automoto.ee foorumid

Täisversioon: Täna juhtus
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Lehti: 1 2
Algul oli mõte "liiklusmõrtsukate" alla panna, kuid siiski arvasin, et vääri(n)b eraldi teemat...
Tulin hommikul Järvevanalt Pärnu maanteele, Laagri poole. Silla alt välja keerates Pärnu mnt-le peale ühte kaubikut ja betoonimasinat (see oli esimesena foori tagant minnes), Statoili vastas siirdusin kõige parempoolsesse ritta, see mis sealasamas alguse saab. Betoonikas ja kaubik jätkasid sõitu siis juba teises reas. Kiirendasin, kuna betoonikas oli raske ja aeglane, ja jõudsin mõlemast peaaegu ette. Tahtsin veel kord paremale ümberreastuda (Tammsaare poolt tulev rida), kuid ootasin, kuna lõpeb pidev joon. Siis järsku tundsin tõuget vasakult ja nägin betoonikat, kes mulle peale vajus ja seejärel uuesti oma ritta võtis. Panin parema suuna sisse ja liikusin tee serva äärde, lootes, et betoonimasin sama teeb. See aga võtis hoopis vasemasse ritta ja jätkas sõitmist. Jäin tee äärde seisma, too aga pani edasi. Vahele sõitsid masinad ja tema numbrit ei suutnud tuvastada. Teadmata veel, mis asi toimus, olin lahkvel: kas jääda paigale, nagu LE ette näeb, või kimada järgi, et autot tuvastada. Otsustasin siiski olla seadusekuuluekas, panin ohutuled peale ja läksin vaatama - mis juhtus. Juhtus aga nii, et betoonikas rammis mind oma esistange nurgaga, lõhkudes mu tagatiiva.
Võtsin siis 110, rääkisin seisu ära. Mainisin ka põhjstaja tundemärgid, niipalju, kui neid meelde jäi, mille peale sain vastuse et "seiske kohal, kohe tuleb poll ja teatame patrullidele , et vaatavad, kas betoonika teel näevad". Ootasin 45 min, ohutuled peal, Järve "surma ülekäiguraja" ees. Siis võtsin uuesti kõne 110-le, kust uurisin, kaua veel oodata tuleb. Öeldi, et kohe-kohe tulemas. Mõni minut hiljem tuli kõne liikluskorraldusest vms., kus neiu küsis, kas ma auto numbrit nägin, kas mul kasko on? Mõlemad vastused olid eitavad minu poolt, mille peale tehti mulle teatavaks, et pole mõtet midagi loota ega oodata, sest süüdlast pole, keda otsida - pole teada, kahjustusi keegi mulle ei korva ja sõitku ma minema. Kuigi, nemad võivad tulla ja fikseerida lisaks ka pildile (fotole) juhtumi, kuid see midagi ei muuda. Kuna pildistada oskan isegi ja ka seismispaik pole kõige parem, otsustasin minna edasi tööle.
Kogu lugu, põhimõtteliselt...
Aga panevad mõtlema mitmed asjad: esiteks, süüdlase käitumine, teiseks (kõige enam) - politsei töö ja käitumine.
Tegelt, kolmas asi on veel: seiste ligi tund enne Järve ülekäiku, oli lausa hirm vaadta, kuidas autod kollase ja isegi punase tulega üle jalakäigu raja kimavad. Kiirusest ma ei räägi, jalakäiad ei ole autojuhid - need ei oska hinnata autode käitumist. Nägin (õnneks erinevatel tsüklitel), kuidas jalakäiad hakkavad teed ületama, nähes, et mõni auto seisma jääb (vilkuva rohelisega), ja teiselt poolt autojuhid kimavad, nähes võimalust ridade vahel "heleroosaga" üle saada...
Kui siiski vaeva näha ja edasi vaielda siis suurtematel ristmikel on kaamerad. Sealt on süüdlast kerge leida.
Politsei on meil nagu ta oli 90 aastate alguses, vahepeal tekkis tunne, et läheb paremaks aga seda tunnet ei jätkunud kauaks. Statistika "paremaks" tegemiseks ja ministritele meelejärele olemise nimel jäetakse kõik sedatüüpi juhtumid registreerimata ja aetakse inimesele lihtsalt pläma.

Mis aga puutub konkreetselt sinu juhtumit, siis vale oli seisma jääda, sellisel juhul kui teine pool jätkab "reisi" tuleb sõita järele ja helistada samal ajal 110 ning teatada "sõidukist, mis peale avariid jätkas sõitmist ja millel on kahtlased manöövrid, just nagu oleks purjus". Ühtlasi on hea omada kahte telefoni, et ühega kogu jama filmida ja teisega helistada vaheldumisi politseile ja võsapetsile. Ei saa kahjuks meil muidu kuidagi muud moodi.

