automoto.ee foorumid

Täisversioon: Rover SD1 3500 VdP '86 - "Hirnatus"
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Tere

Parem hilja kui mitte kunagi: Mullu suvel sai soetatud omale Rover SD1. Kuna Rover V8-ga maastur oli enne olemas, pakkus mulle huvi, kas sellise vahva mootori ümber on ka mõni sõiduauto ehitatud mis oleks a) tagaveoline ja b) vasakpoolse rooliga. Nii jäigi silma Rover SD1.

Jälgisin natuke aega veebi ja paari maililisti ning otsustasin masina ära osta. Hindu vaadates võtsin korras auto eelarveks 65000. Kuna selline raha ei vedele mul kuskil niisama, siis otsustasin võtta asja raskemast otsast ja masinat ise taastama hakata. Leidsin kuulutuse kus pakuti ca 250k km sõitnud 1986 SD1-te 1500 EURiga. See on siis lahjema mootori, kuid rikkalikuma varustusega, kui Vitesse. Kauplesin natuke ja 2006 juuniks olingi õnnelik SD1 omanik.

Tehnilised andmed ja subjektiivne hinnang: Mootor 3.5l V8, 114 kW, 2x SU HIF44E karburaator. See E tähendab võlutoorest. Käigukast 5-käiguline LT77 manuaal, tühimass ~1400. Küttekulu normaalse sõidu korral 10l ringis. Mootori pöörded 100 km/h ja 5. käigu juures umbes 2000. Kiirendus on väga hea, pidurid peaaegu olematud. Sõit iseenesest on väga mugav, isegi mitteoriginaal tagaamortidega. Kuna SD1 on ostetud Hollandist, on peal ka gaasiseade.

SD1 on oma olemuselt Rover mis Rover. Mootor ja käiguosa on vägevad, aga kere ja elektriosa on selle eest masendavad. Kaks lülitit pudenesid aatomiteks kahe päeva jooksul. Aknaid ei raatsi alla kerida, sest üels nad ei pruugi enam tulla. Õnneks kere eriti roostes ei ole, kui ukseplekid välja arvata. Küll aga lekivad kõikvõimalikud kere tihendid. Õnneks leidsin masinale varjualuse, nii et remondi algust on õnnestunud aastakese edasi lükata.

Tegevuskava:
. mootorivahetus - väsinud 3.5 -> 4.6 - keegi on masinale downgrade teinud. 1986 masinas on 1979 aasta mootor.
. sissepritse aretus
. automaatkasti paigaldus?
. elektriosa 100% korda tegemine (ulme, kuna see ei toimiks vist ka uuel autol)
. keretööd ja kõigi tihendite vahetus.
. tagaamortide taastamine ja vahetus. Praegu on taga all mingid suvaamordid, aga õnnestus hankida originaal-Nivomatid, mis poes maksaks 4k tükk, kui õnne oleks ja sellise poe leiaks.

Tehtud tööd:
karbusside taastamine - hetkel tahavad need veel sünkroniseerimist.

Eelarve on hetkel veel lõhki ajamata, sest tükid on reeglina odavad. Põhiliseks ostukohaks on ebay. Uued jupid on peaaegu kõik ka poes olemas, aga hind on siis ka vastav.

Pilte tuleb, kui mahti saan kaamera kaasa haarata. Seniks müüja moblapilt [Pilt: sd1.jpg]
SD1-maanidele: velg sellel pildil on Vitesse oma (15"). Originaalis on VdP-l 14" hallid veljed.

Edu ja jõudu,
Kalev
Väga hea ja ülimugav auto! Olen sõitnud, kahjuks küll vaid 2600-ga. Smile
tegemist ühe mind vägagi tõmbava autoga,ise sellist veel ei ole omanud,nii et taastustööde päevikut loeks meeleldi.
mis puutub sinu auto elektrisse,siis kas oled ikka kindel,et see ei taha ka korrastpeast toimida.lõpetasin eelmin talv just jaguari elektri lisade käimaajamise.algul imelik ja arusaamatu ehitusloogika,võib hiljem osutuda uskumatult mõnusaks tarbida.
Kui hästi niisugune auto edasi liigub kaCool
4,6 liikus kunagi talinas ringi, või oli ta isegi 4,9-ne,mingi vanahärra oma oli, rääkis mulle et oli um-ist ranger-i mootori saanud mis garantii korras olla vahetatud,aasta oli 01
Tegelane5 Kirjutas:Kui hästi niisugune auto edasi liigub kaCool

