automoto.ee foorumid

Täisversioon: Kompressori vänvõll. Taastamine??
Teile näidatakse hetkel lihtsustatud versiooni tekstist. Vaadake täisversiooni õiges formaadis.
Tegemist V kujulkise kompressori vändaga (VKM592)
Kas on kuidagi võimalik kahjustatud pind taastada? Ainult lihvida ei saa, sest keps istub vända kaelal nõellaagril.
Või polegi mõtet, samamoodi kokku ja kestab kaua kestab?
Lahti sai võetud sellepärast, et teisel pildil näha olev polt oli lahti logisenud. Polt hoiab vänta elektrimootori otsas kinni.
Kompressoril muidu silindrite pinnad head, ja klapid tundusid ka korras olema. Varuosa müüat ma Eestist ei leidnud ja mudel kindlasti tootmisest maas juba. Mootoril on aastarv 1996.
[Pilt: 1.jpg]

[Pilt: 2.jpg]
Variant 1, otsida uued jämedamad nõelad ja lihvida maha uudemõõtu ning tsementeerida.
Variant 2, teha uus + mõõduga(olemasolevad laagrid nagunii juba kulunud).

Viimase variandiga peaks iga võrri väntvõlli taastamistöökoda hakkama saama.

Niisama kokku ladudes see ilmselt kaua vastu ei pea.

Dad.
Peaaegu vist on odavam uus kompressor osta, jõulusoodukagaWink ja sellel poldid aegajalt ülepingutada, siis ei näri ehk ka vändatappi nii usinalt ära!
Sama tootlikusega kompressori hind on 12-15k. Hetkel ei ole võimalik uut osta.
No selle raha eest muidugi saab juba ka üht-teist remontida ka, siis võtan jutu tagasi! Selle raha eest mootori/väntvõlli ühendus üsna tagasihoidlik tehtud või mis?
Kas kuidagi treipinki ei anna kinnitada? Et treiks kulunud koha ümmarguseks ja siis treiks puksi, mille välimine mõõt on sama laagri mõõduga ja siis ta sinna treitud võlli peale pressida.
Esimese mõttena tuleb pähe laagri asendamine. Kui sobivat laagrit pole, siis äkki kannatab kepsu ja väntvõlli veidi töödelda, et sobiva laagriga neid omavahel liita? Niikuinii peab vändaga midagi ette võtma, sest sedaviisi kokku pannes ei saa küll pikaealist looma.
Kui selle VKM592 atomiseeritud pilti Fini kodulehel vaadata, siis tundub, et kompressori väntvõll on toestatud vaid ühe veerelaagriga. See teeb ta ääretult tundlikuks mootori ja kompressori võllide pikki ja ristsuunalise tsentreerituse suhtes. Kui mootori võll näiteks vildakil kompressori oma suhtes siis tekib kepsusilmades ebasümeetriline koormus, mis võib sellist kulumist nagu sinu omal näha on, tekitada. Nii et remonti tuleks alustada põhjuste uurimisega, äkki on vaja tegeleda ka mootori ja kompressori võllide tsentreerimisega...
Nagu algses postituses oli märgitud, oligi vänta mootori võlli otsas fikseeriv poldiniru lahti ja see põhjustas kepsu(de)tapi sellise kulumise/pinna väsimuse. Pole aru saada (minul) kas kepsutapp käib vända küljest (põsest) ka ära, ilmselt mitte tänapäeva tootmist arvestades. Kui ei, siis ilmselt tuleks tõesti pinda maha võtta, tseenteeritud pinda jällegi ilmselt ei treiSad, tuleks lihvida ja lõpptulemusena tuleks ta jällegi kõvaks saada nagu Dad kirjutas, tsementeerida ja karastada kõrgsagedus/pindkarastusega. Üldiselt paras jama ja $. Pind paistab üsna sisse söönud, tsementeerimise/karastamise järgi jälle vaja veidi üle lihvida, jällegi veidi materjali kaob. Puksi pealepanek ka kahtlane äri, pealekeevitamine jms ka. Võibolla tõesti lihtsam teha uus väntvõll algusest peale, kõigeparem kui saaks aretada sinna mõne "sarnase " võlli , kui seda tüüpi enam ei tehta, siis ehk mõnda muud tüüpi sarmast asja?