automoto.ee foorumid

Täisversioon: põlenud juhtmete taastamine
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Küsimus siis selline. Plaan on vahetada kapotialune ärapõlenud elektrijuhtmestik uue vastu sel teel, et vana “laua peale panna” ja lihtsalt uus kõrval valmis teha. Juhtmeid lappima ei hakka, vean uued algusest lõpuni. Auto on versioon ühest vene autost, nii et valmis juhtmete ostmine jääb igal juhul ära. Küsimus on eelkõige sellistes asjades kogenud isikutele – kas on mõistlikum otsad kaabli külge joota või kasutada kaablitange? Mõlemal variandil omad plussid-miinused, millised on arvamused. Ise pärit ajastust, kus jootekolb oli ainuvõimalik mõistli tee, aga ajad on muutunud.
Kõigepealt mine kõige lähimasse romulasse ja osta mõnesaja krooni eest paar komplekti sõiduauto juhtmestikku,seejärel tangid ,otsikud,elektriteip,kõrid ja ongi algus tehtud.

Järele proovitud ja kõige soodsam variant.
laguja Kirjutas:Auto on versioon ühest vene autost, nii et valmis juhtmete ostmine jääb igal juhul ära.

No neile peaks ju enamusele valmis juhtmestikke müüa olema?

laguja Kirjutas:Küsimus on eelkõige sellistes asjades kogenud isikutele – kas on mõistlikum otsad kaabli külge joota või kasutada kaablitange?

Näiteks need võidusõiduautod, mille valmimist on endal olnud au jälgida (üks muuseas võitis 2 sõiduautode meistritiitlit), neil olid kõik ühendused juhtmeotse, kaablitangide ja termokahaneva rüü koostöös tehtud. Põhjenduseks toodi joodise mitte-usaldatavus kriitilises olukorras, kriitilises keskkonnas (vibratsioon, kuumus, tolm).
Enda autopark samuti sama tehnoloogia peal ja ei kurda.
Asi, mida sa põlenud kaablitelt ei kipu kätte saama, on juhtme ristlõige.
Ja kui seda eirata, võid varsti uuesti sama tööd teha...
Eks ristlõike saab väikse varuga valida - halba pisut jämedam juhe kohe kindlasti ei tee. Tangidega paigaldatavate otsikute all peate eks neid nn. isolatsioonita otsikuid silmas?
Jootmisest oli muidu siin teemas veidi juttu:
http://forum.automoto.ee/showthread.php?tid=21709
pppp Kirjutas:Tangidega paigaldatavate otsikute all peate eks neid nn. isolatsioonita otsikuid silmas?

Põhimõtteliselt küll. Hämmastusega avastasin, et kodukoha Würth väitis mind veel ainus olevat, kes neid tarbib. Ülejäänud kasutavad selliseid otsikuid, millel sinine plastrüü peal. Isikliku arvamuse kohaselt muidugi totaalne pornograafia.
Need isolatsioonita otsikud jäävad nagu vabrikus otsa pressitud? Spets tange kah vaja vist?
Muidu ise olen kasutanud kaa seda romu auto juhtmestiku varianti. Teine koht kust neid pistikuga juhtmeid olen saanud on vana pesumasin. Nende juhtmed on head puhtad ja lõhnavad ka hästiCool Vajdusel lühikese juhtme koos pistikuga pikemale juhtmele otsa jootnud. Jääb minu meelest parem kui need sinised pressitavad. 3 -4 klemmi pärast ei hakka ju mingit spets asja ostma.
Kui mõned üksikud juhtmed vaja vedada, siis kannatab neid isolatsioonita otsikuid ka ilma spetstangideta panna. Need sini-puna-kollased isolatsiooniga otsikud ning sõnad "kvaliteet" või "töökindlus" ei käi ka minu meelest kuidagimoodi kokku.
Tegelane5 Kirjutas:3 -4 klemmi pärast ei hakka ju mingit spets asja ostma.

Tangide hinnad jäävad kusagile saja ja kahesaja krooni vahele. Pole teab mis suur väljaminek.
Minu tegelik mõte oli ikka mitte paari juhtme taastamine, vaid terve kapotialuse uuesti tegemine. Seepärast pooldan ise täiesti uute detailide, sh juhtmete kasutamist. Vaadates sobiva juhtme hinda netis, tundub et uued juhtmed (erivärvilised) saab odavamalt või äärmisel juhul sama hinnaga kui lammerist pärit kimbud. Kuigi käsi kisub jootekolvi poole, olen ka ise näinud just jootekohast murdunud juhtmeid, seepärast vana lappimist ei poolda. Tundub, et kisub ikka sinna tangide poole. Nüüd veel küsimus, millega seda juhtmeotsa enne nn hülssimist puhastada? Äkki ots ära tinatada? Mida soovitate?
laguja Kirjutas:Nüüd veel küsimus, millega seda juhtmeotsa enne nn hülssimist puhastada? Äkki ots ära tinatada? Mida soovitate?

Viska see kolb kus see ja teist ja kaugemale veel!!Ja tinutamise mõte ka peast välja. Võtad juhtme, eemaldad isolatsiooni ca 5 - 7 mm ulatuses (selleks on need tangid ütlemata head) ning paigaldad ca 2 cm pikkuse termokahaneva rüü lahtiselt otsa. Välja koorunud vaskkimbu paigaldad juhtmeotsa kahe nn "sarvepaari" vahele. Mina pigistan esimesena kinni alati juhtmeklemmi poolsed sarved (peenem mõõt) ja seejärel juhtmepoolse (jämedam mõõt). Seejärel katad kinnipigistatud tsooni termokahaneva rüüga ja fööni puudumisel välgumihkliga soojendad ühtlaselt rüü ümber kaabli.
Valmis, järgmine. Eri värvi kaablite hankimine läheb meeldivalt kulukamaks kui ühte värvi. Kui ei ole keeruline skeem, siis saab alati jälile, mis mille jaoks on. Või kasutad juhtmetähistuseks nummerdatud plastikkraesid. Igal ahelal on siis alguses ja lõpus number ümber nagu rõngastatud linnukesel. Aga ma ei oska öelda, kust neid osta saab.Kunagi tundsin nende vastu elavat huvi ja vist isegi leidsin. Ehk teab keegi teine.
Tänud kasutajale peeterpaul! Tundub, et nii saabki tehtud. Peab endale korralikud tangid ka soetama, sest hiljem võib ju ka tagaosa juhtmestiku juures vaja minna. Ja kes teab, kas see jääbki ainukeseks vene autoks mu hoovi peal...
Kui saladus pole, mis marki masinaga tegu?
Ei ole saladus, on uaz-31512. Muidu heas korras, aga süütelukk kiilus kinni ja massilüliti oli ära roostetanud...Nii need juhtmed põlesidki. Minu käes suht lühikest aega, pole veel jõudnud autole ringi peale teha. Varem oli mul 469, aga see oli kolhoosnike poolt koledasti ära hooratud ja leidis endale nooremad ja energilisemad omanikud.

Seni leitud vabriku juhtmed ükski ei klapi, sellepärast see aretamise plaan. Netist leitud info järgi on teada vähemalt 3 eri varianti elektrisüsteemi - oli tavalise süütega, siis transistoriga, siis muutus 1994 veel kord skeem ja praegune vene manuaal annab hoopis huvitava nägemuse (auto vist venes praegugi tootmises).