automoto.ee foorumid

Täisversioon: Opel Omega 1993 tagasi meie teedele...
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Kuna mu isa on juba pea aastakese taevariigis, siis tuli otsustada, mida teha temast maha jäänud Opel Omegaga.
Tegelikult, on see auto ka enne isa surma juba pikalt seisnud - vana mees ei jäksanud/viitsinud teda samuti enam remontida ning muretses endale uuema ja parema sõiduvahendi...
Opel oli tema käes kokku pea 10 aastat ja seetõttu, kui "isa auto" meie, järeltulijate, jaoks sentimentaalses mõttes üsna väärtuslik.

Turuhind, aga, sellel autol kujuneb metalli kokkuostuhinna alusel, seega võiks arvestada u. ~1000.- eeguga ning paari tükki olid veel hiljuti ka meie automüügiplatsidel sellise hinnaga müügil.
Omal jõul liikuvana muidugi mitte.

Omal jõul kaks aastat seisnud masin (uue aku panin, muidugi) käima minna ei tahtnud - tõmmates, aga lõpuks käivitus. Eks oma rolli mängis ka halvaksläinud kütus, millele sai ka värsket koos vastava kütuselisandiga otsa valatud.
Tahtsin ta kõigepealt pesulasse saada, et näha üldse, millega tegu.

Pärast leotus- ja survepesu sai suurema sambla maha:

[Pilt: imgp4868th2.jpg]

Kere seisukord on üsna jube:

[Pilt: imgp4870za0.jpg]

Siit viimaselt pildilt on natuke läbi velje näha ka piduriketast, mis ülessulamisel vist metalli enam ei annakski...
Kandvad osad on siiski terved, kuigi roostega kaetud - seisis ta ju maja ees hoovis muru peal.



Sisu on selleaegsete Omegate kohta väga luksuslik, varustustase oli ikkagi CD Diamond, mida kinnitab ka roolil asetsev "teemandijoonis":

[Pilt: imgp4864jj6.jpg]

Uste küljes on nurkapidi näha ka puitsisu. (huvitav, ons ka ehtne puu??)
Istmed - ehtne samet, elektriaknad, el. katuseluuk ning nahast käikukanginahk.

Nüüd saab edasi mõelda.
Mis mootoriga isend?
Oli mõni aeg tagasi võimalus üht (tol hetkel veel viimaseid päevi kehtiva ülevaatusega) isendit näha, millel roosteuss oma tööga juba nii kaugele jõudnud, et asi vaikselt pooleks hakkas murduma Smile Mootoril vanakooli Opelitele kohaselt veel ressurssi mitusada tuhat km järgi...
Mootor 2,3 diisel, turbo ja intercooleriga, see kõige kangem vanadest opeli oma traktorimmootoritest.
Spido näitab midagi 330 tuhat, aga hooldusraamatut pole keegi kunagi näinud. Vast üle 600 tuhande ei ole...Ressurss on seega nii ja naa...Smile
Kere on, muidugi, hapum.
kas selle mootor on rida 4 või miskit muud
R4
Nonii, Uumi kohta on enam vähem pilt selge ja ühte - teist on ka juba ära tehtud.

Kuna pidurid puudusid, siis alustasin kõigepealt sellest.

Sissejuhatuseks sai vahetatud
-kõik neli ketast
-kümme piduriklotsi (käsipid.-l on omaette klotsid),
-käsipiduritross
-paar pidurivoolikut,
-paar piduritoru vasksete vastu, (mis veel terasest olid; enamuse oli vana jõudnud oma eluajal õnneks ringi vahetada)
-pidurivedelik
-kõikide piduriklotside paigaldusvedrud/tarvikud jms
-vasak esisupport, mida ei olnud võimalik elustada

Ülejäänud supportid sai lahti võetud, puhastatud roostest, määritud ning taas kokku pandud.
Autoga on võimalik nüüd sõita ja kui pidurit vajutada, jääb isegi suht hästi seisma.
Piduri poole pealt tahab vahetamist veel tagavasak ABS-i andur (tuli põleb ka ) , tagaketaste kaitseplekid (pgna kallid asjad võrreldes muu stuffiga, kuna saadaval ainult originaalina) ning peapump (vblla aitab mansettide vahetusest; igal juhul, kui mäe peal pidurit hoida, vajub pedaal pisut liiga palju "läbi")

Mootor sai hoolikalt pestud (et tuvastada kõikvõimalikud lekked) ja vahetatud
-eelsüüteküünlad
-aku
-õhufilter
ning käivitub pea igast asendist.
Loomulikult sai vahetatud mootoriõli + filter.
Turbo ei tööta ja hetkel on veel segusetu, kas peab selle vahetama või piisab "hulluklapi" hoovastiku elustamisest. Ringi ta igal juhul käib (vile on kuulda), aga rõhku ei tekita.
Kiirendus on vilets ja suitsune, nagu mittetöötava "propelleri" puhul ikka.
Kõrgsurvepumba suhtes olen hetkel kahevahel, kas osta uus või mitte. Ebays on praegu üks uus pump ( http://cgi.ebay.de/Einspritzpumpe-Omega-...dZViewItem ) suht mõttetu hinnaga müügis (4600 eek, tavahinnaga (35000.-) võrreldes ikka kannataks veel osta), aga vaatame edaspidi, kuidas ta talvel käitub...Mõnikord sõidavad nad vabalt ka üle poole miljoni km...

