automoto.ee foorumid

Täisversioon: aku ergutamine.
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Olukord järgmine,et kui aku seisab rohkem kui ööpäev,siis starterit vedada ei jõua,aga kui natuke laadida siis töötab küll ja hiljem starderdab normaalselt.Vaatasin purkidesse sisse ja selgus et sees on hape punakaspruuni värvi.Kas aitaks kui vahetada hape uue vastu välja või keerab asja veel hullemaks?
Vaata,et setet ei oleks.Muidu võib proovida küll poolsurnut elustada. Paar-kolm liitrit akuhappe valmissegu ei maksa kole palju.
rollfix Kirjutas:Vaata,et setet ei oleks.
Mismoodi ta seda setet vaatab?
Üldiselt ei aita elektrolüüdi vahetus midagi. Kui lüüt on lahja, siis tuleb akut seni väikse vooluga (1-2A) laadida, kuni asi korras. Kui esimese korraga ei lähe, siis vahepeal väikse tarbiaga tühjendada ja jälle otsast peale. Kolm/neli sellist tsüklit võivad aku eluiga veidi pikendada.
Üldiselt, kui aku üle kolme aasta vana ja nöökima hakkab, siis tuleks uus muretseda. Need ajad on vist jäädavalt möödas, kui akupurke remonditi (olen kunagi neid palju teinud).
Aku ju tänapäeval nii odav - ainult üks paagitäis bensiini.Wink
Mismoodi?Keerab tagurpidi ämbri kohale avatud korkidega ja näebki.Näeb ka seda kas plaadid pudedad ja turses.Ning võtab otsuse-kas paagitäis bensiini või 6 õlut.
Keerab tagurpidi ämbri kohale ja keerab aku pe..e.
Igal akul on setet põhjas. Küsimus on, kui palju teda on. Kui sete ulatub üle ribide, millele plaadid toetuvad, siis lähevad plaadid lühisesse. Kui nüüd see sete kukub keeramise ajal plaatide vahele, siis võib suure tõenäolisusega aku isetühjenemine veelgi suureneda. Muidugi saab setet dest veega välja pest ja muid nippe teha aga see on moest läinud.
Oled sa Rollfiks ise ühtegi akut remontinud? Kui sina oled, oled sa siis kindel, et Sohver sellega hakkama saab. See ei olegi nii lihtne.
Kui aku nii odav on,siis ei ole kaotus ju suur.Sohver ei pea ju remontima.Kaotada on kõige rohkem mõned õlled ja vana aku.
Paar akukest elule äratanud ja vähe lappind ka.
rollfix Kirjutas:Mismoodi?Keerab tagurpidi ämbri kohale avatud korkidega ja näebki.Näeb ka seda kas plaadid pudedad ja turses.Ning võtab otsuse-kas paagitäis bensiini või 6 õlut.

Paagitäis bensiini hinna eest ei hakkaks ma küll sääl seda kandilist plastmassist väga sööbivat hapet täis kasti, mis voolu annab, keerutama ämbri kohal. Eriti veel kui hape on lenduv ning sissehingamisel kohe mitte hea,pluss kui peaks riietele möni tilk lendama, siis mul on küll oma tunkedest kahju (tunked maksavad rohkem kui uus aku).
Tänan nõuannete eest.Seda,et akut dest veega pestakse seda olen kuulnud ja kasutatakse siis kui akut konserveeritakse,ehk jäetakse kauemaks seisma.Aga aku ju liigub ka sõidu ajal ja see vibra peaks setet lahti raputama pidevalt.Kas on kogemusi et setet saab välja pesta?
Kõike saab. Iseasi, kas see vaev end ära tasub...

Kui aku purkide täiteavade alumine serv on purgi laest madalamal (ehk aku purk ei voola tagurpidi keeramisel mitt etühjaks, vaid sinna jääb mingi kogus ainet ava serva taha), siis vaevalt see sadegi sealt viimseni väljuma nõus on.

Mina olen üritanud ja saanud väga lühiajalise tulemuse... Tavaaku korral ei hakkaks isegi mitte kaaluma. Nagu ülalpool mainiti, ohtlik ja tülikas tegevus. Mingi eriaku korral võib kõne alla tulla...
Üldiselt sai lahti võtta neid akusid, millel plaadid olid kinni valatud pigiga (klassikalised vanad vene akud). Terassae lehega saeti erinevaid purke ühendav tinariba pooleks, pigi kangutati kruvikeerajaga ära ja tõsteti purk välja. Soga pesti akust välja ja asi läks tagurpidi kokku tagasi.

