automoto.ee foorumid

Täisversioon: elektri mopeed
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5
Alustasin nüüd uue ja huvitava projektiga, milleks on elektri-mopeed.
Selleks ostsin ebay-st ühe 24V 300W elektrimootori, millel on ka õige hammakas juba otsas.
Raam saab olema tavaline Delta oma, enne kasutasin seda oma võidusõidu võrril. Paagi võtan maha ja sadul-esihark tulevad vähe teistsugused. Akudele peab ka mingid kinnitused tegema.
Akudeks kasutan tavalisi pliiakusid, peab vaatama, mida Renovaaris pakutakse...
Jõudu tegemistes.Kas mootoriga oli kaasas kiiruse reguleerimise plokk või aretad ise midagi ja palju pöördeid on?
Jah, ostsin samalt müüjalt ka kontrolleri kaasa (14 doltsi). Pöördeid on max 3200rpm.
Peab natuke uurima, kas piisaks kui kasutada tagarattal 55-hambalist ketiratast või peab 2-osalise ülekande tegema. Sel juhul tulevad ülemineku ketirattad tagakiige võlli peale.
Online kalkulaator (http://www.rbracing-rsr.com/gearspeed.html) andis tulemuseks 3200rpm korral 49.02 mph ehk siis 78.89km/h. Natuke kahtlane on, kas 300w jõuab sellist kiirust saavutada...aga tundub, et 55-hambane alumiiniumist CNC pingil tehtud ketiratas läheb lõpuks kasutusse. Kui hamba samm loomulikult õige on.
Kui raske koos akudega tsikkel tuleb ,sellest sõltub ka jõud mis peab edasi viima,kas mingit planetaarset ülekannet ei anna kasutada.Mis aadressil ebays asub.kas see on endine Noor Tehnik või midagi muud?
Kuhu võidusõiduks tehtud võrrimootor siis kadus, et raam niiviisi vabaks jäi?
rallitaja Kirjutas:Kuhu võidusõiduks tehtud võrrimootor siis kadus, et raam niiviisi vabaks jäi?
Uue raami vahele, juba eelmine aasta.
Tõesti lahe projekt. Aga seda et Mul endal oli ka selline elektri sõiduki ehitus mõni aeg tagasi käsil.
Teema tegin ka ja pildid. Mul Oli nagu ainult tõukeratas mis lõpuks kaalus kuskil no kuni 15 kilo või nii. Aga Ma imestan seda , et Mul oli peal nagu 280 w mootor. aga see jäi 80-90 kilo peal suht hätta. Mina kui ales nagu kaalu pooles poisike , vedas to sõidu riist ilusti ära aga raskemaid tegelasi juba nagu ei tahtnud ülesmäge vedada. Ja nüüd võtta et see delta raam juba ise suht kaalub siis ma ikkagi kaldun arvama et see võib lahjaks jääda. Aga igaljuhul lahe asi. Tõukekaga sain ise linnapeal tiirutada ilusti ja kuskil kuni 6 kilti ühe laadimisega nii et käimised sain käidud.
Aga edu ehitamisel.
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=20910
et siis teema ka mis mul oli ...
Noh, võtkem asja kui esimest katsetust. Võib-olla teen järgmise variandi juba 15hp Eteki mootoriga Smile
Ja tillukese tõukeratta veeretakistus peaks olema tunduvalt suurem kui kõvaks pumbatud kummidega mopil.
Teine asi, mis määrab, on mootori väändemoment. Kui võrdled neid kahte mootorit kasvõi väliselt, siis minu omal on läbimõõt pea 2x suurem. Järelikult peaks asi ka paremini vedama.
Selge. Smile
Üleeile sain postist mootori ja kontrolleri kätte. Pakki avades oli väike üllatusmoment, sest kujutlesin seda mootorit veidi suuremana, vähemalt piltidelt tundus nii.