Dad.
dad Kirjutas:Ühtlasi on hea omada kahte telefoni, et ühega kogu jama filmida ja teisega helistada vaheldumisi politseile ja võsapetsile.
Dad.

Pullivend, kes siis autot samal ajal roolib?
peeterpaul Kirjutas:Pullivend, kes siis autot samal ajal roolib?

Kui on häda, siis juhid. Nutad ja juhid.

Dad.
Minulgi üle elatud sarnane olukord kui Ehitajate teel pühkis minust mööda vuhisev audi 100 minema minu küljepeegli. Audit juhtinud rullnokk ei plaaninudki seisma jääda ning kuna ma otsustasin olla loll seadusekuulekas kodanik ning linnatänaval tagaajamist mitte hakata mängima (mida ka politsei kiitis), siis pidin omast taskust uue peegli ostma ja uksel olevad kriimud välja nühkima. Politsei käis küll kohal, aga kuna tänu audi suurele kiirusele, pimedusele ja ei näinud ma numbrit ning poole aasta pärast sain lihtsalt kirja, et "menetlus on lõpetatud" .
Aga oled sa kindel, et betoonivend üldse nägi, et ta sind õrnalt kõksas? Ehk on uba seal, et ta ei saanud arugi, et midagi juhtus, ja sõitis edasi, nagu õige mees kunagi?
wax Kirjutas:Aga oled sa kindel, et betoonivend üldse nägi, et ta sind õrnalt kõksas? Ehk on uba seal, et ta ei saanud arugi, et midagi juhtus, ja sõitis edasi, nagu õige mees kunagi?

Just olin sama vastust kirjutamas...
Jah, ja kui oleks kuskilt n kilomeetrit eemalt kätte saadud siis olenemata sellest kas tegelt sai aru või ei raiub kui rauda et tema ei teind, tõestage ära jne. Nõme lugu küll, aga rohkem loodusõnnetuse moodi, selliseid asju lihtsalt juhtub, midagi pole parata.
Värvijäljed jäid ikka betoonmasina peale kah. See on tõestuseks piisav. Ja kui mitte, siis saab lasta teha ka ekspertiisi.
See on siis meie niinimetatud "UUS EESTI POLITSEI".Sad
Betoonisegisti ei ole ju tavaline rahvaauto ja kuigi palju neid ei peaks olema liiklemas, politseile tuleks teha ikkagi kirjalik avaldus ja paluda asja uurimist.
wax Kirjutas:Aga oled sa kindel, et betoonivend üldse nägi, et ta sind õrnalt kõksas? Ehk on uba seal, et ta ei saanud arugi, et midagi juhtus, ja sõitis edasi, nagu õige mees kunagi?
Vähemalt mina sain teema algataja kirjutisest aru, et betoonikas rammis tema autot ESInurgaga ja kui ta seda ei märka, siis mida ta ÜLDSE märkab (ja mida tal sel juhul üldse autorooli asja on?)?!? Ühesõnaga, minu arvates väheusutav versioon. Politsei käitumine muidugi kummaline -- ühinen Piiburi arvamusega, et betooniveokeid pole liikluspildis suhtarvuliselt ilmselt väga palju liikvel ja operatiivselt reageerides oleks ehk õnnestunud ka süüdlane tabada.
Üldiselt võiks näiteks homme samal ajal ja samal teelõigul tolle betoonisegaja püüdmine olla päris tulemusrikas tegevus...

A.
Kõike järgnevat ütlen ma poolel häälel ja väga arglikult, sest see liigitub 100% rubriiki "kuskilt kuulsin", kuid ehk mõni kaasfoorumlane ütleb midagi targemat selle kohta.

See on selge, et liiklusõnnetuse sündmuskohalt lahkumine on seaduse järgi karistatav tegu jne jne jne. Aga, mulle on väidetud, et kui (antud juhtumi näitel) oleks meie kaasfoorumlane, nähes, et see segumasinajuht ei kavatsegi peatuda, talle järgi sõitnud, siis ei saaks jälitajale seadusega "ette heita" seda, et ta lahkus sündmuskohalt. Ehk siis, kuulu järgi, sündmuskohalt lahkumise saab oma kraesse see, kes niisama jalga laseb ning kes teda jälitama läheb, on puhas poiss.