Tina "keevitati" kokku, kuumaks aetud pigiga valati akupealne jälle üle ja enam-vähem kasutuskõlblik aku oligi olemas.

AGA: selline töö oli mõistlik vaid endise ENSV elukeskkonnas, kus akud olid suurim defitsiit ja vanade isendite eluiga tuli maksimaalselt pikendada. Kaasajal sarnaneb see kondoomi pesemisele ning lappimisele sarnase tegevusega. Seda võib teha, aga milleks?

Eraldi teemaks on ärapõlenud akuklemmide taastamine. Seda saab teha ja tehakse.

Minu soovitus: korja finantsid kokku ja osta uus aku. Jääb ära palju mõttetut sebimist. Eriti veel arvestades läheneva külma perioodiga, kus väsinud akude nõrkused veelgi paremini välja tulevad.

A.
sohver Kirjutas:Olukord järgmine,et kui aku seisab rohkem kui ööpäev,siis starterit vedada ei jõua,aga kui natuke laadida siis töötab küll ja hiljem starderdab normaalselt...
Vaadates Eesti keskmist palka, siis kas tõesti on viitsimist rohkem jamada kui umbes päevapalga eest uus aku osta?
Üldiselt on kondoome ka võimalik korduvalt kasutada, aga ...

Kui aku on "ära kukkunud" siis on selle koht emexis ja uue saab hästivarustatud poest, võimalus veel, et mingi koormus akul peal ja tõmbab tühjaks.

Dad.
dad Kirjutas:Kui aku on "ära kukkunud" siis on selle koht emexis ja uue saab hästivarustatud poest
Kui nüüd rohelist mõttelaadi kultiveerida, siis diiselsõiduki käreda talvekülmaga ära kukkunud/väljapraagitud akut ei pea kohe emexisse (loe: konteinerisse) sokutama, mõnel õhema rahakotiga inimesel võib tast abi olla: selline aku on suuteline veel mingi aeg käivitama mõnd bensiinimootoriga sõidukit või aiatraktorit jne.
Huvitav kogemus oma autopargist.

Diislile lahjaks jäänud aku käivitab bensiinimootoriga autot üsna edukalt. Esimeste korralikumate külmadeni, siis hakkab jälle jant peale. Aga suveakuna olen korduvalt sihukest poolpidust kasutanud. Ega nendega just eriti kindlalt end tunda saa, kuid enamasti on need üllatavalt sitked!
Huvipärast küsiks, et mis firma akut eelistada? Ise olen oma liikuritel Raylight'i kasutanud.
kunagi isa tõi tööjuurest omale ühe vana aku mis ootas prügimäele viimist. Huvipärast mõtles ,et tassib koju ja proovib ehk võtab udara suhu Cool ning uskuge või mitte 7.aastat sai teist traktori akuna kasutatud. igal kevadel kui jälle sõiduks läks sai korra laetud ja kuni sügiseni oli muretu. Wink kahjuks sellel aastal see aku kooles ning asemele tuli poest uus. Uus sai ostetud Soomest Volvo teenindusest ning hind oli odavam kui Eestis.
Mul isa juures oli auto aku, mis enam autot käima ei tõmbanud. Läks Belarussi peale ja käivitusmootoriga laseb juba mitu head aastat, isegi talvel.
Kui ikka aku on kutu siis on kutu ja ei aita siin ei ussi- ega püssirohi. Mul pidas Mosse originaalaku (aastast 1989) vastu 11 aastat. Viimase aasta oli Kadeti peal. Siis sai mõlemale autole uus aku peale ostetud: kõigepealt Mossele(1999), aasta hiljem Kadetile (2000). Mõlemad täpselt samasugused Excide'i akud. Too, mis sai Kadeti peale (seega aasta uuem) pidas vastu 4 aastat ja seega juba ammu looja karjas, aga teine, olgugi et vahel aasta aega laadimata sisuliselt õues seisnud,  tõmbab siiamaani T-25 traktori kenasti käima.