automoto.ee foorumid

Täisversioon: Veljed
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Tere! Minul tekkinud järjekordne küsimus. ( Ja ma räägin konkreetselt täiesti tavalisest autoveljest. (Vabandust aga jah ma ei tea seda valdkonda päris hästi nii, et ei ole vaja ka targutama hakata.) Mis vahe on erinevatel velgedel? Ja kas valuveljed on head ja miks nad just head on? Loodan, et sissejuhatus oli piisav, et mitte hilisemaid pretensioone saada Smile
Väga informatiivne lehekülg velgede kohta... http://www.hot.ee/spidomeeter/edasi.htm
Kas tegu on mingi naljaga ?
Velgedel on palju erinevusi. Alates veljemõõdust, kõikidele autodele ei pane 13 velge alla just. Auguvahed erinevad, ehk maakeeli on mõni velje kinni 3me teine 4ja ja kolmas 5e jne poldiga. Sapika velge tänu selle imelikule kujule siksile alla ei pane.
Valuveljed on enamasti ilu põhimõttel. Välimuses annab valuvelg palju juurde, plekkvelje ja igava ilukilbiga on välimus mõttetu, samas korraliku valuveljega hoopis teine. Samuti on nad ka natukene kergemad.
Minul tekkis samad küsimused autode kohta. Millised on erinevate autode erinevused? Kas kõik autod on head? Miks mõned on sportautod ja mõned veoautod?

Internetis on sadu lehekülgi juttu velgede kohta, ka eesti keeles, mai saa aru, milleks peab koormama foorumit elementaarsete tõdedega, tee omale enne mingid põhiasjad selgeks, ja kui siis tekivad spetsiifilised küsimused, on selle jaoks foorum.

Viimasel ajal on am foorum teinud kõva lurgi sr.orgi suunas.
tegelikult tavalised, ehk odavad alumiiniumveljed on plekkvelgedest raskemad.

sellega mingit erilist eelist ei ole neil

kallimad alumiiniumveljed, mis on tihti sepistatud on kergemad, küll kahtlen et tavaline sõiduauto nendega paremini sõitma hakkab. Nii et ikka puht välimuse värk
jurkman Kirjutas:Minul tekkis samad küsimused autode kohta. Millised on erinevate autode erinevused? Kas kõik autod on head? Miks mõned on sportautod ja mõned veoautod?

Internetis on sadu lehekülgi juttu velgede kohta, ka eesti keeles, mai saa aru, milleks peab koormama foorumit elementaarsete tõdedega, tee omale enne mingid põhiasjad selgeks, ja kui siis tekivad spetsiifilised küsimused, on selle jaoks foorum.

Viimasel ajal on am foorum teinud kõva lurgi sr.orgi suunas.

No tore siis..Äkki sa siis ütleksid need sada lehekülge...Vaataksin huviga need leheküljed üle. Informatsiooni võib ju foorumis ikka jagada kui sa muidugi vastu ei ole...
jurkman Kirjutas:Viimasel ajal on am foorum teinud kõva lurgi sr.orgi suunas.

Eks see tuleb üle elada. Viis pluss Aaviku keeleuuenduse kasutuse eest!
http://www.1010tires.com/tech.asp?type=wheels

http://www.tirerack.com/wheels/tech/tech...?techid=90

jne jne jne



Martiini Kirjutas:
jurkman Kirjutas:Minul tekkis samad küsimused autode kohta. Millised on erinevate autode erinevused? Kas kõik autod on head? Miks mõned on sportautod ja mõned veoautod?

Internetis on sadu lehekülgi juttu velgede kohta, ka eesti keeles, mai saa aru, milleks peab koormama foorumit elementaarsete tõdedega, tee omale enne mingid põhiasjad selgeks, ja kui siis tekivad spetsiifilised küsimused, on selle jaoks foorum.

Viimasel ajal on am foorum teinud kõva lurgi sr.orgi suunas.

No tore siis..Äkki sa siis ütleksid need sada lehekülge...Vaataksin huviga need leheküljed üle. Informatsiooni võib ju foorumis ikka jagada kui sa muidugi vastu ei ole...
tamar99 Kirjutas:Valuveljed on enamasti ilu põhimõttel. Välimuses annab valuvelg palju juurde, plekkvelje ja igava ilukilbiga on välimus mõttetu, samas korraliku valuveljega hoopis teine.
Kas tegu on mingi naljaga?
Mõni plekkvelg annab autole rohkem juurde valuvelg. Kas selline plekkvelg on ka mõttetu?
[attachment=27022]
Martti Kirjutas:Kas tegu on mingi naljaga?
Mõni plekkvelg annab autole rohkem juurde valuvelg. Kas selline plekkvelg on ka mõttetu?
Pakun, et Tamar pidas silmas harju keskmist plekk-velge. Mis on üleni roostes(kunagi kattis teda must-matt), mittemidagi ütleva disainiga. Ja lõpuks veel varjatud odava&koleda ilukilbi alla, mille talvine sool&muu keemia on veel rõvedamaks muutnud.
Martti Kirjutas:Kas selline plekkvelg on ka mõttetu?
Jep.

