automoto.ee foorumid

Täisversioon: haagissuvila
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Tere. Küsimus selline: Kas keegi on kunagi haagissuvilat otsast
lõpuni ise valmis ehitanud? Kui jah ,siis milliseid materjale te
kasutasite. Kas karkassi võib teha ainult puust, või võib ka teha
metallprofiilidest. Ja millist materjali kasutasite seinakatteks?
Haagissuvilat pole ise ehitanud, küll aga olen tegelenud kaubikust matkabussi aretamisega.
Kas mingi dokumentidega alusraam on Sul olemas? Nullist ehitamise puhul võib muidu arvelesaamisest ehk omaette ooper kujuneda.
Mul on siin ajapikku kogunenud erinevaid linke busside ümberehitusest. Panen mõne siia, ehk on abiks.

http://www.camper-freaks.nl/nieuw%20project.htm
http://www.camper-freaks.nl/vervolg%201.htm
http://www.camper-freaks.nl/Inbouw%20814.htm
http://www.mb-mobil.de/galerie/spk.htm
tqhq-s pikem jutt iseehitamisest http://www.tqhq.ee/forum/viewtopic.php?tid=19209 koos pitidega http://new.photos.yahoo.com/kass_albert/...2329907847
korvimees Kirjutas:Kas mingi dokumentidega alusraam on Sul olemas? Nullist ehitamise puhul võib muidu arvelesaamisest ehk omaette ooper kujuneda.

Ooperit ei ole seal midagi. Alustada tasub sellest, et tee omale selgeks antud kategooria sõidukile esitatavad nõuded ( http://www.ark.ee/atp/ alustuseks). Siis vaatad üle oma soovid ja võimalused, ning vormistad asja jooniste kujul paberile. Jooniseid on Sul registreerimisprotseduuriks niikuinii tarvis. Kui oled oma joonised ja kalkulatsioonid valmis saanud, sea sammud ARK-i tehnoosakonda. Vastuvõtuajad kodulehel. Ja kuula ära sealse asjapulga arvamus asja kohta. Kui saad põhimõttelise heakskiidu, hakka reaalselt ehitama. Ja ehitada soovitaks kiiresti, kuna ametnikud vahetuvad, "seisukohad" ja seadused muutuvad.
Ise olen endale ehitanud sõiduauto kerghaagise. Eks suvila ehitus klass keerulisem ülesanne ole, aga ei midagi ületamatut.Eks kõige keerulisem ongi asja n.ö. õigetesse piiridesse mahutamine.