Teine pettumus oli küljes olev ketiratas. Nimelt oli see mõeldud mingi väga eksootilise ja peene ketiga kasutamiseks. Õnneks oli selle kinnitusosa täpselt sama läbimõõduga, mis sääreka ketirattal seespoolt. Lahendus seega lihtne - käiasin väiksema ketiratta hambad flantsiga tasa, sääreka ketiratas sinna otsa ja keevuitusega kinni. Istub ideaalselt, ei viska grammigi.
Proovisin mootorit ka aku pealt. 6V mootorratta akuga oli juba niipalju jõudu, et hammikast käega võlli kinni ei hoidnud käivitades. 12V autoaku pealt ei võtnud käega pidurdada proovides isegi pöördeid alla. 24V pealt peaks sel üsna hea jõud olema, seega üks mure on vist lahendatud.
Kontroller tundub olevat tehtud samale mootorile, sest pistik vähemalt sobis. Puudu on nö. elektriline "gaasirutska", aga seda pakutakse igal pool netis.
http://static1.nagi.ee/i/p/48/53/02304853ce8ab7_m.jpg
http://static1.nagi.ee/i/p/48/51/02304851584753_m.jpg
Muide ebays on 19+ hp Etek jms. mootorid suht odavad, mingi 2500 krooniga saab kätte, Sellega peaks juba üsna suuri kiirusi saavutama (sinna 100km/h kanti) ja kiirendus peaks lihtsalt super olema, kui vaadata nende mootorite baasil tehtud elektrikrossikate videosid. Kummi põletamine pole probleem Smile
http://electricross.com/
Nonii, pika ootamise peale saabus lõpuks kohale Inglismaalt elektrooniline "gaasirutska", mis ühendub kontrolleri külge. Sai ka "jõuosa" täna ära testitud, nimelt panin kontrollerile 2 autoakut jadamisi külge, samuti mootori ka rutska. Alguses ei tahtnud töötada, kuna tundub, et on väga tundlik aku kontaktide puhtuse suhtes. Väikese pusimisega sain asja toimima ja päris edukalt. Mootori pöördeid saab reguleerida väga täpselt, nullist kuni 3200 rpm. Kontroller on tehtud nii, et ka mdalatel pööretel on palju jõudu st. mida rohkem mootorit koormata, seda rohkem ampreid akust imeb. Maksimum vool on 24V juures 25A, mis peaks võimsuseks tegema tiba üle 300W. Inimese täisjõul pedaalimine olevat 250W jõukulu, seega tiba kiirem kui jalgratas see peaks tulema...samas ei maksa väga entusiastlik ka olla, pakun et reaalne tippkiirus jääb kusagil 25km/h kanti.
Jap ma ise kaldun ka arvama, et see 25 km/h on tõenäolisem.
Hmmm, peaks enda eletritõukerattast video tegema......
Samas tollel suhteliselt väikesed rattad. Mingi 15 cm läbimõõt vist ja liikus 13 km/h
Et ikkagi see Sinu mopeedi max võib rohkem olla. Aga jõudu ma kardan, et jääb väheks.
Aga ei taha siin midagi ennem oletada, kui pole valmis....
Nii, et jõudu tööleWink
Kuidas sinu omal jõudu on/oli?
No mina,kaalun 70 kg, veab ilusti igatpidi välja. Aga juba 80 kg ja raskemaid tüüpe vedades kipub hätta jääma.
asfaldi peal? Või ülesmäge sõites?
Asfaldil jah. No nende '' uute'' teede peal olen kärutanud põhiliselt. Ja kui mingi tõus tuleb siis kipub ja 85+ hätta jääma.
Ega jah selline pisike "junn" ei saagi täismeest suure kiirusega edasi vedada...
On muidugi variant, et ülekanne ei ole õige sul. See mootor teeb 3200 pööret täisvõimsusel. Kui ülekanne liiga kiire on, pole ei jõudu ega ka sellest tulenevalt kiirust.
Lehti: 1 2 3 4 5