automoto.ee foorumid

Täisversioon: MTZ 05 ja Neva MB-2
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
Täna aparaati kasutama hakates avastasin,et paak tühi-viimati käis 05 talvel,valasin bensu siise ja pump hakkas õrnalt tilkuma,aparaat käima ja harisin kapsamaa ära.Eelmise aastal sai uued nahad,mis olid pärit veel vanadest varudest sisse pandud-tähendab,et tänapävane pents ja veneaegsed membraanid ei käi kokku.Eelmised nahad kestsid pumbas 25aastat ja said ju ka minu kiidetud Neste kütust ju siis ka sinna uuendused kohale jõudnud.Nüüd tuleb plast paak kõrgemale ja pump pensile saata.Õnneks on pumpa auk puuritud ja küte karterisse ei jõua kui nahk läbi.
(31-10-2014, 12:51 PM)ahtos Kirjutas: [ -> ]Kas mitte Krotil polnud mingit kahe kettaga rootorniidukit?

See ikka rohkem MB-2 teema. Krotil oli ikka lattniiduk.
Oman Krotti üle 30aasta ja on praegugi olemas ja igapävases kasutuses,aga vennike otsis nidukit ju ja mõnel võibolla vedeleb Kroti rootor kuuriall töötult.
(15-05-2015, 22:02 PM)ahtos Kirjutas: [ -> ]Oman Krotti üle 30aasta ja on praegugi olemas ja igapävases kasutuses,aga vennike otsis nidukit ju ja mõnel võibolla vedeleb Kroti rootor kuuriall töötult.

Endal olnud kolm Krotti, üks MK-1(ainult mullafrees) ja kaks MK-2-te(komplektis frees, kummist veorattad, neile käivad metallist "krihvid", käru ja lattniiduk+ veel mingid vaoajamise vidinad). Ei ole näinud, kohanud ega ka kuulnud midagi sellele mõeldud rootorniidukist. 
Kui selline asi olemas, vaataks pilte huviga.
Seni tean et rootorniidukid olid olemas MB-2-le http://forum.automoto.ee/attachment.php?aid=35912 http://www.miniagrotehnika.ee/wp-content.../02/14.jpg ja MF-70-le http://cache.osta.ee/iv2/auctions/1_1_7582109.jpg .
Sarnane nagu esimesel plidil oli Kroti küljes,aga võis olla ka isearetatud sinna.Kui asja nägin oli aasta 1981 vist ise pole niidukit omanud,aga tänu nähtule ostsin omale Kroti,kuid saada oli ainult frees.
(29-10-2014, 23:01 PM)Gravity Kirjutas: [ -> ]
(29-10-2014, 22:41 PM)speedsta Kirjutas: [ -> ]Lätist saab:

http://www.kuldnebors.ee/search/pollumaj...uage_id=et

Võtsin nendega ühendust aga asjakohast vastust pole saanud, mida siis komplekt sisaldab täpselt ja millisele väntvõlli mõõdule on mõeldud. 

