automoto.ee foorumid

Täisversioon: Rootor/vankel
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Rootor mootor ja vankel mootor ei ole vist üks ja sama asi?
Laur Kirjutas:Rootor mootor ja vankel mootor ei ole vist üks ja sama asi?

Rootormootor ehk pöördkolbmootor ehk Wankel-tüüpi mootor on üks ja sama asi küll.
oli see vist vaz 21079 millel ka selline mootor peal?
edit: vaz21079 mootor :
[Pilt: 311_01.jpg]
Vahel nimetatakse rootormootoriteks ka neid lennukimootoreid, millel väntvõll paigal püsib ja (tavaline, kolbidega) silindriplokk selle ümber pöörleb. Aga autode kontekstis on need sõnad enamasti sünonüümid jah.

Mis puudutab Vazi, siis ainuke firma kellel on üldse kunagi olnud töötav vankelmootor on Mazda.
Jesper Kirjutas:Vahel nimetatakse rootormootoriteks ka neid lennukimootoreid, millel väntvõll paigal püsib ja (tavaline, kolbidega) silindriplokk selle ümber pöörleb. Aga autode kontekstis on need sõnad enamasti sünonüümid jah.

Mis puudutab Vazi, siis ainuke firma kellel on üldse kunagi olnud töötav vankelmootor on Mazda.

Ei mitte, Zigulidel on samuti neid suhtkoht edukalt kasutatud, aga paraku masstootmisse pole suudetud viia, sest ei suudeta kolbi piisavalt tihendada, mootorid ei kesta kuigi kaua, aga samas on väiksed, omapärase heliha ja ökonoomsed, samuti väiksem vibra, sest pole edasi-tagasi liikuvaid kolbe, nookureid jne.

Wankel on lihtsalt mootori leiutaja anal Otto ja Diesel
jurkman Kirjutas:
Jesper Kirjutas:Mis puudutab Vazi, siis ainuke firma kellel on üldse kunagi olnud töötav vankelmootor on Mazda.

Ei mitte, Zigulidel on samuti neid suhtkoht edukalt kasutatud, aga paraku masstootmisse pole suudetud viia, sest ei suudeta kolbi piisavalt tihendada, mootorid ei kesta kuigi kaua, aga samas on väiksed, omapärase heliha ja ökonoomsed, samuti väiksem vibra, sest pole edasi-tagasi liikuvaid kolbe, nookureid jne.

Wankel on lihtsalt mootori leiutaja anal Otto ja Diesel

kas mitte ka mingil NSU'l ei olnud vankelmootor? kuskilt on nagu kõrva kumisema jäänud...
Wankel mootoriga on minutead katsetanud enamus autotootjaid. NSU on ajalukku läinud esimese vankelmootoriga seeriaauto tootjana ja ka tootjana (kes vist peamiselt samal põhjusel ka pankrotti läks. Meenub kuskilt ajakirjast et wankliga NSU omanikel olla old komme teineteisest möödudes näidata sõrmedega mitmes mootor juba garantiikorras kaboti all on, alati ei olevat ühe käe sõrmedest piisanud.). Mazda on siiani ainuke, kes jäänudki wankelmootoriga katsetama, ülejäänud loobusid suht ruttu. Kui keegi väitis et wankel on ökonoomne, siis minuteada peeti(peetakse) nende peamiseks veaks tihendite kiiret kulumist ja suurt kütusekulu. Eeliseks on kindlasti võimsuse/töömahu suhe ning korras mootori pea vibratsioonivaba töö. Niipalju on veel kuskilt lugedes meelde jäänud et esimene töötav wankelmootor oli seisva kolviga ning pöörles silinder ümber selle.
jurkman Kirjutas:Ei mitte, Zigulidel on samuti neid suhtkoht edukalt kasutatud, aga paraku masstootmisse pole suudetud viia, sest ei suudeta kolbi piisavalt tihendada, mootorid ei kesta kuigi kaua, aga samas on väiksed, omapärase heliha ja ökonoomsed, samuti väiksem vibra, sest pole edasi-tagasi liikuvaid kolbe, nookureid jne.