Kui läheb autode kaunistamiseks siis soovitaks vaadata näiteks Chip Foose tegemisi, kõigi nende kroomitud ja värvitud plekividinate koht on rekkade all, auto küljes on see 99% juhtudest puhas maitselagedus.
ei saa ma aru, miks siin paar härrast oma teadmise "hiilates" teemaalgatajat mutta tampima kipuvad...

asjalik valuvelg on:
1) kergem
2) tugevam
3a) esteetilisem
3b) huvitavam
4) parema piduriketta jahutusvõimega

AGA:
1) nagu eespool mainitud, kipuvad odava otsa valuveljed olema raskemad oma plekk-sõsaratest. Meeldiv erand on tehaseveljed, mis näiteks kaheksa-üheksakümnendate opelitel on kirjaga "LAC" (esimene täht on slaavipärane) - mis on kerged ning järelturul soodsalt omandatavad. Ühe korraliku jooksu olen minagi ilma autota ostnud - ning sinna peale läinud tänavarehvide tükihind oli vaid veidi odavam velgede (5tk - nagu tehasekomplektile omane) komplektihinnast
2) velgede-teemas ma otsest tõde pole kohanud, kuid "tugevam" tähendab metallide puhul tihtilugu "rabedam" (suurema süsinikusisaldusega ja paremini korrodeeruv). Näiteks äärekiviga kohtumine võib kergmetallveljele olla fataalne, samas kui plekist suguvend tahaks samadel tingimustel vaid tasakaalustamist
3a..3b) ilu on vaataja silmades. Ning mõned juhid silmitsevad oma masinat peaasjalikult seestpoolt ja/või pole neile esteetiline külg üldse tähtis Smile
4) teoreetiline punkt - ilmselt muutub parem jahutusvajadus Eesti kodanikule oluliseks vaid "rajal" (ka jäärajal). Kuulu järgi on aga näiteks Norras valede sõiduvõtete (pidurdamine piduritega mäest laskumisel) puhul võimalik ka "maanteesõidul" pidurid üle kuumutada...

velje puhul on olulised parameetrid:
1) poldiaugukude paigutus - seab piirid velgede sobivusele. Vahetükkide/flantsidega on suurtes piirides muudetavad, kuid vt allolevat punkti 2:
2) offset ehk velje kinnituspunkti nihutatus tsentri suhtes määrab masina käitumise / roolitunnetuse ning veermiku kestvuse. Offset peaks veljel mahtuma tehase soovitatud piiridesse, kuna sild/sillad on selle jaoks projekteeritud (või siis on velg pandud silladisaini järel - kes seda teab). Punktis 1 mainitud flantside kasutamine muudab üldjuhul offsetti - kui just vale offsetiga velg + flants üksteist ei kompenseeri. Asjalik jutt offseti kohta oli mu mäletamist järgi ülalviidatud spidomeetri-lehel
3) velje diameeter. Tänapäeva noorsugu arvab peaasjalikult, et velg peab olema suurem, sest nii on ilusam. Maitse asi - mul on näiteks suure velje tagant paistvad pisikesed pidurikettad (või ekstreemjuhtudel punaseks-siniseks võõbatud trumlid) pigem imelik vaadata. Põhjuseid on mitu - ei hakka kirja panema, aga on "loogiliselt tehnilised". Suurem rattaläbimõõt (velg + rehv) vedaval sillal mõjub analoogselt kiire peaülekandega - pikendab käike ning üldjuhul muudab seeläbi kiirenduse natuke kehvemaks.
4) velje laius - parameetri väärtuse tingib kasutatava rehvi laius ning velg peab lihtsalt sellega kooskõlas olema. Rehvi laius on aga - nagu WRC-sarjaski eri radadel näha - sõltuv teeoludest. Asfaldil kurve võttes on laiem rehv parem (kas kusagil ka piir ette tuleb?) - samas otsib laiem rehv rööpaid, suurendab kütusekulu, muudab roolikeeramise raskemaks jne. Talvises vihmas-lörtsis on aga kitsam rehv parem - rõhk teele on suurem ning rehvi-tee vahele ei teki vee/lörtsi"patja".

ülalolevad on mu asjaarmastajalikud teadmised - kel kogemust (nt Jesper on kindlasti oma pead kurvide võtmisega vaevanud Wink ), parandagu-täiendagu!

terv,
Teet
Ja veel lisan omalt poolt: Mida suurem velg ja seal peal mida madalam kumm,seda rohkem ja tihedamini hakkad veljeremondis käima! Eriti veel selliste kallite autodega,millel on hea ja mugav vedrustus!