Laitke maha või kiitke takka, ootan arvamusi kohalikelt liiklusjuristidelt.
sqirrel Kirjutas:
wax Kirjutas:Aga oled sa kindel, et betoonivend üldse nägi, et ta sind õrnalt kõksas? Ehk on uba seal, et ta ei saanud arugi, et midagi juhtus, ja sõitis edasi, nagu õige mees kunagi?

Just olin sama vastust kirjutamas...
Märkisin ju ära, et vajus peale ja siis tagasi oma ritta sõitis. Ja ka see on õige, et ta ei saanud mind mitte märgata, kuna rammis esistangega minu tagatiiba. Minu autoks pole ei Mini, ega Põrnikas, et see välja ei paistaks...
Polliga asja edasi ajada ei ole aega ega viitsimist, on ka muid asju elus, millega närve rikkuda.
Style Kirjutas:Polliga asja edasi ajada ei ole aega ega viitsimist, on ka muid asju elus, millega närve rikkuda.

ja nii need jopskid edaspidigi mõlgivad ja sõidavad minema, sest "kes mind ikka taga hakkab otsima". Ma olen viimasel ajal igasuguste lootusetute juhtumite juures "statistikat rikkunud", sellist asja ei tohi lubada, et tüübid karistamatult puksivad liikluses(ja mujal ka)!

Dad.
Kas betoonivend oli ninaga masinal?Ei taha kedagi kaitsta või hukka mõista . Ehk viga siiski kahepoolne.Aga väike kõks suure ja koormas masinaga võib küll tähelepanuta jääda.Pean silmas siiski väikest kriipimist aiaposti või mu seisva asja suhtes. Ise ka niimoodi aedadelt ja postidelt ruumi juurde võetud.Pärast kongi pealt näha ,et kuhugil vastas käidud. Ma sel suvel kinni pidanud ühe prügiauto kelle küljedetail oli gabariidist väljas.See aga purustas Paneeli tn tee äärde pargitud  kaubiku wassakpoolsed küljepeeglid.Prügivend ei saanud üldase arugi ,et midagi juhtunud oli. Ja nüüd hakatakse mind kindlasti süüdistama 100 surmapatus
Pisut OT,aga endal oli pisut aega tagasi juhtum suure kaubanduskeskuse juures,kus mu äraolekul mu tööautol päris korralikult külg "maha" sõideti. Auto ümbruses pealtnägijaid ei leidnud. Märkasin aga praktiliselt minu masina suunas sihitud turvakaamerat keskuse seinal. Läksin siis juba väikest kergendust tundes turvameeste jutule,lootuses videolt süüdlane tabada... Vastus,mille turvadelt sain, oli aga selline;videot pole,sest me lindistame ainult vajaduse korral...
Kas turvameeskonda kuulub ka mõni selgeltnägija,ei tea,kuid edasise pärimise peale tuli vastus; turvaruumis meil kedagi tavaliselt pole,sest meil on ka müügisaalis piisavalt tegevust... Mis kasu on hulgast kaameratest, mida keegi ei jälgi?
Ka politsei vastus oli samas stiilis-kui turvavideot ega tunnistajaid pole,ei ole ka meil mitte kui midagi peale hakata...
Ei usu minagi,et teemaalgataja kirjeldatud juhtumi korral ise politseid ootama jäädes ja süüdlase tabamise politsei hooleks jättes sellest midagi head välja tuleb...
Praegu ilmselt sõidaks ise süüdlasele viimase võimaluseni järgi... Ja muidugi püüaks kindluse mõttes ka politseid samale trajektoorile juhatada...
Täiesti nõus kaasfoorumlase PETSSiga,et suure ja raskes lastis masinaga võib väiksem kõks või kriipimine tõesti rooli tagant märkamatta jääda. Suurtel rekkatel ja muudel sarnastel on päris suur ala esimese parema nurga kandist niiöelda pime nurk. Ja vanemas mürisevas,vibreerivas ja muid hääli tegevas masinas võib masinate kontaktist tekkinud heli tõesti märkamatta jääda...
PETSS Kirjutas:...Aga väike kõks suure ja koormas masinaga võib küll tähelepanuta jääda...
Ühinen kaasfoorumlase arvamusega (see ei tähenda, et ma konkreetset juhtumit õigustama hakkan). Näiteks liigendbussi juhil puudub peale pöörama hakkamist igasugune kontroll selle üle, kellele ja kui palju ta välimise tagumise nurgaga pihta sai (kui just nii kõva pauku ei käi, et üle mootorimüra ja muttide möla kosta on). Seltsimehed rullnokud lihtsalt armastavad bussile külje alla pugeda. Ja ega vanal heal vene ajal ilmaasjata kirjutatud: Oht pöördel! 1m->
Lehti: 1 2