automoto.ee foorumid

Täisversioon: Minsk m-104 1966
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Tervist!
Sai poolteist aastat tagasi toodud endal mootorratas: üks üpris räbal minsk m-104.Tegu "tuunitud" rattaga( eelmistsest omanikest keegi on kasutatnud palju m1a osasi).Masina täpsem ajalugu on teadmata.Peale oli pandud m1a mootor, rattad paljusi juppe polnudki küljes.Esimese asjana sai mootor maha võetud, mis oli üllatuseks üpris korralik( vahetasin ainult laagreid ja simmerlingid, kulu osad oli keegi ennemalt ära vahetanud uute vastu).Mootorit pole veel käima pandud.Raam sai ka siis puhastatud ja krunditud kuna vana värv "kooris" päris korralikult.Peale seda tuli "loominguline kriis" ja ratas jäi mõneks ajaks kuuri "oma aega ootama".Suvel sai ratas lõpuni ära värvitud (must) ja raam nii palju kokku pandud kui võimalik oli.Nüüd otsin juppe rattale.Missugune esilatern käib m-104le ja mis mõõdus on m1a tagaratta laagrid?
Laterna kohta ei oskagi kosta , M1A rattalaagrid on 201 originaalis siis lahtised, mingitel hilisematel mudelitel samasuguse lihtrummuga on aga juba 202, vb K55, M103?
Nojah, 201 pole ju mõõt! 201 laagri mõõdud 12 x 32 x 10 mm, esimesed 2 läbimõõdud.
Mõõdud pole eriti olulised, pigem number ikka.Vana laager oli ühelt poolt kinni ainult.Ja tänud abi eest!
Laagrid võiks üldse kinnised panna minu arvates. Laterna kohalt arvan, et M104-l oli juba "nokaga" lambivõru ja signaal käis ikka laterna korpuse küljes nagu varasematel mudelitel. Ega neid laterna tüüpe tollal väga palju polnud, sama latern võis käia ka esimese tüübi Voshodidel, millalgi 1964-65 võis see tulla või ka varem, vb kattub mingil määral ka Jupiteri/Planeta laternaga.
Igatahes M103-l ja K58-l kasutati FG-38 (V) tüüpi laternaid millede küljes oli signaal S-34 (kõik slaavi tähed), 104 juba uuemat tüüpi.
Kas 3-mnda seeria iz-del on sama esilatern kui mu minskil olemas peaks?
Väike probleem.Nimelt ei saa amorte õigesti külge.Amordi kinnitus mutrid ei ulatu vindini ja torusi ülespool ka lükata ei saa.
3-seeria ISH-del ilmselt ikka miski muu latern. Ja tegelikult seda klaasivõru nokka või sirmi ei julge ka enam väita. Vaatasin täna tsiklitalli koduleheküljel olevaid suurepäraseid pilte , nii et silmad valusad, seal M105 pildid toodud, tuli vist samane kui M103. Ehk mõni teadja kömmenteerib, vanasti piisas kui siia jama ja valet kirjutada, siis ikka keegi püüdis tõde jalule seada. Nüüd paistab, et tõde ja õigus eriti kedagi ei koti.Toungue
Täna hakkasin uuesti mootorit lahti võtma kuna ei pea õli.Uued tihendid ja läheb jälle.Aga miski pärast jäi üks siduri vedru pihku kui siduri kettaid sidurist välja võtsin.Saab seda tagasi panna? Ja kui saab siis kuidas?
Esiamorte pole ka siiani külge saanud.