Liigub äkilisemalt kui nii mõnigi auto, mida ollakse harjutud kiireks pidama. Seda isegi uimasema 155hj mootori korral. Igatahes võb linnas viienda käiguga üsna vabalt viiekümnega sõita ja maanteel möödasõidul ei pea ka käike lappima.

190 hj pritsega masinatest ma parem ei räägigi. Ja see 3.5 liitrit on kõige väiksem Rover V8 üldse.

4.6l SD1-st olen ise ka kuulnud.

See 4.6 mootor, mis mul pagasnikus laiali on, on samuti UM-is Range pealt garantii korras maha võetud. Saaled olid sellel üsna kollased ja plokikaanetihend järgi andnud. Ma pole veel mahti saanud mõõta, kas kõik kaaned on sirged.

Mis elektrisse puutub, siis SD1 elektriosad on väga usinad roostetama. Kui kõik süstemaatliselt lahti võtta, puhastada, kokku panna ja valge möginaga sisse määrida, peaks mure aastateks murtud olema.

Kalev
Pean vist panka röövima minemaToungue, et sellist iludust endalegi saada, see oli vist omal ajal, aga ka vist nüütsel ajal ainuke masin millele pandi nii 4, 6, kui ka 8 silindrilisi mootoreid.
Osalt unistus on mul selline Rover saada hoopiski parempoolse rooli asetusega.
Tuhande naelaga saab sellise uhke RHD SD1, et vähe pole. Kummaline, et vasakrooliga SD1 hinnad on kordades kallimad inglise omadest. See 4-silindriline ehk siis 2000 on paras äpardus, aga statistiliselt on ta jah olemas.

Kalev
miniest Kirjutas:Pean vist panka röövima minemaToungue, et sellist iludust endalegi saada, see oli vist omal ajal, aga ka vist nüütsel ajal ainuke masin millele pandi nii 4, 6, kui ka 8 silindrilisi mootoreid.
Osalt unistus on mul selline Rover saada hoopiski parempoolse rooli asetusega.

No näiteks Pontiac Firebirdidki on nii 4, 6 kui 8 silindrilised olnudWink
Ühest generatsioonist siis.
Ford mustangid ka.

Vabandan ka teemaväliseks minemise pärast.
Tere

kui sa oma 4.6l hakkad lahti katkuma,siis vaata kindlasti kas tal hülsid ühel tasapinnal on.Mul nimelt remondi kogemus säändse 140t.km söitnud mootoriga,millel mingil pöhjusel oli üks hülss alla vajunud,tegi too seal palju pahandust.Pmtselt tean ühte mootorit ka ühes kohas vedelemas....

Mida see Vitesse täpsemalt tähendas,rohkem lukspudinaid vöi oli mootoriga mingi seos?

OT ka,Chopper oled sa kindel et Firekas 4 pütiga on olnud,pidasid sa 3geni silmas?

Üldiselt täitsa omapärane auto,kunagi hallil ajal sai ka sellist ihaldatud ja kuskil Hiiu autopoes piidlemas käidud....
Tänud vihje eest. RV8 häda ongi see, et kui mootor kuuma saab, jooksevad hülsid sisse. Eriti suuremtel mootoritel. Teine häda on see, et kasutajad kipuvad mineraalse 10w asemel mõnd vedelat sünteetilist õli kasutama. Isegi castroli leht soovitab sinna 0w40-t. Roveri mootor on ikkagi kuuekümnendate tehnoloogia.

Vitesse on sissepritsega sportlikum variant, eriti Twin Plenum, millel oli kahe siibriga õhuvõtt. Madalam, võimsam ja spoileritega (piknikulauaga taga). See-eest puudusid tal osad vigurid nagu kiirusehoidja jms nänn

Lukspudinatega variant on VandenPlas. Kõigi kellade-vilede JA pritsega mootoriga variant on VdP EFI, aga see on suht haruldane.