Sai siis oma 1987 aasta MTZ05 vanast mootorist kõrini. Sügisel kadus säde mis tuli kondensaatorit vahetades tagasi. Talv läbi hoidsin magneetot ahju peal. Lihtsalt plokki polnud vaja kasutada. Kevadel hakkas vajdus jalaga tagumistesse põskedesse taguma. 1,5 päeva tatsasin ümber masina nagu halbu seeni söönud shamaan. Kord kaob säde kord kütus jms. Vahetasin kõik võimalikud jupid. Vedasin ta meistrimehe juurde kes mootoritega rohkem sinapeal. Tulemus ka temal sama.  Tuli külla selline tegelane kelle eesnimi hakkab tähega Z . Polnud Zorro oli hoopis Zajebal. Mootor mis mind aastast 1987 teeninud tuleb vahetada. Käisin ära Riias seal Bikerniki tee ääres asuvas poes. Väga asjalikud tüübid. Räägivad nii vene kui inglise keelt (peale Läti). Ostsin ära ülemineku ja starteriga 13hj Holzingeri. Küsisin ka käsigaasi varianti. Pakuti ka seda aga arvati,et pole vaja. Jah hind krõbe (198+260) aga ma kavatsen sellega veel ca 15 aastat töödata siis jagada see ära nende aastatele siis pole hullu. Tagasi koju ca 3 tundi tööd ja Ta töötas. Siunasin ennast ,et ei ostnud uusi siduri kettaid aga saame hetkel hakkama ja Riia on 340 km(edasi tagasi) kaugusel.  
  Eripäradest. MTZ05 motolt siduri korv neetida. Needid kaasas komplektis. 13hj motolt tuli vända otsast maha lõigata 2cm. 
 Proovisin nüüd ka tema võimekust. Järelkäru 50cm iseid puid täis. 4 käiguga suri välja. Rohkem proovima ei hakanud. 3 käiguga ei teinud teist nägugi. Mootor popsub praktiliselt tühikäigul.  Sai ühendatud sappa äke ja teenitud mõned + punktid ,et aiamaa siledaks aetud. Mootor ikka praktiliselt tühikäigul. Noh vaoajaja järgi. Kuna polnud tahtmist rattaid vahetada raudrataste vastu läks kummiratastega ja alguses kitsamalt ja teist korda laiemalt sügavamalt. Rattad kraabivad mootor peaaegu tühikäigul. Ronisin ka kallakutele ja lasin sangad lahti ninaga maasse. Õlitaseme andur ei suretanud aparaati välja. Poes korrati ka kui kasutad vikatit, vaoajajat , äket või töötad kallakutel siis õlitase peab olema max või tsipa üle. Uus mootor võtab natuke õli. Ja see Holzinger pidi olema pirtsakas õlivahetuse suhtes. Seega vaheta parem varem kui hilja.
 Mina olen rahul. Cool 
Tore tagasiside asjale,oma aparaadil aitasid vist venekeelsed vandesõnad,sest läbi polnud pumba membraan vaid pumbakaanetihend ja nii täpselt jooksis bensiin mööda korpust,et jäi selline mulje nagu puruks membraani puhul.Uus rõngas kaane alla ja jälle asi elus.Kuhu ja kui suure aku panid?
(20-05-2015, 15:52 PM)ahtos Kirjutas: [ -> ]Kuhu ja kui suure aku panid?

Aku hetkel murutraktorilt laenatud 35ah. Läks vana paagi kohale. Seal tühjus uue mootoriga ja kaks sobivat poldi auku ka. Hetkel sisekummist lõigatud ribaga aga hiljem statsioanaarne karp. Samas kannatan vähe. Üks spets väitis ,et on võimalik 17ah siganaakuga asja käivitada,kuna selle voolutarve on minimaalne. Lubas toimetada ka mahakantud aku minuni. Eks siis näeb,kui suurt akut vaja. Cool
Isegi 5-10Ah aku on piisav. Ainukene tarbija on ju starter . 
Tere,

Algusepoole oli küll juttu aga ehk kuuleb nüüd, aastaid paar hiljem, veelgi paremat juttu.  Smile
Nimelt otsustasime oma MB1-le pärast pikka kolgata teed oma otsa leidnud originaal mootorile samuti modernsemat asemikku otsida.
Võhiku silm on jäänud peale sellele Kipor KG200 mootorile, millest ka natuke juttu oli. Kas ehk nüüd on kellegil ka rohkem kogemusi ja tarkust selle kohta jagada? Või siis teab kiita mõnd alternatiivi.
Tänan tähelepanu eest!
(02-06-2015, 12:32 PM)Ults Kirjutas: [ -> ]Tere,

Algusepoole oli küll juttu aga ehk kuuleb nüüd, aastaid paar hiljem, veelgi paremat juttu.  Smile
Nimelt otsustasime oma MB1-le pärast pikka kolgata teed oma otsa leidnud originaal mootorile samuti modernsemat asemikku otsida.
Võhiku silm on jäänud peale sellele Kipor KG200 mootorile, millest ka natuke juttu oli. Kas ehk nüüd on kellegil ka rohkem kogemusi ja tarkust selle kohta jagada? Või siis teab kiita mõnd alternatiivi.
Tänan tähelepanu eest!