Konstruktsiooniliselt oleks kõige praktilisem vast terasest alusraam (soovitavalt lasta kuumtsinkida) ja pealisehitis siis puidust-plastist-alumiiniumist. Kunagi loetud kirjandus soovitas puitkontsruktsioonides kasutada nn. hõredat tislerikilpi (Kahe vineerplaadi vahel reikad, pressi all liimitakse kokku).
Edu! tcumen.
tcumen Kirjutas:Ooperit ei ole seal midagi. Alustada tasub sellest, et tee omale selgeks antud kategooria sõidukile esitatavad nõuded. Siis vaatad üle oma soovid ja võimalused, ning vormistad asja jooniste kujul paberile. Jooniseid on Sul registreerimisprotseduuriks niikuinii tarvis. Kui oled oma joonised ja kalkulatsioonid valmis saanud, sea sammud ARK-i tehnoosakonda.
Seda ma pidasingi ooperi all silmas, et kui asi valmis ehitada ning siis rõõmsalt ARK-i sõita, võib see rõõm suht üürikeseks jääda. Enne ikka joonistega ARK-i ning kui sealt antakse asjale "dabro" siis ehitama.
korvimees Kirjutas:Seda ma pidasingi ooperi all silmas, et kui asi valmis ehitada ning siis rõõmsalt ARK-i sõita, võib see rõõm suht üürikeseks jääda. Enne ikka joonistega ARK-i ning kui sealt antakse asjale "dabro" siis ehitama.
Just nimelt. Ja veel kord kõigile iseehitajaile. Kõigepealt tee asi paberil valmis. Ja kui Sa sellega paberil korrektselt hakkama saad, on küllalt suur tõenäosus, et kavandatu ka reaalse kuju võtab.
Kas vineer meie kliimas mitte natuke vilets ei ole? Kas peab ikka
niiskusele vastu. Ise ma mõtlesin näiteks laminaati.
Vineeri on ju niiskuskindlat ka. Ja immutada saab teda.
Samas, kui tahad "päris" haagissuvilat ehitada ,mitte teardropi, siis väljast vineer pole just kõige kenam lahendus vast. 80-ndate suvilatest, olen kokku puutunud variandiga, kus seinad-lagi on 2cm paksusest puitsõrestikust, soojustuseks 2cm penoplasti vahel. Väljaspool mingi imeõhuke gofreeritud alumiiniumplekk ning seespool vineer.
Uuemate puhul ei tea öelda. Eemalt vaadates võib välimine külg ka miski laminaat olla.
Tegelikult ma tahan jah natuke suuremat haagissuvilat ehitada.
Plaanis on teha umbes 2+2 magamiskohaga suvila.
Kas tahad sellepärast ise teha, et oleks see isetegemise rõõm või loodad odavamalt hakkama saada? Kui lõpptulemus vähegi suvila moodi peab välja nägema, siis odavam ta kindlasti ei tule. Kui tahad odavalt, siis otsi parem mõni niiskuskahjustusega või kõksu saanud isend ja tee korda. Nullist alustades pead lisaks muule arvestama juurde veel ka aknad, gaasiseadmed, veepumbad, WC, valgustus jm vidinad ilma milleta pole nagu erilist mõtet ehitada.
Ise ma tahan sellepärast ehitada, et isetegemise rõõm maksab ka
midagi. Kõige lihtsam on muidugi osta aga neid niiskusekahjustusega
ja avariilisi ei ole kuskilt saada.Ja teine asi on see ,et materjali osas
on tutvusi ja midagi on ka juba olemas.Näiteks on mul tutvusi
bussilammutuses kust saab aknaid hankida.Ja kolmas asi on see,
et kulusid saab hajutada, mitte ei pea korraga suurt summat
välja käima.Ja neljas asi on see ,et ega ta ei peagi kõigi mugavustega
olema, saab ka natuke askeetlikumalt hakkama.Ja siis veel ,et kui
asi õnnestub äkki teen veel teise ja siis kolmanda ja.....siis on
mul juba oma väikefirma, mis toodab suvilaid jne.
Sellisel juhul muidugi on mõtet ise teha, kui materjali liigub ja huvi on. Smile

urulooki Kirjutas:Näiteks on mul tutvusi bussilammutuses kust saab aknaid hankida.

Tea kas bussilammutuses sellist hinge ka liigub, nagu bussidel küljeluukidel on. Selline liist, kus kahel pool nagu alumiiniumvinkel ning keskel painduv osa kummist. Mul on bussil tagaluuk sellisega pandud, kuid ühte ~meetrist juppi oleks veel vaja.
Kui sul hingega tõsi taga, mine Kodila bussilammutusse.BBG Grupp.
Selliseid hingi mida bussiluukidel ja ka furgoonidel kasutatakse Tallinnas täiesti vabalt müügil.As "Knoke"
Flanagan
Aga millest oleks kõige parem sisustust valmistada.Kas tähtis on
et sisustus oleks võimalikult ilus(praktiline) või kerge?
Haagise puhul, erinevalt bussist, on kaal palju olulisem. On ju vahe, kas vead järgi tonni või poolt tonni. Aga päris jalgratast leiutada pole nagu mõtet vast. Hakatuseks uuri kasvõi, millised lahendused on erinevatel valmis haagistel kasutusel. Näiteks Danlori platsil on üksjagu haagiseid. Kui sealt erinevaid uurida, peaks ideid saama küll.