Linke ka. Suht asjalikud lehed iseenesest.
http://www.roversd1.info/vitesse/rover-vitesse.html
http://www.roversd1.nl/sd1web/index.html, sealt history.

Kalev
Badassile: jeps, 3 geni jah. Eestiski vähemalt üks valge olnud selline. Enda arust nagu oleks kusagil netiavarustes veel kohanud sellist.

Täiendatud: et asi täiesti teemaväline ei oleks, siis mainiks, et endalegi need autod väga meeldinud tükk aega.
PS! Need Roveri 3.5V8-d on ühed enimlevinud V8 vahetusvariandid Volvo Amazonidele. Päris mitut siin-seal netiavarustes kohanud.

Täiendatud2: miniest, ei ole ju hulluWink
miniest Kirjutas:Pean vist panka röövima minemaToungue, et sellist iludust endalegi saada, see oli vist omal ajal, aga ka vist nüütsel ajal ainuke masin millele pandi nii 4, 6, kui ka 8 silindrilisi mootoreid.
Osalt unistus on mul selline Rover saada hoopiski parempoolse rooli asetusega.


Vabandust, et eksisin lihtsalt ei tulnud Mustang  ja see Pontiac meelde ja kuskilt lugedes jäi see kumama, et ainuke.

Pagan jälle ikaldusSad
miniest Kirjutas:
miniest Kirjutas:Pean vist panka röövima minemaToungue, et sellist iludust endalegi saada, see oli vist omal ajal, aga ka vist nüütsel ajal ainuke masin millele pandi nii 4, 6, kui ka 8 silindrilisi mootoreid.
Osalt unistus on mul selline Rover saada hoopiski parempoolse rooli asetusega.


Vabandust, et eksisin lihtsalt ei tulnud Mustang  ja see Pontiac meelde ja kuskilt lugedes jäi see kumama, et ainuke, aga Vähemalt Euroopas peaks ta olema.

[OT]Oijahh, ja mida siis näiteks sealt välja loed? Toungue
(see vaid esimene kiiruga leitud vastuväide miniestile...Wink )[/OT]
Veel siis ohvtoopikut =)

Vitesse VandenPlas EFi - lusus, sport ja haruldus!?

Sai kunagi kasutatud üht selliste nimedega Rover'it:
http://nagi.ee/photos/Polter/sets/49895/

Astus edasi küll kuid, jah, roostetas..  .'(

PS! Alles on asjast vist ainult tema armsad veljed..

Allan
chopper Kirjutas:PS! Need Roveri 3.5V8-d on ühed enimlevinud V8 vahetusvariandid Volvo Amazonidele. Päris mitut siin-seal netiavarustes kohanud.

Samuti topitakse seda massiliselt peale Ford Capritele Smile
Seda tehakse seoses selle mootori suht väikeste möötude ja kaaluga,kuna Amazonil kapotiall just palju ülearust platsi pole.Saab asja kenasti liikuma ja plussiks veel v8 meeldiv sound.
Kuulen, et topiakse MASSILISELT sinna ja tänna.
Vot siis üllatust, kui otsid ja otsid. Kuid ja aastaid otsid, aga ei saa kusagilt seda 3.5 mootorit. Mitte kusagilt.
Seega ka väike üleskutse nendele, kellel seda mootrit massiliselt leidub. Andke mulle ka teada, kus need vedelevad. Tahaks vägaväga ühele isegi päkad taha ajadaSmile


Andres.
Mul leidub neid massiliselt. Kahe auto kohta neli tükki. Täiskomplektne 4.2 on müügiks aga kallilt. Kui SD1 pealt selle 3.5 maha võtan, siis see on ka kohe vedelemas, tõsi ilma esikaane ja muude pudinateta. Ja loomulikult Hr. Utkini käest võib küsida, tal ikka mõni vedeleb. Kui ma ta käst 4.6 ostsin oli tal ka vanem madala kompressiooniga Range 3.5 mootor üle.

Kalev
PS, Kui see jutt nüüd liiga äri on, siis hoiatage mind.
Lehti: 1 2