Palju head materjali ning vastuseid saad : http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=39777 

Lõpuks sõltub kõik palju oled nõus panustama mootorisse. 6 hobujõuline Subaru EX17 on peaaegu kaks korda kallim . 
(02-06-2015, 20:56 PM)Gravity Kirjutas: [ -> ]
(02-06-2015, 12:32 PM)Ults Kirjutas: [ -> ]Tere,

Algusepoole oli küll juttu aga ehk kuuleb nüüd, aastaid paar hiljem, veelgi paremat juttu.  Smile
Nimelt otsustasime oma MB1-le pärast pikka kolgata teed oma otsa leidnud originaal mootorile samuti modernsemat asemikku otsida.
Võhiku silm on jäänud peale sellele Kipor KG200 mootorile, millest ka natuke juttu oli. Kas ehk nüüd on kellegil ka rohkem kogemusi ja tarkust selle kohta jagada? Või siis teab kiita mõnd alternatiivi.
Tänan tähelepanu eest!

Palju head materjali ning vastuseid saad : http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=39777 

Lõpuks sõltub kõik palju oled nõus panustama mootorisse. 6 hobujõuline Subaru EX17 on peaaegu kaks korda kallim . 

Täname, sain pisut targemaks. Honda kloon jääb ikka mängust välja, kartvat kallutamist jms. Tahaks selle põhjal öelda et Briggs oleks see valik, Subaru paneb rahakoti liigselt nutma..
ega subaru töötab täpselt samamoodi nagu kloon ja õlituski samamoodi, 60kraadiseid nõlvasid ei kannata kummagagi vallutada... lihtsalt kui miskit kotti jookseb on kloon tunduvalt odavam kui honda, b&s või subaaru remontida. aga kallimad kannatavad pikemalt tapmist jälle, eks igaüks teeb otsused oma rahakoti järgi.
Kallutusnurk on kõikidel paiskõlitusega väikemootoritel samas suurusjärgus olenemata margist.Lihtsaim lahendus on valada õli üle normi.  Surveõlitus annab natukene juurde kuid kuskil on juba füüsiline piir millal ujukiga karburaator ei tööta ning õli hakkab karteri tuulutusse sattuma . 

------------------

Kodukasutaja jaoks pole suuremat vahet, mis mootorit ta kasutab . Nagunii laseb treida rihmarattad või ühendusmuhvi vastavalt mootori väntvõllile ja enamus remondi ning hooldustöid teeb ka ise. Samamoodi otsib ebayst varuosi ja helistab poode läbi .

Kui väikemootor on mõne töövahendi peal siis lood juba teised. Iga kaotatud päev tähendab seda, et peab rendist võtma samaväärse masina ning keskmine päeva raha 20-50 eurot. Lisaks transpordi ja ajakulu  ning spetsiifilisi seadmeid polegi saada. 

Lihtne arvutus näitab, et kui aastas juba pead nädalaks ajaks võtma rendiseadme siis oled mootori hinnavahe kinni maksnud. 

Subaru , Honda ja B&S on selles suhtes lihtne: eksisteerivad varuosa kataloogid , enamus varuosi kohapeal olemas , tarneajad kindlad(lisaks kiir tarne 2-3 päeva ) , teeninduste võrgustik ja muu tehniline tugi . Lisaks varuosad saadaval kuni viimase mutri ja seibini. Garantii ja müüja vastutus ka olemas. 

Hiina mootoriga ongi see mure, et kui läheb katki(normaalne kulumine , väärkasutamine , füüsiline lõhkumine ) siis hakka ISE otsima teenindust kus ta ette võetakse üldse. Tuletan meelde ka , et kõik pole Honda 100% kloonid. On olemas versioone kus saad võtta Honda varuosi ning külge keerata ja sobib kuigi erinev algsest varuosast . On ka omaloomingut millele ei saagi juppe . Igasugune dokumentatsioon ja tehniline tugi valmistaja poolt puudub  üldjuhul. Lisaks isegi Honda kloonide puhul on varuosadega see mure, et saad õnne korral küll tellida tervet sõlme aga mitte eraldi detaile.  Näiteks tahad klappe, nookureid jm GX270 kloonile siis pead ostma komplektse silindripea. 

Ja kui võrrelda Subarut ning Hondat siis keskmise Hiinakaga jääb ikkagi kvaliteedi probleem, mis kodukasutaja jaoks pole võib olla nii tähtis. Starterid on nõrgad , õli lekked kuna simmeringid vahepeal nagu plastmassist tehtud , summutid roostetavad läbi või purunevad vibratsioonist , osadel õlirõngad juba uuest peast kehvad( Honda rõngastega saab hea tulemuse) , stopp lülitid streigivad jne . 

