automoto.ee foorumid

Täisversioon: säärekale kompressor
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
kas keegi on mõelnud särrile peale panna kompra mis suurendaks surveastet?
kemku Kirjutas:... kompra mis suurendaks surveastet...

Istu nüüd rahulikult maha ja mõtle, mida Sa küll siia kirjutasid.

Surveaste on teatavasti mootori üks kindel tehniline näitaja, mis väljendab töömahu ja põlemiskambri mahu omavahelist suhet, ei muud. Kui Sa atmosfääriõhu asemel võtad mootorisse sisse kompressori tekitet ülerõhuga õhku, siis ei muutu sellest surveaste karvavõrdki. Küll aga mootori võimsus jm dünaamilised näitajad, mis on aga hoopis teine teema...
Nagu näha, algas eile koolivaheaeg. Sellest ilmselt ka nii "head" ideed...
Peaks ka siis mõne väga hea idee siis välja nuputama ,mul ka vaheaeg
ja yldiselt selle kompra peale panemine teeks sama välja kui suurendada kubatuuri aga sellest põlemine toimuka ainult selles osas kus ta alati on põlenud ,kompra kolv tuleb panna tööle lihtsalt mootorikolvida yhte moodi, mul on ka väike joonis aga seda siia ylesse ei saa kellel soovi kruusement@hotmail.com, ja yldiselt ma ei käi koolis
valdo Kirjutas:
kemku Kirjutas:... kompra mis suurendaks surveastet...

Istu nüüd rahulikult maha ja mõtle, mida Sa küll siia kirjutasid.

Surveaste on teatavasti mootori üks kindel tehniline näitaja, mis väljendab töömahu ja põlemiskambri mahu omavahelist suhet, ei muud. Kui Sa atmosfääriõhu asemel võtad mootorisse sisse kompressori tekitet ülerõhuga õhku, siis ei muutu sellest surveaste karvavõrdki. Küll aga mootori võimsus jm dünaamilised näitajad, mis on aga hoopis teine teema...

jah kuima panex selle kompra sinna sinu jutu järgi siis lihtsam olex ju turbo panna ja pritse , ma räägin siin ikkagi kompresiooni tõstmisest põlemiskambris
Põlemiskambris tekkiva rõhus suurust on lihtne tõsta põlemiskambri mahu vähendamise teel. Selleks on kaks lihtsat võimalust:

1. Treida silindrikaas alt lühemaks/silinder pealt lühemaks
2. Keevitada põlemiskamber metalli täis ja freesida sisse uus kamber

Mingit kuradi kompressorit ega turbot pole vaja. Lihtne.
rallitaja Kirjutas:Põlemiskambris tekkiva rõhus suurust on lihtne tõsta põlemiskambri mahu vähendamise teel. Selleks on kaks lihtsat võimalust:

1. Treida silindrikaas alt lühemaks/silinder pealt lühemaks
2. Keevitada põlemiskamber metalli täis ja freesida sisse uus kamber

Mingit kuradi kompressorit ega turbot pole vaja. Lihtne.

jh aga kui sellest veel vähe saaks sinna lisada veel ati juurde kompraga
Kompressor peaks karterisse ülerõhu tekitama alles läbipuhumise lõppedes, ehk selle kolb ei liigu mootori kolviga ühte moodi.
küsin parem, kust kavatsed võtta selle jõu, mis kompressorit ringi ajab?
teatavasti kompressor ise tahab ka käitamiseks energiat saada!
75%sellest mida see juurde annab kulub kompressorile
[Pilt: blow2.jpg]

[Pilt: blow.jpg]
Aga samas, surveastet ei saa lõpmatuseni ka tõsta... Detonatsioon. Kuid see tekib ka siis, kui silindris enne survetakti juba kütus rõhu all on.

Minu arvamus asjast on järgmine: kui mootori tuunimiseks teadmisi napib ja raha ka selleks väga palju ei ole, tuleks kaaluda hoopis uue masina ostmist... Mis võib teinekord tulla kõvasti odavam, kui olemasoleva tuunimine.

Kompressoriga peaks ilmselt ka väljalaskeaknaid töötlema - nii, et väljalase sulgub enne läbipuhet ja sisselaset. Tavaliselt on vastupidi- läbipuhumine kinni, väljalase veel lahti.