automoto.ee foorumid

Täisversioon: mis asi on see kahtlane asi \"klimaator\" ?
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.

Kaardilugeja

mis asi on klimaator?

expanium

lykkasin ÕS lahti ja seal on see kliimaseade või konditsionaator ( konditsioneer) Big GrinBig GrinBig Grin
Minu arusaama kohaselt peetakse vast kliimaseadet silmas selle all, s.t süsteemi, mis on suuteline säilitama auto salongis talle etteantud temperatuuri.
Prostam variant on siis see, kui süsteem suudab küll tekitada välisest külmemat temp-i, kuid selle salongi puhumise hulka pead ise nupust regullima.
Olen kuulnud mitmeid teooriaid tähekombinatsiooni AC kohta. Ise arvasin pikalt ja kaua et on Automatische Climaanlage, e. siis täisautomaatne kliimaseade.
Nüüd väidavad teadjad, et see olevat lihtsalt Air Condition.
Niipalju olen aru saanud, et kui on kliimaseade, siis mainid ära mis numbriga õhku vaja hoida ja peale seda unustad. Konditsioneeri aga lülitab nupukesest sisse ja puhub lihtsalt jahedat, vastavalt sellele palju nuppu keerad ?

Kui platsidel ja turus ringi vaadata siis on paljudel autodel, millel armatuuris labane lumehelbekesega nupp, (mille keeramisel midagi ei juhtu, sest süsteem ammu tühjaks auranud Big Grin), Täisautomaatne kliimaseade (AC kuulutusel). Vähemalt müüja arvates.Big Grin

Kaardilugeja

Viimasest Autolehest võib lugeda Ford F-150 kohta järgmist (lk 37): Kasutades ära klimaatori jahutusefekti, on võimalik lühiajaliselt - 30-45 sekundiks - mootorile vahejahuti eriti efektiivse töö arvel veel 50hj lisaks \"tellida\". See nn Super-Cooler asendab täielikult levinud forsaažiabinõu, naerugaasiseadme.

st siis et klimaator jahutab mootorit ?
Tõenäoliselt siis on pandud kont, Intercoolerit jahutama/asendama/sisselaset täitma. ???
+4C juures peaks olema õhu tihedus maksimaalne, st. saab läbi peenikeste torude maksimaalse MASSI õhku ja hapnikku läbi suruda.
Subaru kasutab intercooleri jahutamiseks sisse (peale??) pritsitavat vett, mis aurustudes veelgi sissehingatavat õhku jahutab. Samalaadset kasutasid NL ajal ka LADA fännid kes vee pritse ehitasid karpasse sisse. Pidi jõudu andma ja mootorit puhtana hoidma.
tundub, et selle fordi puhul kasutatakse lihtsalt kondi tekitatavat külma õhku küttesegu osana. Külm õhk andvat parema paugu, miks, ei mäleta praegu, aga (vist) tqhq-s oli sllest juttu ka kunagi.

edit: no näed- al on sama jutu vähe targemalt kirjutanud vahepeal Smile