automoto.ee foorumid

Täisversioon: Tulitsa TMZ T-200 1979a.
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2 3
Soetasin omale sellise Rolleri. Söiduk on töepoolest söitnud vaid 143 km. Seega sissesöit alles käib. Esialgne omanik, sügaval vene ajal, oli temega teinud peale ostu proovisöidu, ca 90 km. Järgmine päev oli ta saanud autoostuloa ning peale seda polnud roller rohkem vajadust näidanud. Vahepealne omanik jöudis sellega söita ca 50 km, aga kuna suvi on läbi ja ilmad halvad, ei soovinud ta enam seda ning nüüd siis on minu kord sellega retrot söitma hakata.

[attachment=64029] [attachment=64030] [attachment=64031]

[attachment=64033] [attachment=64034] [attachment=64035]

[attachment=64036] [attachment=64037]

[attachment=64980]
Väga korralik masin!!!
Ja vedas et leidsid nii väikese läbisõiduga masina.
See lausa maasikas. Palju õnne!!!
Meeltröömustav oli vaadata vene aegset hinda söidukil, kuna see veel alles küljes on.

[attachment=64038]
Paistab kena eksemplar olevat, ma ei olegi veel näinud niisugust tuuleklaasi. Aga registreerimisnumbrit võiksid keerata 90 kraadi, siis määrdub vähem ja porilapaka peal olev tehasetähis paistab ka välja.
mehhanisaator Kirjutas:Paistab kena eksemplar olevat, ma ei olegi veel näinud niisugust tuuleklaasi. Aga registreerimisnumbrit võiksid keerata 90 kraadi, siis määrdub vähem ja porilapaka peal olev tehasetähis paistab ka välja.

plaanin sellele vötta väikese numbri.
Motamees otsustas oma 50 ccm 4T rolleriga Kuressaarest Tallinnas käia. Kasutasin juhust ning läksin oma rolleriga kaasa, et sissesöitu saada. 500 km tuli kokku 50 km/h. Pean mainima, et Tulitsa käigukast ei ole projekteeritud 50 km/h söitmiseks. 3. käiguga on pöörded liiga körged, 4. käiguga liiga madalad. Kuid sain ilusti hakkama. Mäkketöusudel panin 3. käigu, muul ajal pöristasin neljandaga. küttekulu oli täpselt sama mis motamehe rolleril: 2,6 liitrit 100 km kohta. Kuna tegin ise selle rolleriga ka esimese pika söidu, avastasin möned asjad, mis tuleb teha:
- loobun esiklaasist, kuna see on kinnitatud sarvede külga ja oma suure purjepinna töttu muudab juhitavuse väga ebastabiilseks. Eemaldan selle ja jätan vaid tahavaatepeeglid.
- kontaktivahe ja süüde tuleb reguleerida.
- väljalaskekollektorile panen termokatte peale, kuna selle jahutusöhk väljub just vasema jala peale ning 30 C väljas söites läeb see päris kuumaks, samas oli süüde liialt hiline mis vöis ka pöhjustada kollektori liigse kuumenemise.
- reisu ajal eemaldasin küünla piibult kaitseplekid, kuna need ei lasknud mootoril käima minna soojast peast, säde kadus kuhugile "metsa" ära nende töttu. Olen neid plekke ka teistelt tsikklitelt eemaldanud, kus säde on, küte on, kuid käima ei läe, sest need plekid segavad.
- kontrollida amortides öli.
- pingutada ja määrida kett.
- karburaator seadistada.
- proovin ette rattale tänapäeva ristlöikes ovaalsema mustriga rehvi, et juhitavust veelgi parandada. Kuna selle rolleri kummid on uued, saan need panna siis oma Skif kärule alla, kuna tolle kummid ei ole enam nii uued.
- vahetan ka käigukastis öli.

[attachment=64046] [attachment=64047] [attachment=64048]
Akud soetasid uued v6i jäid vanad?
(27-07-2008, 12:52 PM)indrek1000 Kirjutas: [ -> ]Akud soetasid uued v6i jäid vanad?

uued akud, kaks laeva 12V avariivalgustuse akut rööbiti ühendatud.
süüte reguleerisin 3 mm ennem ÜSS, kontaktivahe 0,5
amortides ölid vahetatud, köik neli. amorti läeb öli 55 ccm.
Käigukasti panin ATF öli 0,7 liitrit.
Tegin korda ka esilaterna regulaatori.
Kollektorilt öhkava kuumuse vähendamiseks, ning samas ka heli vaiksemaks tegemiseks mähkisin sellele aspestnööri ümber:

[attachment=64039] [attachment=64040]


Siis panin kuumakindla riide peale:

[attachment=64041]


Ning teipisin kogu isolatsiooni kuumakindla höbeteibiga üle:

[attachment=64042]
Üks pilt reisust ka, Kasari jöe peal:

[attachment=64043]


Reisukaaslaseks oli kf-lane Motamees oma ökomasinaga:

[attachment=64044]
(27-07-2008, 21:08 PM)overspeed Kirjutas: [ -> ]Käigukasti panin ATF öli 0,7 liitrit.
Tegin korda ka esilaterna regulaatori.

ATF ikkagi ei sobi, liiga vedel. Asemele läeb täissünt käigukastiöli.
overspeed Kirjutas:uued akud, kaks laeva 12V avariivalgustuse akut rööbiti ühendatud.

samad akud , mis upsil ja näiteks signalisatsioonil , lisa vooluallikaks..
overspeed Kirjutas:Kollektorilt öhkava kuumuse vähendamiseks, ning samas ka heli vaiksemaks tegemiseks mähkisin sellele aspestnööri ümber:

see asbesti-nali sul nyyd kyll kõige parem lahendus pole.soovitan sellisest materjalist nagu asbest eemale hoida
Asbesti kasutamine tänapäeval keelatud? Mürgine pidi ta jah olema, aga kui palju, pole veel kuulnud et miskit t6sist selle t6ttu juhtunud oleks.
Mitte mürgine, aga kantserogeenne (vähki tekitav). Asbestitolmu sisse hingates jäävad selle kiud kopsu kinni ja põhjustavad vähi teket. Aga see on pikaajalisem protsess, paarkend aastat jääb ehk ikka elada.
Niisiis näiteks eterniitkatust pole vaja karta, aga selle mahavõtmisel võiks kasutada hingamise kaitsevahendeid. Või lammutada vihmasajus.
Asbesti mürgisuse kohapealt ma pole kompetentne, probleem on imepeenikestes asbestikiududes, mis kopsu sattudes jäävad pesitsema kopsukudedes ja mille tagajärjel teatud koguse jms tingimuste olemasolul tekivad seal kopsus pöördumatud muudatused ja seda mitte kasulikus suunas ja parandamatud. Usun, et minu kops on seda kiudu päris kõvasti täis, 20 aastat tagasi sai seda tublisti sisse ahmitud.
Isiklikult arvan, et see probleem on EU ja arenenud maailma tingimustes veidi üledramatiseeritud. Vana hea veneaegne asbest pidi olema veidi kahjutum kui väljamaine , erinevus kiu pikkuses.
Loo moraal - ära endale ümber pea seda asbestnööri mässi ega jäta lahtiselt vedelema ega ära ahmi ahnelt õhku sisse kui seda nööri mähid kuhugi, kasuta miskit maski ka kui viitsid (nagunii ei viitsi?)
Olen köiki neid jutte kuulnud aspesti kohta. Kui respiraator käepärast, siis ikka panen ette, profülaktika paha ei tee.
Lehti: 1 2 3