läbisõidu näidik ja tankuri näidik teevad idee poolest ju sama töö ära, ega veearvesti sul ka ju hetkekulu ei näita.
nu vanadel autodel pole ei spido ega bensu näidik kuigi täpsed kui üldse midagi näitavad...
Kui orig. spido suuremat sorti vaevanägemise peale aiateibaid näitab (või noh, tegelikult näidaku spido mida tahes, peaasi, et odomeeter korralikult töötab...), siis aitab vast korraliku jalgrattaspido installimine.
see on paras jura...ja ühelgi vene autol ei näita bensu näidik täiesti õieti...
Bensiinikulu näidikut pole ma siiamaani ühelgi venemaal toodetud autol näinud. '94 BMW 520i-l oli see olemas, aga pani +/-poole liitriga mööda, sai kontrollitud. Mingil uuemal renault-l oli - rekkatuules näitas näidik vähem.

Aga bensiinitaseme näidik on juba täitsa teine teema. Õige reguleeringu tagajärjel näitab see vägagi õigesti. Minu mossel näitas see kah üsna täpselt, kui palju mul kütet paagis on- tekkis tunne, et kirjuta või liitrid skaalale. Kui ise meistrimees oled, saad kõik asjad õigeid numbreid näitama- see ei ole just mingi eriline supermanide kunst.
Kui bensunivoo näidikut ei usu, soovitan kasutada järgmist skeemi.

Võtad tanklas silmini täis ja fikseerid odo näidu - uuemal päevasõiduodo nullimise teel, vanemal (millel vaid üks odorida) odorea näidu üleskirjutamise teel. Kui oled mõned ajad sõitnud, võtad uuesti silmini täis. Siis vaatad palju peale läks ja palju odo end edasi kerinud on ning jagad need kaks arvu omavahel.

Mina olen kõik need enam kui 20 aastat, mil ma erinevate autodega liigelnud olen, sedasama meetodit koguaeg kasutanud keskimise kulu teadasaamiseks. Ja sealt lähtuvalt ka selle teadasaamiseks, palju umbeskaudu paagis oleva ollusega veel sõita saab ehk millal peab tankla vastu huvi tundma hakkama. Linnas ei ole see oluline, maapiirkondades liigeldes on see tihti aga ülitähtis...
valdo Kirjutas:Kui bensunivoo näidikut ei usu, soovitan kasutada järgmist skeemi...

Ka mina olen aastaid sedasama Valdo poolt kirjeldatud skeemi kasutanud ning arvan, et see on kordades täpsem, kui vanale autole mingi isepandud "elektrooniline lulla".
valdo Kirjutas:Kui bensunivoo näidikut ei usu, soovitan kasutada järgmist skeemi.

Võtad tanklas silmini täis ja fikseerid odo näidu - uuemal päevasõiduodo nullimise teel, vanemal (millel vaid üks odorida) odorea näidu üleskirjutamise teel. Kui oled mõned ajad sõitnud, võtad uuesti silmini täis. Siis vaatad palju peale läks ja palju odo end edasi kerinud on ning jagad need kaks arvu omavahel.

Mina olen kõik need enam kui 20 aastat, mil ma erinevate autodega liigelnud olen, sedasama meetodit koguaeg kasutanud keskimise kulu teadasaamiseks. Ja sealt lähtuvalt ka selle teadasaamiseks, palju umbeskaudu paagis oleva ollusega veel sõita saab ehk millal peab tankla vastu huvi tundma hakkama. Linnas ei ole see oluline, maapiirkondades liigeldes on see tihti aga ülitähtis...
Ka mina olen oma autodel kasutanud samasugust skeemi- tangin alati paagi täis ja seda tankuri püstoli esimese plõksuni ehk automaatse sulgemiseni. Siis kirjutan saadud tsekile peale km näidu, arvutatud kütusekulu ja kilomeetri hinna. Nii teen igal tankimiskorral. Näiteks huvitab mind iga auto keskmise kütusekulu ja seda siis pikema aja vältel ning tavaliselt on need numbrid ikka päris suured võrreldes teiste samasuguste autode omanike juttudega Wink
Jossu Kirjutas:teadupärast on juba paljudel uuematel autodel olemas bensiini arvesti, st arvestab ära kohe palju sajale võtab...
mida andur vms endast kujutada võib?on see mingi täis elektroonika?
mõtlesin et ehk saab seda ka mõnele vanemale autole panna et bensiini kulu teada...
ei ole "kütusekuluandurit". Opelil on/oli näiteks nii, et ajust tuli kompuutrisse hetkekulu signaal (arvutatuna siis ilmselt õhukulumõõtja ning lambda näidu pealt - aga minesatea: võib ju olla, et ka mootoritemperatuur oli suisa arvesse võetud), spidomeetrist tuli kiirussignaal ning mis siis kompuutril viga arvutada. Ilmselt arvutati keskmist kulu (diskreetsete) hetkenäitude integreerimise teel - seega polnud see absoluutselt täpne, kuid mu ühel masinal näitas ta 0,2..0,3l/100km vähem ning teisel ca 0,3l/100km rohkem (täpseks näiduks lugesin Valdo poolt kirjeldatud viisil mõõdetu+arvutatu). Seega suht täpne.
Opel kadeti kompuutri (näitab kella, hetkekulu, keskmist kulu, keskmist kiirust, välistemperatuuri ning paagisoleva kütusega sõita jäänud maad) sisendid olid järgmised:

Masse
+12 V (Dauerplus)
Geber Wegstrecke
Kraftstoffverbrauch
Geber Kraftstoffvorrat
Zündschloss S1 Kl 15
Zündung KL. 50
Außentemperatur
Außentemperatur
Zündschloss S1 Kl 15
Masse
Masse
Masse