Kvaliteet on kõikuv ning ei ole nii nagu päris tootjatel kus paned 10 mootorit kõrvuti ning kõik töötavad täpselt sama moodi ja kestvalt. Lisaks pole ma näinud ühegi tuntud mootori puhul asja kus tehasest on eksikombel pandud 2 tihendit! Rääkimata siis veel mingist häälestusest ning pöörete paikakeeramisest, et kui tellid 3600RPM seadega mootori siis ka ta reaalselt teeb nii palju. 

--------

Tikutulega annab otsida seadmevalmistajat Euroopas kes kasutaks Hiina mootoreid . Siis ka rohkem tegemist edasimüüdavate seadmetega , kleepsu teema. Tuntud tootjatega on kerge - esitad soovi mis parameetritega soovid ja siis nad täpselt komplekteerivad sulle sellise. Hiinakatega ehita seade mootori järgi kuna puuduvad valikuvõimalused ja pole võimalik saada näiteks koonusvõlliga ning heavy duty tüüpi õhupuhastiga. 

Isegi Hiina seadme valmistajad panevad Lääne turu jaoks importmootorid peale.

Kokkuvõtteks on Hiinakad võtmeid käes hoidvale inimesel best bang for buck küll kui töö teed ise ja aeg pole raha. 
Siin tuleb jällegi mängu see et kas osta odavaim turul saada olev mootor või tuntud tootja oma, lifanil olemas toll, millimeeter mõõdus võllid ja ka koonusega võllid. Ja mida sa pead hevyduti filtriks? Ameerikas antakse sellele mootorile edasimüüja poolt kaasa 3aastane garantii.. Olemas nii papp filter kui ka õlivannis segafilter.
Lisaks saad valida kas soovid sama kubatuuriga horisontaal võlliga või vertikaal võlliga. Silindri komplekt olevat ka hevyduti mis see endast kujutab ei tea.
Koduleht tootjale-http://lifan.com/English/
 http://www.lifan.com/English/Mall/Engine...16d3b42048
Ja Flindist ostes hiina klooni on kõik jupid ükshaaval saadaval, lähed kohale ja antakse jupp näppu, ei mingit tellimist, ja kui kohapeal pole, siis keeratakse olemasolevalt mootorilt maha kui muudmoodi ei saa... Väga vastutulelik pood(seal pole lifan). 
Kui inimesel mõned tunnid aastas tööd teha siis ei tasu kallist mootorit soetada, kuna hiinamootorilgi selleks piisavalt resurssi. Hinnavahe 300 versus 6-700eur on tuntav vahe...
Ei tasu päris hiinlast maha teha, aga kui inimene soovib 24/7 sellega töötada, siis soovitan minagi talle subaru või honda mootorit Wink
(03-06-2015, 21:25 PM)maisalup Kirjutas: [ -> ]Siin tuleb jällegi mängu see et kas osta odavaim turul saada olev mootor või tuntud tootja oma, lifanil olemas toll, millimeeter mõõdus võllid ja ka koonusega võllid. Ja mida sa pead hevyduti filtriks? Ameerikas antakse sellele mootorile edasimüüja poolt kaasa 3aastane garantii.. Olemas nii papp filter kui ka õlivannis segafilter.
Lisaks saad valida kas soovid sama kubatuuriga horisontaal võlliga või vertikaal võlliga. Silindri komplekt olevat ka hevyduti mis see endast kujutab ei tea.
Koduleht tootjale-http://lifan.com/English/
 http://www.lifan.com/English/Mall/Engine...16d3b42048
Ja Flindist ostes hiina klooni on kõik jupid ükshaaval saadaval, lähed kohale ja antakse jupp näppu, ei mingit tellimist, ja kui kohapeal pole, siis keeratakse olemasolevalt mootorilt maha kui muudmoodi ei saa... Väga vastutulelik pood(seal pole lifan). 
Kui inimesel mõned tunnid aastas tööd teha siis ei tasu kallist mootorit soetada, kuna hiinamootorilgi selleks piisavalt resurssi. Hinnavahe 300 versus 6-700eur on tuntav vahe...
Ei tasu päris hiinlast maha teha, aga kui inimene soovib 24/7 sellega töötada, siis soovitan minagi talle subaru või honda mootorit Wink