Jah, väljendusin ebatäpselt, mõtlesin töötamise all mitte seda, et mootor käivitub ja auto edasi liigub, vaid kõigi automootorile esitatavate nõuete (toodetavus, hooldatavus, majanduslik põhjendatus) täitmist. Ehk siis kui rääkida vankeli ajaloost näeb pilt välja umbes sedasi et alguses on ajateljel pisike seib Wankelit, siis veidi rasvasem jupp Frödet/NSU-d ja edasi tuleb kuni tänase päevani kestev jäme joon mille nimi on Mazda Smile

Wankeli originaalne disain oli jah selline et kolb seisis paigal ja silinder keerles seal ümber, ehk siis mitte liiga praktiline. Fröde tegi üldpõhimõtet ära kasutades konstruktsiooni selliseks, et tekkisid üldse mingid eelised kolbmootori ees ning Mazda viimistles selle pikkade aastate jooksul kasutuskõlblikuks.
Mazda ostis wankelmootori projekti juba 61. aastal...mazda sai ka mootoritihendamisega ideaalselt hakkama segades mingid metallid(ei mäleta täppselt,otsin välja ja siis täpsustan)omavahel kokku..Üx esimestest wankel mootoriga auto oli neil cosmo..kõige esimene edukas wankel mootoriga auto aga oli Mazda RX7 .neid müüdi kenasti üle miljoni.
guits112 Kirjutas:müügis üks  http://www.auto24.ee/webcache_kasutatud/...24_ee.html

see audi on juba pikemat aega müügis
kunagi sai ühe lukksepa käest küsitud mis on rootormootor, ise mingit ettekujutust sellest ei omanud ning sain lakoonilise vastuse : see on mootor kus keps ajab mõõda plokki kolbi taga. Seega kogu minu varajne noorus mõõdus nii et, kui ma kuulsin sõna rootormootor, üritasin paaniliselt vaimusilmas ettekujutada kuidas kolb üritab paaniliselt mootoris kepsu eest põgeneda.
supp Kirjutas:kunagi sai ühe lukksepa käest küsitud mis on rootormootor, ise mingit ettekujutust sellest ei omanud ning sain lakoonilise vastuse : see on mootor kus keps ajab mõõda plokki kolbi taga. Seega kogu minu varajne noorus mõõdus nii et, kui ma kuulsin sõna rootormootor, üritasin paaniliselt vaimusilmas ettekujutada kuidas kolb üritab paaniliselt mootoris kepsu eest põgeneda.
http://www.rotaryengineillustrated.com/index.php
Minu poolt auhind kes kepsu üles leiab
Mul oli kunagi üks väga hea raamat, kus erinevate mootorite tööpõhimõtted/detailid ja nende ülesanne lahti seletatud. Samas oli see nagu pooleldi töövihik - iga asja kohta oli lõpus mingi joonis, kus juppide nimed kirja pidi panema ja natukene tööpõhimõtet selgitama. Raamatu kaanel oli veel kujutatud mingit vanemat autot, millel numbrimärgil V8 ilutses. Oranzi kaanega raamat oli. Sealt ma kunagi neid wankelmootoreid uurisin... Ja tõsi, kepsust ei olnud pussugi Big Grin
2X venelaste rootormootor paigaldatuna tsiklile
Praegu on seeriatootmises Mazda lipulaev RX-8, kes kannab väga edukalt rootormootorit.

Väike lingike RX-8st ja rootormootorist:
http://www.mazda.ee/www/mudelivalik/mazd...tormootor/
[Pilt: 311_01.jpg]

laiskadele siis väike ettekujutus lada wankel mootorist
Kas ühe pöörde ajal üks töötakt nagu mazda lehel? paistab ju võimalik, et kolm?
Laur Kirjutas:Kas ühe pöörde ajal üks töötakt nagu mazda lehel? paistab ju võimalik, et kolm?

http://auto.howstuffworks.com/rotary-engine4.htm

alati kasulik lehekülg. lingi taga siis mootori töötsükkel vähe paremini kujutatult