automoto.ee foorumid

Täisversioon: d8 väntvõlli laagrid
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
oskab keegi öelda kas d8 mootoril on väntvõll, laagrid ja keps kõik ühes koos, või on ka võimalik neid eraldi vahetada ning mis suuruses laagrid väntvõllile käivad?
Väntvõllilaagrid asuvad väntvõlli otstes. Kui need jäävad mootori demonteerimisel  juhtumisi võlli peale, mitte aga korpuse sisse, saab neid võlli pealt tõmmitsaga eemaldada. Väntvõllilaagriteks on D-seeria mootoritel muide tavalised tüüplaagrid, kui mu mälu ei peta, siis oli margiks 201 või 202. Kindlasti vaata mark aga järele peale laialikiskumist - mina ei ole D-mootori viimased 20 aastat pooleks võtnud ja enam ei mäleta... Uued laagrid saad vajadusel igast hästivarustet laagripoest, nt http://www.alas-kuul.ee/ abiks Smile

Mis puudutab aga kepsulaagrit, siis sellega on keerulisem lugu. Selle vahetamine vajab kokkupressitud väntvõlli demonteerimist ja hilisemat monteerimist, mis eeldab eriseadmeid (pressi) ning väga täpset rihtimist kokkupanekul. Üli-masskogustes toodetud  moodsa D8 mootori korral on majanduslikult vast mõttekam soetada korrasolev väntvõll, kui hakata sellel riknenud kepsulaagrit vahetama.
aitäh vastuse eest, täna just turul ostes tekkis küsimus kas laagrid 202 või 203, nüüd siis tean et võtan 201 ja 202 ning see mis ei sobi viin poodi tagasi.
Võin surmkindlalt väita, et sääreka väntvõlli laagriteks on 203!
Ju siis on 203, vabandan sellepärast, et ennist 201-202 pakkusin. Nagu mainisin, pole 20 aastat pooleks võtnud.
küsimus samast teemast: võtsin D8E mootori pooleks, et siduri- ja väntvõlli laagrid ära vahetada. Kõik laagrid sain ilusti kätte peale vända parempoolse laagri, mis on korpuses kinni ning ma ei mõelnud välja, kuidas see sealt kätte saada. Väljapoole laagrit lüüa ei saa, kuna seal on see sisselaskepuks ees. Keegi osavam äkki seletaks nipi ära Smile
Mina löön parempoolsest karteripoolest laagreid välja nii: väljaspoolt ehk pronkspuksi poolt lükkan mõne jämedama poldi või muu ümara metallijupi kuni see jääb tasaseks seespoolt laagri külgpinnaga. Seejärel keevitan selle mõne punktiga laagri sisesaale külge. Seejärel on imelihtne lüüa väljapoolt sissepoole laager välja koos selle metallijupiga.
Romka Kirjutas:Seejärel on imelihtne lüüa väljapoolt sissepoole laager välja koos selle metallijupiga.

Selle töö jaoks on olemas ka spets. riistad nimega laienev hülss vms.
Mitte et Romka metoodikat halvustaks, aga ehk keegi mõtiskleb vastava tööriista üle. Sama stiilis võetakse autodel näiteks hoorattast k.kasti vedava võlli tugilaagrit välja. Erakordselt hea tööriist, kahjuks fenomenaalselt räige hinnaga (eri avadele siis eri mõõtu hülsid), näiteks Lasnamäe tööriista marketis komplekt a la 9000 EEK.
Liugvasara otsas olev konks ääre taha ja ....

Tunduvalt keerulisem on see, kui väntvõlli laagrid tulevad ilusti karterist välja aga on väntvõllile kinni jäänud - tõmmitsa käpad laagri ja väntvõlli põse vahele ei mahu. Selle jaoks on ette nähtud lausa spetstõmmits, mille otsad on lapikute külgedega kuulid. Separaator lüüakse laiali, pistetakse need kuulikujulised tõmmitsa ostad laagrikuulide vahele ja keeratakse neid 90 kraadi, et kuulid kinnituvad liudade vahele...
tänan!
oldmoped Kirjutas:... keerulisem on see, kui väntvõlli laagrid tulevad ilusti karterist välja aga on väntvõllile kinni jäänud - tõmmitsa käpad laagri ja väntvõlli põse vahele ei mahu. Selle jaoks on ette nähtud lausa spetstõmmits...

Mina olen sellistes olukordades tavaliselt laagri ohverdanud.

Esiteks olen lõiganud relakaga kaheks tükiks välimise laagrisaale, misjärel on väikeste vasaralöökide abil jäänud võllile vaid sisemine saale. Siis olen relakaga ettevaatlikult (et väntvõlli ei vigastaks!) lõiganud sisemise saale kaks vastasserva nii õhukeseks kui võimalik. Seejärel eraldub nimetet äranudit saale tavaliselt võllist kruvikeeraja ja vasara kergete liigutuste tulemusena...

Sama võtet olen kasutanud nt Pobi esiteljele kinnijäänud sisemise laagrisaale eemaldamiseks...