Samuti nõuab tähelepanu veel katalüsaator, mis ilmselt on aastatepikkuse tossutamise tagajärjel nõge täis ja, vaevalt, et töötab. Muu heitgaasisüsteem püsib hetkel veel ühes tükis. Tagapütt, tundub, et on Bosali oma vastu vahetatud, muu on originaal GM.

Käigukast sai samuti uue õli ja tundub korras olema. Külmalt ei taha käigud hästi sisse minna, soojalt on ok, järelikult tahav vahetamist sidurikorv, mille vahetuseks on aeg broneeritud (seda tööd küll ei viitsi vanainimene oma garaazhis tungraudade peal ise enam teha)
Sidurilaager vilistab tühikäigul, kui pedaali vajutada, vilin kaob, järelikult ka sellel osal on koos vana korviga "minek"...Rolleyes
Keskmine kardaanitugilaager koos pukiga tahab samuti uue vastu vahetust.
Tagasillaõli vajab veel uuendust; ei leidnudki õli väljalaskmiseks punni, järelikult tuleb korraks avada difri tagakaan. Tasemepunn on õnneks olemas.

Kere poole pealt on vahetatud koos uute tihvtidega kolm ust: mõlemad tagumised ning parem esimene.  Uksed tulid autoga kaasa ning isa oli jõudnud need ka ise üle värvida, seega mulle jäi ainult vahetus.
Mis Opeli poole pealt huvitav oli: kui ust vahetada, siis uus uks istub täpselt õigesse kohta ja samasse auku, järelikut on kõikide samatüübiliste Omegate uksed ühesuurused. Ikkagi tänapäevase auto eelis - vanaemate Jaguarite puhul sellisest asjast annab vaid unistada - kõik kereplekid on erinevate mõõtudega ja kasutatud, mingi teise sama margi detail, ei pruugi ilma ümbertegemiseta üldse külge sobida...Cool
Vahetamist vajavad veel juhiuks, tagaluuk ning vasak esitiib. Plekitöid antud detailide puhul teha oleks ilmset ebaotstarbekas - kasutatud ja korralikud asjad on kommiraha eest (veel) saadaval.
Vahetatud uksed said sissepoole korraliku kerevaha ning peaks kestma kaua.
Leidsin ka üles Omegate tagauste roostetamise põhjuse: ukse tagaservas satuvad kaks plekki kokku ilma keresilikoonita. Vesi koguneb sinna vahele ning ongi roostepesa olemas.
stihl Kirjutas:Ebays on praegu üks uus pump ( http://cgi.ebay.de/Einspritzpumpe-Omega-...dZViewItem ) suht mõttetu hinnaga müügis (4600 eek, tavahinnaga (35000.-) võrreldes ikka kannataks veel osta), aga vaatame edaspidi, kuidas ta talvel käitub...

Kas selle annab lihtsalt man. kastiga auto jaoks sobivaks modida? Kui see on rumal küsimus, siis sorry - kokkupuuted põllumajanduslike mootoritega na tagasihoidlikud...

stihl Kirjutas:Plekitöid antud detailide puhul teha oleks ilmset ebaotstarbekas - kasutatud ja korralikud asjad on kommiraha eest (veel) saadaval.

Kommiraha võivad plekid küll maksta (Opel ikkagi ju Smile ), aga korralike pruugitud tükkide leidmine vast ülilihtne ei ole - kui arvestada seda, mispärast enamus sellistest sõidukitest oma lõpu leiab.
pppp Kirjutas:Kas selle annab lihtsalt man. kastiga auto jaoks sobivaks modida?


Krt, ma ei pannud seda "mit Automatikgetriebe"-t algul tähelegi...
Aga ma arvan, et annab. Traktoril niikuinii on/off süsteem vaid oluline, tõmmet pole, erilist, anyway...Big Grin

Mis plekkidesse puutub, siis siin võib Sul samuti õigus olla. Need uksed, mis vanames kusagilt leidnud oli, on küll nagu uued, eks sellest mul see tunne tekkiski...
Samas, tagaluuk, mida ka vaja on ja mida siit-sealt küsinud olen, korralikku ei leia, jah.
Eks ädaga võtab ikka keevituse kätte, mis teha.