automoto.ee foorumid

Täisversioon: Esirattaveoga soolomootorratas
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
[attachment=26605][attachment=26606]Kunagi jooksis mingis teemas läbi arutelu esirattaveoliste mootorrataste kohta. Arutelu oli mäletamistmööda rohkem teoreetilist laadi. Praktilisi näiteid nagu ei mäleta.
Sattusin mõne aja eest Soomes, Pietarisaari motomuuseumis, ühe tänapäevase Ameeriklaste mõlemarattaveolise mootorratta peale. Lisaks on huvitav see, et mõlemad rattad on kasutatavad ühtlasi ka varutankidena, mis omaniku sõnul mahutab kokku 75l vedelikku.
Sellist asja on tehtud hüdraulilise ülekandega ka kaasaegseid variante.
oli kunagi veel üks väga sürri lahendusega tsikleid tootev organisatsioon (Megola), kus mootor oli "täht" (radiaal), esiratta küljes, ma ei teagi kumbapidi asi käis, kas karter ja silindrid olid siiski paigal ja väntvõll oli pöörlev keha (analoogselt WW II hävitajatega), või siis koguni vastupidi (analoogselt WW I hävitajatega)


http://www.ianus.tu-darmstadt.de/kankele...a1947S.jpg

http://www.motocorse.com/racingnews/auto...4/6941.jpg

http://de.wikipedia.org/wiki/Megola
Väga hullud pillid kõik! Ei suuda ettegi kujutada kuidas selline ratas käitub?

Kunagi TM-i(tehnikamaailm) artiklis oli juttu samuti 2-rattaveolistest korossiratastest. Neil oli esirattale vedu antud õli survega.
Mul oli vahepeal idee teha kahe säärekamootoriga aparaat. Üks mootor oleks siis raami vahel ja teine esikahvli küljes.
Megolast niipalju, et tootjafirma oli Cockerell (Friedrich), Megola tuletatud 3 tootmisega seotud mehe nime järgi, silp go peaks tulema Cockerelli nimest , kuna väidetavalt co seal ei oleks kõlanud nii hästi. Mootor oli birotatiivne, silindrid koos karteriga pöörlesid üht ja väntvõll siis vastavalt teist pidi! Karter ja vänt olid ühendatud planetaarülekandega 1:6, sidur ja käigukast puudusid. Max kiirusekas saavutati vist üle 140 km/h kusagil trekil.