NB! Töövõte eeldab ettevaatlikkust, et mitte relakaga kahjustada võlli!
Kõige lihtsam on siduri poolsest karterist kätte saada laagrit kuumutades, lased karteri kuumaks (kuumaõhupuhuriga) ja kopsad karteri poole korra vastu lauda, laager lihtsalt kukub välja.
muide mehed võrri mootori vända laagrid on kõikidel205 ja siduri võllil 201 kui aga laager on vända külge kinni jäänd siis tuleb ettevsstlikult hakata kruva või meislit laagri ja vända põse vahele toksima (olen kätte ka saand). kui aga laager on siduri poolse korpuse sees kinni siis mina olen sealt puksiga august mingi peene aga tugeva asjaga laagri sisemise saale ääre vastu koputand ja saab kätte küll.
g5943 Kirjutas:võrri mootori vända laagrid on kõikidel205 ja siduri võllil 201
Pigem väntvõlli laagrid 203, sidurivõlli laager 202 ja rattalaagrid 201.
(04-09-2007, 14:47 PM)valdo Kirjutas: [ -> ]
oldmoped Kirjutas:... keerulisem on see, kui väntvõlli laagrid tulevad ilusti karterist välja aga on väntvõllile kinni jäänud - tõmmitsa käpad laagri ja väntvõlli põse vahele ei mahu. Selle jaoks on ette nähtud lausa spetstõmmits...

Mina olen sellistes olukordades tavaliselt laagri ohverdanud.

Esiteks olen lõiganud relakaga kaheks tükiks välimise laagrisaale, misjärel on väikeste vasaralöökide abil jäänud võllile vaid sisemine saale. Siis olen relakaga ettevaatlikult (et väntvõlli ei vigastaks!) lõiganud sisemise saale kaks vastasserva nii õhukeseks kui võimalik. Seejärel eraldub nimetet äranudit saale tavaliselt võllist kruvikeeraja ja vasara kergete liigutuste tulemusena...

Sama võtet olen kasutanud nt Pobi esiteljele kinnijäänud sisemise laagrisaale eemaldamiseks...

NB! Töövõte eeldab ettevaatlikkust, et mitte relakaga kahjustada võlli!

teema vana, problem sama . mingi imelik D5 - justkui oleks täitsa uus vänt ja laagrid ( terved tehasepaarilised karterid ja ilus õhuke täpne sinine tihend), kuid siis unustatud vist kusagile keldrisse kopitama, sain pooled lahti ja asi vajab puhastust. äkki on ikka mingi moodus laagrid säästa ja neid kasvõi niigipalju võlli otsa poole nihutada et serva alla  tekiks 4-5 mm vahe (sealt edasiminekuks juba abivahend oleks olemas) ? ... mingi külma-kuuma teema jälle vbl ?

R
kaks kruvikat ,või  sarnast sihvakat  heeblit . samas  laagrid  kalid ju pole kui mõistlikust kohast soetada. või on  mingi sentimentaalne väärtus  noil ?
(28-01-2015, 19:32 PM)iceman Kirjutas: [ -> ]kaks kruvikat ,või  sarnast sihvakat  heeblit . samas  laagrid  kalid ju pole kui mõistlikust kohast soetada. või on  mingi sentimentaalne väärtus  noil ?

ei taha lihsalt ära lõhkuda . laagreid muidu varudes olemas küll.
Vändal on teatavasti auk sees poolenisti laagri all.
Selle kaudu on võimalik edukalt laager maha koputada.
Kui aga võrri väntvõlli koputada kas laagrisse või laagrit maha arvestage et kepsutapi läbimõõt on 15mm aga põse paksus kui faasid maha võtta ainult 4mm halval juhul.
Seega kõvem mees pigistab käega vända rihist välja.
Niisama kepsulaagri vahetusel ei pruugi vänta enam rihti saadagi sest piisab kui pressi tald on pisut teise nurga all ja kulutab selle lühikese ava vildakaks.
Vänt tehases on toodetud nii, et mõõtu treitud põskedele on tapi ava ja see teine ava töödeldud ning siis vastavas rakises kus on tift mis läheb tapi vastas olevasse auku võimaldab vända kiirelt kokku pressida.
Nüüd läheb kokkupressitud vänt lihvpinki, kus lihvitakse laagrialused võlli pinnad ja siis läheb automaatkeevitusse kus lastakse tasakaalustusrõngad vändale külge.
Seega uus vänt on viskamise suhtes täiesti sirge laagri pindadelt ja läbi puksi minevast otsast.
(29-01-2015, 00:41 AM)2715 Kirjutas: [ -> ]Vändal on teatavasti auk sees poolenisti laagri all.
Selle kaudu on võimalik edukalt laager maha koputada...
it works!    Puurisin 5-6 cm paksu plangutüki  sisse toosipuuriga u. 40mm läbiva augu , ajasin microtorch´iga laagri sisevõru kuumaks, keerasin koputatava laagripoolega vända "pesasse" nii et selle laagripoolne põsk toetus turvaliselt plangule ja kopsisin paarist jämedamast naelast tehtud sileotsalise torniga ka kõige kärnasemad laagrid maha, sh üldjuhul tervelt. saab napilt ka nii lüüa kui teise poole laager ees on. kasutada saab mõlemat diametraalselt teineteise vastas olevat auku, nii põskedes olevat kui ka sõrme õõnsust.  hea nipp !