Kahjuks ma ei suutnud leida Euroopa kodulehte Lifani väikemootorite kohta ja kahtlen kas nendel üldse on tüübikinnitus olemas, et võid EU-s valmistada seadme selle mootoriga. Väikemootoritel on ka keskkonna normid. Näiteks Yanmari diislite kloonil puudub sootuks aga Hatz-il on juba olemas Tier 4 vastav kuigi kaugelt vaadates mõlemad väiksed popsutajad. 

Garantii tingimused ongi erinevad. Näiteks Subaru pakub USA-s 5 aastast garantiid http://www.subarupower.com/service-support/ .

Subaru või Honda korral võid astuda Eestis asuvasse esindusse ning tellida üksikeksempalari korras sobiliku mootori ilma vaevata ja lisavarustuse juurde. Huvitav kuidas kujuneb see näiteks Lifani puhul ? Palju hind tõuseks võrreldes sellega, mis on laos ning kaua on tarneaeg . 

----

Heavy duty õhufiltri all pidasin silmas tsükloni tüüpi eelkambriga , õliga või lihtsalt suurema elemendiga kui on väga tolmune keskkond. 

----

Hea kuulda, et keegi veel vähemalt viitsib niimoodi tegeleda. Tavaliselt öeldakse, et "ostke uus mootor kuna nii odav ju või oodake 1-2 kuud kuni järgmine kaup saabub" .  

Need mootorid, mida Flint müüb pole jällegi 100% Honda kloonid. Vaata juba paagi kuju , starteri kuju , õhupuhasti korpust , summutit . Kahjuks pole omal käel neid lahata saanud - ehk mootoriploki osa sobib võib olla ja mõni muu jupikene ka. 


------

Usun, et kui Hiina tootjad teeksid Euroopasse ka korraliku diilerite võrgu , parandaksid koostekvaliteeti ja kaasajastaksid oma mootoreid siis oleks hind sama nagu on Jaapani tootjatel. Brändi hoidmine maksab omajagu.

Lihtsalt igale tarbijale on oma mootor vastavalt hinnaklassile arvan ma jutu lõpetuseks. 
Tsitaat:Ja Flindist ostes hiina klooni on kõik jupid ükshaaval saadaval, lähed kohale ja antakse jupp näppu, ei mingit tellimist, ja kui kohapeal pole, siis keeratakse olemasolevalt mootorilt maha kui muudmoodi ei saa... Väga vastutulelik pood.

Tänud vihje eest, tellisin oma gx200 kloonile sealt uue karburaatori ning tuli hinnalt poole odavam kui seni näinud olen.
Tere kodanikud unetud!

Loodetavati on õige koht küsimiseks.
Nimelt MB-2 pöörded kõiguvad?
Millest alustada, et saaks ühtlaselt käima?
Infoks veel niipalju, et vene keele tase on olematu, et saaks interneti avarustest vastuse kätte.
Muidu mootor käivitub hästi, kuid käib ainult üle poole gaasiga ja siis ka pöörded kõiguvad.

M.
(29-01-2018, 20:13 PM)-maukar- Kirjutas: [ -> ]Tere kodanikud unetud!

Loodetavati on õige koht küsimiseks.
Nimelt MB-2 pöörded kõiguvad?
Millest alustada, et saaks ühtlaselt käima?
Infoks veel niipalju, et vene keele tase on olematu, et saaks interneti avarustest vastuse kätte.
Muidu mootor käivitub hästi, kuid käib ainult üle poole gaasiga ja siis ka pöörded kõiguvad.

M.
http://dm-st.ru/node/177 
Ega vist maakeelset ei leidu. See üks asjalikumaid.
http://www.mastergrad.com/forums/t184447...va-6-2-ls/ Siin ka juttu.
Ja otsinguks: МБ-2 обороты не стабильные . Sealt tuleb veel.
Tere. Soovin infot kas mtz motoploki vaoajaja sobib neva mb-1le? Või kas on lihtne sobima panna? Samas kui kellegil on pakkuda nevale kaherealist vaoajajat siis oleks huvi.
Lehti: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16